دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

موانع را پیدا کنید

چند بار برایتان پیش آمده است که برای انجام ندادن کارهایتان عذر و بهانه آورده اید؟ بیشتر ما درگیر محدودیت های ذهنی خود و امروز و فردا کردن کارها هستیم در حالیکه افرا موفق، حتی وقتی کاری را دوست ندارند نیز از همه زمان خود استفاده می کنند و همه تلاش خود را انجام می دهند. افرا موفق اصولا کارهایی را انجام می دهند که دیگران آنها را سخت و دشوار می نامند. آنها همه خطرات احتمالی را پیش بینی و برای کارهای خود برنامه ریزی می کنند. خلاقیت، جرات و شهامت دارند. آنها به طور ذاتی موفق و خوش شانس به دنیا نیامده اند، بلکه با اراده، سخت کوشی و نداشتن ترس به موفقیت های خود رسیده اند.

چند تکنیک برای جذاب تر شدن

افرادی که در مورد مسایل سطحی و پیش پا افتاده حرف می زنند را با افرادی که درباره مسائل عمیق تری صحبت می کنند ، مقایسه شده اند. آنهایی که درمورد خودشان، اعتقادات و علایقشان حرف میزنند عقیده دارند که همسرانشان جذاب تر از آنهایی هستند تا آن هایی که در خصوص آب وهوا یا موضوعات پیش پا افتاده دیگر حرف می زنند. توجه ویژه ی مستقیم اندکی چاپلوسانه است. بنابراین در حالی که فوق العاده است که افراددیگر را بخندانید، برای این که در نظر فرد خاصی جذاب تر به نظر بیایید شما باید بطور ویژه ای به وی توجه داشته باشید. از وی سؤال بپرسید و در مورد وی حرف بزنید . میزان توجه ما به اشخاص نشانه میزان علاقه ی ما به کسی است که تا قبل از این وی را ملاقات نکرده ایم. شاید این که بینی تان چه شکلی باشد دست خودتان نبوده است ولی این خودتان هستید که میتوانید تصمیم بگیرید چه لباسی تنتان کنید. باور کنید لباسی که برای پوشیدن انتخاب می کنید تأثیر بسیار زیادی روی سطح جذابیت شما دارد. در واقع، حتی اگر دختر زیبایی باشید، چنانچه خوب لباس بپوشید به نظر همه جذاب تر خواهید رسید.هنگامی که با فرد جدیدی اشنا می شوید، نخست ببینید چشمانش چه رنگی است. کمی بیش تر از حالت معمولی به چشم هایش نگاه کنید. این رابطه چشمی شما را برای آن فرد جذاب تر خواهد کرد.آنهایی که موقع حرف زدن از دست هایشان استفاده می کنند به نظر با اعتماد به نفس تر و فعال تر به نظر می رسند و این از جمله خصوصیات شخصیتی با ارزشی است که بر جذابیت شما اضافه میکند.

درست صحبت کردن را بیاموزید
برای یک بیان درست باید ادای حروف و کلمات ما صحیح باشند. باید تمامی کلمات را به نحوی بیان کرد که تمامی حروف آن شنیده شوند. تمامی حروف نیز باید به درستی شنیده شوند. منظور از درست ادا کردن یعنی اینکه تمامی حروف شمرده و با حجم درست بیان شوند. برای اینکه خوب صحبت کنید به جملات خود ساختار بدهید. سعی کنید از اصطلاحات کمتر استفاده کنید. برای شنونده هضم یک جمله مطابق با دستور زبان راحت‌تر است.برای اینکه بدانید که چگونه خوب صحبت کنیم، باید اول اشتباهات رایج در صحبت کردن را برطرف کنیم. یکی از اشتباهات رایجی که ما مرتکب می‌شویم، این است که خیلی تُند صحبت می‌کنیم. تُند صحبت کردن نه‌تنها فهم حرف‌های شما را برای شنونده دشوار می‌کند، بلکه باعث می‌شود دیگران مسخره‌تان کنند. تُند حرف زدن می‌تواند یکی از نشانه‌های اضطراب باشد. پس یکی از اولین چیزهایی که در روند بهبود مهارت‌های گفتاری خوب باید بدانید این است که آرام و با سرعتی که فهم آن آسان باشد و بتوانید هر واژه را به وضوح بیان کنید، حرف بزنید. می‌خواهید بدانید که چگونه خوب صحبت کنیم جمله‌ای که آن را همیشه در کتاب‌های حوزه‌ی توسعه‌ی فردی پیدا می‌کنید. اما باز هم بسیاری از ما آن را رعایت نمی‌کنیم. اگر در هنگام حرف زدن، تنفس شما از ناحیه ی قفسه سینه باشد، با تأثیر منفی در لحن حرف زدنتان مواجه خواهید شد، زیرا صدای شما، عصبی و غیرعادی به گوش شنونده، خواهد رسید. پس فقط یه نفس عمیق آرامبخش، به شما کمک خواهد کرد که عمق صدای خود را بهبود دهید و اعتماد به نفس بیشتری از خود، در لحن صدایتان نشان دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

میرکلانی – ۴۱۵ هزار نهال از ابتدای سال تاکنون در سربیشه تولید شده است.محمودی سرپرست

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت