یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

بسته موفقیت

راه هایی برای بالا بردن «اعتماد به نفس»

جملاتی مانند «من نمی توانم» یا «مطمئنا شکست می خورم» یا «هیچ کس دوست ندارد به حرف های من گوش دهد» ناشی از فکر منفی ذهن شماست. این صدای درون اصلا به شما کمکی نخواهد کرد و مانع از رسیدن به رویاهای تان می شود.برای این کار باید فکرهای مثبت را به ذهن راه دهید. می توانید از جملاتی مانند «من این کار را امتحان می کنم»، «در کارم موفق می شوم» یا «مردم به حرف های من گوش خواهند داد» استفاده و هر روزتان را با القای حرف های مثبت شروع کنید.فضای بیشتری از مغزتان را به افکار مثبت اختصاص دهید. هر چه بیشتر افکار مثبت را به ذهن خود راه داده و از منفی بافی دوری کنید، زودتر این عادت برای ذهن شما ایجاد می شود. از میان دوستان یا اعضای خانواده با کسانی بیشتر معاشرت کنید که حال تان را بهتر می کنند. در این مورد به این نکات توجه بیشتری کنید: از دوستانی که مدام شما را به نقد کشیده یا نقاط ضعف تان را برجسته می کنند، اجتناب کنید.حتی نیت مثبت برخی افراد که مدام به شما می گویند چه باید بکنید، به اعتماد به نفس تان ضربه می زنند.هر چه قدم های بیشتری در مسیر رسیدن به اهداف تان بردارید، افراد منفی باف بیشتر به شما موج منفی می دهند. برای بالا بردن اعتماد به نفس رابطه ی خود را با این افراد کم کنید. از دیدن اشیا یا رفتن به مکان هایی که شما را به یاد خاطرات بد گذشته می اندازند، اجتناب کنید. برای مثال لباس هایی که دیگر اندازه ی شما نیستند را در کمد نگه ندارید. به افراد بدی که پیرامون خود دارید یا شغلی که دیگر به آن علاقمند نیستید فکر کنید و در صورت امکان تغییرات لازم را بدهید. هر کسی استعدادهایی دارد. ببینید چه کاری را بهتر از دیگر کارها انجام می دهید. با غرور به آن کار ادامه دهید. به دنبال آنچه که علاقه دارید بروید: هنر، نقاشی، نویسندگی، گویندگی می توانند مثال هایی از آن باشند.هر چه استعداد و هنر بیشتری داشته باشید با آدم های جدید و متنوع تری ارتباط پیدا می کنید.اگر در زمینه ی علاقه ی خود کار کنید، هم از نظر روحی-جسمی به خود لطف کرده اید هم حس کارآمدی که به شما می دهد در بالا بردن اعتماد به نفس تان اثر می گذارد.

نگاه امیدوارنه به مسیر حرکت
دنیا محل آسایش و امان نیست. پس اگر به دنبال چیزی بگردیم که وجود ندارد، باعث مشقت برای خودمان خواهد شد. از همان ابتدا آدمی درگیر سختی هاست. همین مشخص بودن انتهای مسیر، باعث می شود تا یک خانم باردار مانند یک آهنربا که براده های آهنی را جذب خود می کند، همه مشقت های گذشته و آینده را در لحظه حال به روح و جسم خود وارد نکرده و چهره آینده را زشت و ناپسند نبیند. زیرا او به آینده امیدوار است. دالان تنگ و تاریک مشکلات قرار است چقدر از روح ما را مسخر خود کند؟ بهترین راه نجات دیدن نور امیدی در انتهای مسیر است. یعنی بدانیم جایی می توان مشکل تمام می شود گشایش وجود دارد.در نگاهی بالاتر، نه تنها در انتهای مسیر می توان گشایش را همراه با خود سختی تصور کرد بلکه خود این سختی سکویی برای رسیدن به خواسته های دیگر می شود. اینها یعنی آب دادن به بذر امید و امیدواری.اگر در زندگی خانوادگی تان دچار مشکل شده اید، با همسر یا خانواده او به بن بست رسیده اید، به معنای این نیست که همیشه اوضاع شما به همین شکل باقی خواهد ماند. با این زاویه دید جدیدی که مطرح شد، شما امیدوار می شوید که انتهای این مسیر، یک تغییر بزرگ و مثبت چه در روح شما و چه در ظاهر زندگی، در انتظارتان خواهد بود.این رمز پیروزی را به خوبی به یاد داشته باشید که امیدواری به اتفاقات خوب بعد از سختی ها، کوچه های بن بست را باز می کند.

روستای ماخونیک

روستای ماخونیک یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان است. در این روستا کشیدن سیگار، دیدن تلویزیون و نوشیدن چای بنا به سنت و رسوم محلی ممنوع است. روستای ماخونیک که در اطراف شهرستان سربیشه واقع شده است، به دلیل قد و قامت کوتاه ساکنان آن به لی لی پوت مشهور است گرچه این روستای کوچک، تنها به خاطر قد و قامت مردمانش مشهور نشده است، بلکه دلایل دیگری نیز دارد. علت مشهورشدن روستای ماخونیک در ۱۴۲ کیلومتری شهرستان بیرجند واقع در استان خراسان جنوبی آداب، رسوم و فرهنگ خاص مردمانش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت