یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

اعتماد به نفس زنان موفق

زنان موفق می دانند که هستند. با وجود خودشان و آنچه که واقعا هستند خوشحال و راحتند و اجازه نمی دهند شک کردن های شخصی آن ها را از پیشروی باز دارد. برای داشتن شخصیت کامل و پذیرایی خطر شکست در راهی که می روید، باید دل و جرئت داشته باشید. به همین دلیل لازم است در مورد خود و چشم اندازتان کاملا مطمئن باشید.در این که سرنا گومز قهرمان تنیس برای این ورزش به دنیا آمده بوده و بدنی درخور همین ورزش دارد، شکی نیست هرچند که خیلیها نظرات منفی شدیدی به ظاهر او دارند. سرنا به این حرف ها بی توجه است. می گوید ” من عاشق بدن پر خود هستم، من یک زن قوی و پرقدرت، و در عین حال زیبا هستم و در این هیچ ایرادی نیست.”

دیگران را اینگونه قانع کنید

بنابر تحقیقات، هنگام مذاکرات و مطرح کردن خواسته ها، فرقی نمی کند چه باشد، کسی که زودتر پیشنهاد یا خواسته خود را مطرح می کند، موقعیت خود را محکم تر کرده و بر دیگری برتری پیدا می کند.متخصصان مذاکره، این عمل را “اثر لنگر انداختن” می نامند. طبق این اثر معمولا اولین گزینه های ارائه شده، تاثیر بسزایی روی افراد هنگام انتخاب گزینه ای خاص از میان گزینه موجود می گذارد. نوعی ترفند تشویق دیگران وجود دارد که در زندگی روزمره بسیار کاربرد داشته و در مباحث علوم اجتماعی “چارچوب بندی” نام دارد. در این ترفند مسائل به گونه ای چارچوب بندی می شوند که قربانی دست به تصمیمی می گیرد که هیچ پایه و اساس منطقی ندارد. پیش از شروع هر جر و بحثی، سعی کنید استدلال های مقابل احتمالی طرف گفتگوی تان را نیز درنظر بگیرید. و با خود بیندیشید چگونه می توانید از پس آن استدلال ها برآیید. بدین ترتیب کنترل تان را از دست نداده و می توانید با اطمینان برنده مباحثه در جریان باشید. افرادی که پیام خود را با شوخ طبعی به دیگران می رسانند، بسیار راحت تر می توانند آنها را قانع کنند.وقتی موجب لبخند و خنده دیگران شوید، راحت تر می توانید توافق آنها را به دست آورید. چه بخواهید در یک کنفرانس شرکت کنید یا در مدرسه یا دانشگاه مطلبی ارائه دهید، مسلما افرادی هستندکه به شما حمله می کنند.

راهکارهایی برای تغییر دادن شخصیت تان

به دوستی که قابل اعتماد و داناست، درباره تغییرات مد نظرتان صحبت کنید. در این حالت، انگیزه شما برای تغییر بیشتر می‌شود و کسی وجود دارد که شما را حمایت و نظارت کند. پس نمی‌توانید قید تصمیمتان را برای تغییر بزنید. یا اگر از مسیرتان منحرف شوید او به شما کمک خواهد‌ کرد. چالش‌هایی برای تغییر خود در نظر بگیرید. از کارهای ساده شروع کنید و در هر گام با پیشرفتی که کسب می‌کنید، به خودتان جایزه بدهید و خودتان را تشویق کنید. باقی تغییرات را در مراحل بعدی پیگیری کنید و با موفقیت در هر گام به خودتان جایزه بدهید. جایزه می‌تواند یک چیز خیلی کوچک مثل یک سفر یا خرید لباس و هر چیز دیگری باشد، انتخاب با شماست.
ویژگی‌های منفی را به نام خود نزنید. مثلا من خجالتی هستم، من کمرو هستم و غیره. اگر فکر کنید خجالتی هستید و این ویژگی را برای خود به رسمیت بپذیرید، مغز شما به سرعت این حرف را می‌پذیرد و شما را در مسیری مطابق آن صفت قرار می‌دهد و بیهوده محدودیت‌هایی برای شما ایجاد می‌شود. به دنبال فرصت‌های رشد و تغییر باشید. تغییر شخصیت در گرو کنار گذاشتن کلیشه‌های ذهنی و محدودیت‌های بیهوده‌ای است که با برچسب زدن به خود ایجاد می‌کنید. اگر فکر می‌کنید که همه چیز ثابت است و حکمی کلی برای هر موضوعی وجود دارد، امکان تغییر برای شما از بین می‌رود. دنیا را متفاوت ببینید در این صورت می‌توانید روابط‌تان را بررسی کنید، تضادها را حل کنید. برای حل مشکلات توانا خواهید شد و سریع با آوردن بهانه‌ای در قالب جملات کلی عقب‌نشینی نمی‌کنید.کنترل ذهن شما تنها و تنها به دست خودتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت