یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

نقاط قوت مان را یادآوری کنیم

هر فردی در انجام کار بخصوصی از دیگران برتر است. در شرایط خاص زندگی، مانند درخواست برای یک کار جدید، نیاز است که نقاط قوتمان را به خود یادآوری کنیم.برای ایجاد ارتباط با نقاط قوتتان و تأیید آن‌ها نباید تا شب قبل از مصاحبه منتظر بمانید. نباید از مسیری که دیگران دنبال می‌کنند پیروی کنید و همیشه باید سعی کنید با کشف استعدادها و تأیید آن‌ها مسیر شخصی خود را در زندگی پیدا کنید. وقتی با دیگران صحبت می‌کنید به صدای درونی خودتان گوش کنید. هیچ اشکالی ندارد که در حضور دیگران با صدای بلند بگویید: «در واقع، من اون کار رو خوب انجام می دم» و یا «این یکی از بهترین ویژگی‌های من است».

گوشه گیری کودکان زنگ هشداری

بعضی وقت‌ها شاهد آن هستیم که کودکان در جمع حاضر نمی‌شوند و یا با پرخاش، اطرافیان را از خود دور می‌کنند. در این مقاله به بررسی علل گوشه گیری کودکان می‌پردازیم. کودکان بسیار بی‌تجربه هستند و در خیلی از موضوعات دانش و آگاهی ندارند به همین دلیل اشتباهات زیادی را از آنها شاهد خواهیم بود. مهم است هنگامی که هر اشتباهی را دیدیم چگونه با او برخورد کنیم، برخوردی که با کم دقتی و بی‌حوصلگی باشد گوشه گیری کودکان را شدت خواهد بخشید.همیشه در برخورد با کودک، فردی باشیم که چیز‌های درست و جدید را به او آموزش می‌دهد نه اینکه مثل ناظم سخت گیر یک مدرسه در هنگام ارتکاب هر اشتباهی راه تنبیه را در پیش گیریم. در مقابله با کودک و حتی فرزند نوجوان شما انتقاد، ضربه‌ای سخت و شکننده برای اعتماد به نفس او خواهد بود، اینکه کودک شما اطمینان داشته باشد برای هر اشتباهی برخوردی مناسب با او صورت خواهد گرفت از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.یکی از نکات مهم در زندگی، اعتماد به نفس است وقتی کودک شما به خودش اعتماد داشته باشد می‌تواند تلاش کند هر کاری را یاد بگیرد، یاد بگیرد وقتی قدم در راهی گذاشت اگر موفق نشد دوباره تلاش کند دوباره سعی کند تا موفق شود. اما کودکی را در نظر بگیرید که با کوچکترین شکستی با سرزنش و انتقاد روبرو شود، در چنین شرایطی او به دنیای درون خود پناه آورده و گوشه گیر خواهد شد و به جای تلاش و کوشش در دنیای اطراف خود، به خیالات و افکار پوچ پناه می‌برد.

وفات ام البنین (ع): روز تکریم مادران و همسران شهدا

13 جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین مادر قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) و روز تکریم مادران و همسران شهداست.انسانهایی که با تربیت فرزندانی شایسته حماسه هشت سال دفاع مقدس را آفریدند. تکریم مادرانی که به ندای پیر و مراد خود، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفته و زینب گونه در حماسه هشت سال دفاع مقدس فرزندان خود را برای حضور در جبهه ها آماده و تشویق می کردند تایک وجب از خاک مقدس این سرزمین در دست دشمن نیفتد. ام البنین (س) بانوی ایثاگر که اگر چه خود در دشت کربلا حضور نداشت، اما عطر ایمان، نگاه ولایتمدار، تفکر حسینی و شجاعت ایثارگری یک مسلمان معتقد را قطره قطره در کام فرزندانش نشاند و لاله صفت چنان بارشان آورد که دشت تفتیده کربلا را همیشه تاریخ منقش به زیباترین مفاهیم همان شهادت کردند.و ما به خود چه مفتخریم که مادران ایران زمین در کربلای جنوب و غرب ایران، چون ام البنین (س) با تقدیم عزیزترین داشته های خود، همسران و فرزندانشان، تاریخ را به گونه ای دیگر در حمایت از حسین زمان، خمینی بت شکن؛ تکرار کردند و چه زیبا نقش آفرین بازسازی این تاریخ پرشکوه شدند.مادرانی که اگر چه خود در خاکریزهای دفاع از کیان اسلام و خاک وطن در برابر یزیدیان زمان حضور نداشتند اما خطوط مقدم پر از رزمندگانی بود که در دامن این رادزنان پرورش یافته بودند و غریو الله اکبرشان، پاسخ هل من ناصر ینصرنی نائب بر حق امام زمانشان بود.رهروان فاطمی که پای در جای پای ام البنین “مادر چهار شهید و معلم علم دار کربلا” گذاشتند و چون او فاطمه وار هستی خود را بر سر دفاع ارزانی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت