یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

خنده و خندیدن وقت مناسب می طلبد

معمولا در مکالمات معمولی مردم به نوعی خنده خود را تنظیم می کنند تا در پایان جمله اتفاق بیافتد. حتی کسانی که با زبان علائم ارتباط برقرار می کنند همین روش را به کار می گیرند با وجودیکه اگر بخواهند می توانند در سراسر گفتگوی “بی صدای” خود بخندند.اینکه کمدین ها چگونه می توانند زمان دقیق گفتن لطیفه های خود را در طول اجرای یک برنامه زنده تنظیم کنند همیشه من را به حیرت وا داشته است.پیچارد مک لین یک کمدین که در عین حال کمدی آموزش می دهد در این مورد می گوید:”رفتن روی صحنه و جلوی خنده خود را گرفتن آن هم درست در لحظاتی که همه تماشاچیان دارند می خندند، مستلزم اعتماد به نفس و کنترل بسیار زیادی است.

از بالاترین بازدهی خود استفاده کنید

یک عامل مهم دیگر که نباید به آن بی‌توجه باشید، کیفیت زمان است. زمان‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بیشترین بازدهی را داشته باشیم و مقاطعی دیگر که طی آنها فقط می‌توانیم کارهای معمولی و روزمره را انجام دهیم. بنابراین سعی کنید درک کنید که آیا طی روز یا شب بهترین بازدهی را دارید یا در چه زمان‌هایی از روز یا شب بیشترین توانایی برای یادگیری در وجود شما نهفته است؟ سعی کنید کارهای دشوار را در زمان‌هایی که بالاترین میزان بازدهی را دارید، انجام دهید. شما باید قبل از مطالعه برای خودتان هدفی را مشخص کنید، به این معنی که این درس را به چه منظوری می‌خواهید مطالعه کنید، آیا فقط نکته‌های اصلی درس را می‌خواهید یا قصد دارید همه مطالب کتاب را بفهمید. باید معلوم کنید چه مقدار زمان می‌خواهید صرف مطالعه کنید. تعیین زمان و مقدار مطالعه به فراگیر آرامش می‌دهد و این آرامش موجب افزایش میزان یادگیری و سرعت مطالعه می‌شود.
دانش‌آموزی که به منظور یادگیری و به صورت هدفدار مطالعه می‌کند، برای یادگیری بهتر باید مطالعه فعال داشته باشد. شما می‌توانید با خلاصه‌برداری، حل تمرین، علامت‌گذاری و گزینش نکته‌های مهم، مطالعه خودتان را فعال کنید. وقتی تصمیم به مطالعه می‌گیرید، فورا شروع کنید و اجازه ندهید افکار مزاحم مانع شما شود.

سحرخیزی باعث پیشگیری از افسردگی می شود؟
معمولاً اشخاص از نظر الگوی خواب به دو گروه تقسیم می شوند؛ گروه نخست افرادی هستند که صبح های زود از خواب بیدار می شوند و شب ها هم زود می خوابند و گروه دوم افرادی هستند صبح ها تا دیر وقت می خوابند و شب ها هم تا دیر وقت بیدار می مانند. ارتباط نسبی بین عادت های زمانی خواب و ریسک افسردگی وجود دارد. پژوهشگران متوجه شدند اشخاص سحرخیز در مقایسه با اشخاص عادی کم تر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. همچنین افرادی که صبح ها دیر از خواب بیدار می شوند در مقایسه با اشخاص عادی، بیشتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری افسردگی قرار دارند.زنان میان سال و سالمندی که شب زود خوابیده و صبح ها هم زود بیدار می شوند کم تر در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.کسانی که صبح ها تا دیر وقت می خوابند و شب ها هم تا دیر وقت بیدار می مانند، بیشتر ممکن است به بیماری افسردگی که نوعی بیماری روانی است، مبتلا شوند.افرادی که اساساً رغبت به دیر بیدار شدن دارند، می توانند با زودتر از خواب برخاستن و قرار گرفتن در معرض نور صبحگاهی، خطر ابتلای خویش را به افسردگی کاهش دهند. 75 درصد از بیماران افسرده مشکل در خواب دارند و همچنین علایم این بیماران در موقع صبح تشدید می شود.بر اساس نتیجه حاصل از دیگر مطالعات موادی مانند کورتیزول، آندروفین و آنکفالین که باعث شادمانی شده و اثر مستقیم روی بخش های گوناگون بدن من جمله عضلات اسکلتی دارند، منجر به راحتی عضلانی در طول روز می شوند.سحرخیزی عامل ارامش اعصاب انسان، مانع بیماری افسردگی و کم حوصلگی است بدین ترتیب خوب است برای سحرخیزی اراده جدّی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت