سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

نگاه امیدوارنه به مسیر حرکت

همین مشخص بودن انتهای مسیر، باعث می شود تا یک خانم باردار مانند یک آهنربا که براده های آهنی را جذب خود می کند، همه مشقت های گذشته و آینده را در لحظه حال به روح و جسم خود وارد نکرده و چهره آینده را زشت و ناپسند نبیند. زیرا او به آینده امیدوار است. بهترین راه نجات دیدن نور امیدی در انتهای مسیر است. یعنی بدانیم جایی می توان مشکل تمام می شود گشایش وجود دارد. در نگاهی بالاتر، نه تنها در انتهای مسیر می توان گشایش را همراه با خود سختی تصور کرد بلکه خود این سختی سکویی برای رسیدن به خواسته های دیگر می شود. اینها یعنی آب دادن به بذر امید و امیدواری.

راهکار برای به فردا نیفکندن کارها

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود شروع کارها برایتان دشوار باشد و بخواهید انجام آن را به تعویق بیندازید این است که کار یا وظیفه را فراتر از توان خود می‌بینید. یعنی همه چیز فراتر از توان شما به نظر می‌‌آید. برای غلبه بر این فشار و ترس و برای ایجاد انگیزه بیشتر بهتر است کارها را دسته‌بندی و تقسیم کنید و سپس روی هر بخش از آن تمرکز کنید. آنقدر کارها را جز به جز انجام بدهید تا دیگر احساس نکنید انجام آن برایتان دشوار است.
به میز کارتان یا اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و چیزهایی را تغییر بدهید و فضایی فراهم کنید که در آن برای کار کردن احساس خوشایندی دارید. علاوه بر این سعی کنید محیط کارتان را از جای استراحت و خواب و تفریح دور کنید. جایی که می‌توانید در آن بخوابید و یا سرگرم کارهای دیگر باشید فضای مناسبی برای کار کردن نیست. محل کارتان را به فضایی الهام بخش تبدیل کنید تا انگیزه کافی و لازم را برای کار کردن پیدا کنید.‏ مطمئن باشید اگر ده دقیقه با بیل گیتس معاشرت کنید برای کارکردن انگیزه پیدا می‌کنید. آدم‌های اطراف شما روی رفتارتان تاثیر زیادی دارند. اگرچه شما بیل گیتس را در میان دوستانتان ندارید و نمی‌توانید هر روز با او گفتگو کنید اما این باید روش شما در انتخاب دوستان‌تان باشد. با افرادی معاشرت کنید که به شما انگیزه و روحیه تلاش کردن می‌دهند نه کسانی که در طول روز هیچ بازدهی مفیدی ندارند، هیچ تاثیر اندکی در بهبود زندگی خود و جهان ندارند و فقط غرولند می‌کنند.‏

افراد موفق عادات خوب دارند!

تعیین هدف باید به عادت شما تبدیل شود. باید بتوانید هدف هایتان را مشخص و خودتان را وقف رسیدن به آن ها کنید. اهداف برای افراد موفق اهمیت زیادی دارند. آن ها دقیقا می دانند که چه می خواهند، اهدافشان را جایی ثبت می کنند و برای رسیدن به آن دقیقا برنامه ریزی می کنند.
دومین عادت افراد موفق نتیجه محور بودن آن ها است. این ویژگی دو تمرین دارد. اولین تمرین این است که مدام تلاش کنیم که چیزهای جدید یاد بگیریم. دومی هم در واقع مدیریت زمان است. مدیریت زمان به این معنی که اولویت بندی های مشخصی داشته باشیم و به صورت واضح و مشخص نهایت استفاده از زمان را ببریم. .سومین عادت این است که تلاش کنیم که واقعا کاری انجام بدهیم.
این ویژگی به خصوص برای موفقیت در زمینه های مادی بسیار اهمیت دارد. در واقع این توانایی است که کارها را انجام دهیم و سعی کنیم آن ها را هر چه سریعتر به پایان برسانیم. از طرفی هم پروراندن حس ضرورت و تعصب برای انجام کار بسیار مهم است.چهارمین عادت افراد موفق این است که آن ها دائما با آدم ها در ارتباطند. این جایی است که در واقع شما روابط را در مرکزیت زندگی خود قرار می دهید. تصمیمی برای رشد دادن حس صبر، مهربانی، همذات پنداری و درک بیشتر است. تقریبا تمام شادی شما در زندگی با توانایی تان در برقراری ارتباط با آدم ها رابطه مستقیمی دارد. صداقت از این نوع که به “اصل واقعیت” در هر کاری پایبند باشید. شما کاملا نسبت به خودتان و دنیای اطرافتان آگاه هستید و هیچ رودربایستی ندارید. به صورتی کاملا واضح ارزش هایی را برای خودتان تعریف کرده اید و تمام برنامه هایتان را حول همان ارزش ها به پیش می برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت