یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

بسته موفقیت

ترس از حیوانات

وجود یک حیوان اهلی برای برخی کودکان لذت‌بخش و موجب سرگرمی است اما گاهی هم اتفاق می‌افتد که پدر و مادرها با چالش بزرگی روبرو می‌شوند و آن احساس ترس و وحشت کودک از حیوانات است. این احساس به حدی آزاردهنده است که می‌تواند آسیب‌های جدی جسمی و روانی به کودک وارد کند. کودک ممکن است به دلایل مختلفی از یک حیوان خاص یا چند حیوان مختلف بترسد. ممکن است احساس ترس از حیوانات آنقدر شدید شود که مثلا کودک یک گربه را به مثابه‌ هیولایی بی‌شاخ و دم نگاه کند. علائم و نشانه‌های کودکی که از حیوان می‌ترسد، شامل اضطراب و نگرانی شدید، افزایش ضربان قلب، تعرق و احساس خفگی، تنگی نفس، درد سینه، سرگیجه و لرزش است. البته این علائم به‌طورکلی در هر فردی که از چیزی به شدت می‌ترسد، دیده می‌شوند. حتی بزرگسالان.
به عنوان والدین کودکی که از حیوان می‌ترسد، به او توضیح دهید که این یک احساس معمولی است و شما قصد ندارید او را مجبور کنید که با آن حیوان روبرو شود. بهتر است به احساس ترس کودک احترام بگذاریم و او را حمایت کنیم. اگر کودک شما بالای سه یا چهار سال است، می‌توانید علت ترس او را بپرسید. حتی ممکن است کودکان تحت تاثیر والدین خود از یک حیوان خاص بترسند و یا قبلا تجربه تلخی در مورد یک یا چند حیوان مختلف داشته باشد. البته ابتدا لازم است تشخیص دهید که کودک شما مبتلا به اختلال ترس است یا فقط یک ترس ساده را تجربه می‌کند. ترس از حیوانات جزو ترس‌ از چیزهای واقعی است. به کودک اطمینان دهید که هرگز او را تنها نمی‌گذارید و از او حمایت می‌کنید تا این احساس را کنترل کند. می‌توانید کتاب داستان‌هایی با تصاویر رنگارنگ و کارتونی از حیوانات تهیه کنید و یا در فضای مجازی آنها را جست‌وجو کنید و به کودک خود نشان دهید. قصه‌‌گویی درباره آن حیوان می‌تواند ترس کودک را کمرنگ‌تر کند. در مرحله بعد نیز می‌توانید از عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌هایی به شکل حیوانات استفاده کنید.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

یکم شهریور؛ روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک
در ایران، اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌است. در کشورهای دیگر، روزهای دیگری، با توجه به رویدادهای محلی برای این مناسبت در نظرگرفته شده‌اند.
در فرهنگ اسلامی، ارزش دانش گرانقدر پزشکی و فعالیت حرفه ای طبیب تا بدان اندازه والا است که طبیب مظهر اسم شریف محیی و احیاء گری معرفی شده است و همچنین در متن فرهنگ و حیات اجتماعی مردمان این مرز و بوم نیز طبیب و طبابت از جایگاه ویژه و اهمیت والایی برخوردار بوده است تابدان اندازه که بیماران و دردمندان نه فقط برای جستجوی تسکین و درمان دردهای جسمانی خویش، که بلکه در مقام مشاوره و هدایت جویی در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود به حکیم و طبیب متوسل می گردیده اند. چرا که حکیم و طبیب در افق نگاه و قضاوت آنان شخصیتی مبـّرز و برخوردار از دانش فقهی و پزشکی و آراسته به فضائل والای اخلاقی بوده است و نماد برجسته و الگوی بارز چنین اندیشوران دلسوز وعالمان فرزانه در تاریخ پر فروغ این سرزمین، طبیب نامور و نابغه بزرگ ایرانی، شیخ الرئیس ابوعلی سینا بود که بدلیل ارتباطش با خدا و مکتب وحی نور حکمت الهی در دل او درخشید و به حکیم الهی تبدیل شد.هر اندازه موضوع علمی پر اهمیت و هدف آن مقدس تر باشد، آن علم هم از ارزش و اهمیت بیش تری برخوردار خواهد بود. موضوع دانش پزشکی بدن انسان، و هدف آن تأمین سلامت و تندرستی آدمی است، و اهمیت این موضوع و هدف بر کسی پوشیده نیست.

طاق شاه عباسی نازکترین و قدیمی ترین سد جهان

طاق شاه عباسی ، نازکترین و قدیمی ترین سد جهان شناخته می شود که لقب های بیشتری را به خود نسبت داده برای مثال تا ۵۵۰ سال لقب بلندترین سد جهان و بزرگترین سد قوسی را هم داشت. این سد تاریخی در شهرستان طبس واقع شده است . طبس یکی از شهرهای قدیمی و زیبای ایران است که با توجه به جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری در استان خراسان جنوبی به شمار می رود. این شهر پهناور قدمتش به دوره هخامنشیان باز می گردد و با توجه به سندات موجو نشان می دهد که در دوره های پیش از اسلام و دوره ساسانی هم این شهر وجود دارد است. سد شاه عباسی یک نمونه بی نظیر و خلاق از ایرانی های در صدها سال پیش بوده که در حال حاضر به عنوان یک جاذبه ی جذاب و دیدنی برای گردشگران و این خطه تاریخی به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت