یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته موفقیت

با خود به خوبی سخن بگویید

گفت و گوی درونی خود را کنترل و تمرین کنید که با خود مثبت سخن بگویید. بگویید، « من بهترین ام.» همین جمله را بگویید. بگویید، « من خودم را دوست دارم،» « می توانم این کار را انجام دهم،»، « عاشق کارم هستم.» اگر این جملات را به خود بگویید در حالی که به آن ها اعتقادی ندارید، این کار گفتن حقیقتی است که هنوز اتفاق نیفتاده است. مهم نیست از کجا می‌آیی،- مهم این است که به کجا می‌روی و مقصدت کجاست. با خود آن طور سخن بگویید که می‌خواهید باشید، نه آن طور که بر حسب اتفاق هم اکنون هستید. به یاد داشته باشید ممکن است موقعیت فعلی شما در حد زیادی بر اثر یک اتفاق به وجود آمده باشد پس بهترین باشید.

زندگی آرام با والدین ناتنی

خونسردی خویش را حفظ کنید و اجازه بدهید منطق جای هیجانات را بگیرد تا به یک تصمیم منطقی برسید.کینه هایی که نسبت به والد خود دارید، وارد رابطه خود و والد ناتنی نکنید چنانچه حس بدی نسبت به مادر یا پدر خود دارید و از رفتارهای وی ناراحت هستید، این حس را نباید وارد رابطه خود و والد ناتنی کنید و به وی بعنوان یک شخص جدید و بی ربط به والد بنگرید. چنانچه والد جدید احساس خوبی را به شما منتقل می کند، با او خوب رفتار کنید و فکر نکنید پذیرفتن نا‌مادری در منزل یا قبول محبّت از طرف پدرناتنی جدید نوعی خیانت به مادر یا پدر اصلی است بلکه بدانید مادر یا پدر شما که جای خالیش را احساس می کنید هم در پی بازگشت شما به زندگی عادی هستند و آرزوی خوشبختی شما را دارند.
برنامه های روتین جدیدی که دارید را معلوم کنید زمانیکه شخص جدیدی وارد منزل تان می شود، وضعیت موجود تغییر خواهد کرد؛ بنابراین باید بررسی کنید که برنامه جدید روزانه تان به چه صورتی خواهد بود. شاید ازدواج جدید پدر یا مادرتان سبب شود که به یک منطقه جدید یا یک منزل بزرگ تر بروید.
این تغییرات جدید بر روی وضعیت موجود در منزل و زندگی شما تاثیرگذار خواهد بود. بعد از معلوم کردن تاثیراتی که تغییرات جدید بر روی شما خواهند داشت، تلاش کنید که یک برنامه روتین جدید داشته باشید.می توانید به کمک پدر یا مادر اصلی و ناپدری یا نا‌مادری یک برنامه مشخصی را برای روزهای آینده تنظیم کنید.

عاداتی ساده برای شروع یک روز خوب

زود از خواب بیدار شدن فایده های زیادی دارد، مثلا: می توانید با آرامش و به آهستگی فعالیت های صبحگاهی را انجام بدهید و از استرس های کمبود وقت خلاص شوید. فرصت دارید تا خودتان را پیدا کنید و به چارچوب ذهنی خود شکل بدهید. همچنین صبح های آرام و ساکت زمان فوق العاده ای برای انجام بسیاری از کارها هستند. یک لیست ساده از سه کار مهمی که دوست دارید در کوتاه مدت مثلا قبل از ظهر یا قبل از پایان روز به انجام برسانید، می تواند از نظر کمک کردن به شما برای پیشرفت آرام در طول روز، بسیار مفید باشد
به محض اینکه از خواب بیدار می شوی، لبخند بزنید. تحقیقات دانشمندان نشان می دهد، لبخند زدن فواید زیر را به ارمغان می آورد: وقتی لبخند می زنید بدنتان هورمون هایی مثل اِندورفین ترشح می کند که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.
بسیار ساده بنظر می رسد و احتمالا چیزی است که مادرتان همیشه به شما یادآوری می کرد، اما دلیلی دارد که مرتب کردن رختخواب تان در صبح، زمینه را برای موفقیت شما فراهم می کند.این عمل ساده سازماندهی صاف کردن ملحفه، مرتب کردن بالش ها، کشیدن رو تختی و ترک کردن اتاق خوابتان در یک وضعیت مرتب، مغز نیمه خواب و بسیار تاثیر پذیر شما را تشویق می کند که نظم و ترتیب و آرامش به وفور وجود دارد. آرامش بیشتر، برابر است با استرس کمتر و استرس کمتر یعنی خلق و خوی بهتر، بهره وری بیشتر.یک لیست ساده از سه کار مهمی که دوست دارید در کوتاه مدت مثلا قبل از ظهر یا قبل از پایان روز به انجام برسانید، می تواند از نظر کمک کردن به شما برای پیشرفت آرام در طول روز، بسیار مفید باشد. شاید نوشتن لیستی از کارهایی که می خواهید در طول روز انجام دهید هم مفید باشد. به این ترتیب اولویت های روز مشخص کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت