یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

اولویت بندی اهداف به چه معناست؟

با این که اموزش اولویت بندی به تنهایی احتیاج به سری مقالات جداگانه دارد به چه دلیل باید در هدف گذاری های خویش اولویت بندی کنید. این که شما بدانید وقتی می خواهید خودرویی را بعنوان یک هدف برای خویش انتخاب کنید ولی حتی با وجود داشتن شرایط خرید، رسیدن به آن را به گونه آگاهانه به تعویق بیاندازید نوعی
اولویت بندی در اهداف است.این که پس از رسیدن به یک هدف بتوانید سریعاً هدف بعدی خویش را به گونه هوشیارانه انتخاب کنید نوعی اولویت بندی در هدف گذاری است. این که بتوانید هدفی را برای خویش تشخیص دهید که رسیدن به آن بهتر و کم زحمت تر باشد و از طرفی مسیر را برای بسیاری از اهداف سایرین هموار کند نوعی اولویت بندی در هدف گذاری است.

تحمل دیدن کسی را ندارید؟

مشکل اصلی همه انسان هایی که به نوعی از یکدیگر متنفر هستند حرف نزدن است. اما نمی شود گفت که حرفی بین این افراد ردوبدل نمی شود بلکه حرف ها یا بموقع گفته نمی شوند یا برای دو طرف غیر قابل درک است. قبل از هرچیز سعی کنید که تفاوت دیدگاه و افکار خویش و شخصی که از وی متنفر هستید را درک کنید. در قدم دوم باید به دنبال زمان مناسبی برا ی گفتگو باشید.
اگر در زمانیکه با فرد موردنظر گفتگو می کنید وی عصبی و خسته باشد، صحبت شما تأثیر خوبی را به دنبال نخواهد داشت. باید سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که هردو نفرتان در بهترین حالت روحی و جسمی باشد و از آن به بعد در خصوص مشکلاتتان با یکدیگر گفتگو کنید ولی برای گفتگو بهتر است که تنها به دنبال نقاط منفی نباشید و حداقل یکی، دو مورد از خوبی ها و نقاط قوت شخص را در نظر داشته باشید.
یادتان باشد که شما هیچوقت نمی توانید آن فرد را نادیده بگیرید. افردی که ادعا میکنند افکار و نوع احساسات دیگران برایشان اهمیّتی ندارد یک دروغ بزرگ و اشکاری را به زبان می آورند. همه ما به دنبال حس تحسین و مورد پسند واقع شدن هستیم و حتی اگر از کسی متنفر هم باشیم از این احساس ازار می بینیم. بنابراین بهتر است بجای نادیده گرفتن اشخاص سعی در اصلاح روابطمان داشته باشیم.

مهارت گفتگو را یاد بگیریم
این که پیش از نقد کردن یا مخالفت کردن یا مطرح کردن دیدگاهی متفاوت، صحبت طرف مقابل را بشنویم و به روش های گوناگون این پیغام را به او بدهیم که حرف او و منظور او شنیده شده و درک شده است. اکثر ما فکر می کنیم« اعلام این که صحبت طرف مقابل را متوجه شده ایم» به مفهوم پذیرفتن این نکته است که:« صحبت او منطقی است و ما هم با وی موافقیم».
حتماً تجربه صحبت کردن با یک آدم سرد و بی روح را داشته اید. آدمی که هیچ هیجان و افت و خیزی در گفتار و اندامش حین ایراد سخنرانی وجود ندارد. همان لحظه اگر به محیط اطرافتان هم نگاهی انداخته باشید، متوجه خواهید شد که دیگر حضار هم تمایلی به شنیدن ادامه ماجرا ندارند. گوینده یا سخنران باید در کلام خویش هیجان داشته باشد و حین ایراد سخنرانی مشتاق بنظر برسد. برای فروتن بودن لازم نیست اعتماد به نفس خویش را از دست بدهید. اعتماد به نفس یعنی اطمینانی که در نتیجه درک
توانایی هایتان بدست می آورید. در عین حال تواضع یعنی عقیده متواضعانه ای در خصوص اهمیت خودتان داشته باشید. با اعتماد به نفس حرف زدن در نتیجه انتخاب کلمات مناسب، تن صدا، ارتباط چشمی و زبان بدن حاصل می شود.منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و صحبت کردن دهید و مانع ارائه نظرات و صحبت های آن نشوید. چنانچه شما در این حین فهمیدید که فرد مقابلتان به خوبی به سوالاتتان جواب نمی دهد و گفت و گو در حال کاهش است، توصیه می شود که فورا با یادآوری کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت