یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خواص فوق العاده گردو

گردو، خواص غذایی خاص خودش را دارد و یکی از منابع با ارزش پروتئین، چربی های سالم، فیبر، استرول های گیاهی و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی محسوب می شود. تنها 30 گرم گردو، صد درصد از نیاز روزانه ی شما به امگا 3 را تامین می کند. همچنین گردو منبع غنی از مواد معدنی شامل کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است. گردو هم مانند سایر مغزها، سرشار از فیبر و پروتئین است.

مواظب موهایتان باشید

بسیاری از سشوارها و خشک کننده ها سبب آسیب رساندن به مو و در نتیجه شکنندگی مو می‌شوند. باید از شر این وسایل خلاص شوید. اگر می‌خواهید مویتان را خشک کنید از وسایل گرمازا استفاده نکنید. بجای این وسیله های آهنی از اسپانج های نرم استفاده کنید. گفته می‌شود که رنگ مو، هایلایت مو و بلیچ کردن مو سبب نازکی و خشک شدن مو می‌شود. موادشیمیایی دائمی نیز به موی شما آسیب می‌زند.

افراد مبتلا به کرونا نباید روزه بگیرند

افرادی که دچار بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی هستند برای روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند.بیماران مبتلا به کرونا نباید روزه بگیرند. هم چنین گروهی از افراد نیز به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود پیدا کرده اند و یا در دوره نقاهت بیماری هستند، با توجه به اینکه احتمال برگشت و یا عود مجدد کرونا در این افراد تا شش هفته بعد از بیماری وجود دارد ترجیحا روزه نگیرند.

کاهش اندازه دور شکم

اگر سایز کمرتان زیاد است و سلامت تان در معرض خطر قرار دارد، انجام دادن ورزش‌های هوازی مفید است، طناب زدن، دویدن، دوچرخه‌سواری یا شنا کردن برای کاهش اندازه کمر بسیار موثر خواهد بود. از طرف دیگر، شما باید مقدار غلات نشاسته‌ای مانند نان، سیب‌زمینی، برنج و ماکارونی را به همراه مقدار چربی‌های دریافتی به‌طور قابل توجهی در رژیم غذایی کاهش دهید. سعی کنید ورزش را روزانه داشته باشید.

روزه داری افراد دیابتی!

اگر قند خون افراد دیابتی با انسولین کنترل می‌‌شود، معمولاً روزه داری باعث افت شدید قند آنها شده و بنابراین گرفتن روزه برای این افراد نیز توصیه نمی‌‌شود مگر اینکه پزشک معالج تشخیص دهد که روزه برای شخص خطری ایجاد نمی‌‌کند اما معمولاً این مجوز به بیماران دیابتی که انسولین دریافت می‌‌کنند داده نمی‌‌شود، زیرا معمولاً این افراد برای دریافت انسولین باید غذا بخورند.

آیا مادر مبتلا به کرونا می‌تواند نوزاد خود را شیر دهد؟
در مورد شیردهی مستقیم مادر مبتلا به کرونا به نوزاد اتفاق نظر وجود ندارد، آنچه از سوی برخی مقالات توصیه شده به این صورت است؛ در صورتیکه والدین تمایل به کاهش ریسک انتقال ویروس داشته باشند، تا رفع علائم بیماری در مادر و دو نوبت آزمایش منفی، از شیر ذخیره شده در بانک شیر یا شیر خشک استفاده شود. در عین حال مادر در این مدت شیر خود را دوشیده وذخیره می‌کند. همچنین در صورتیکه والدین تمایل به محدود کردن ریسک انتقال داشته باشند، مادر با رعایت الزامات بهداشتی شیر خود را دوشیده و توسط یکی از اعضای خانواده که سالم است و در یک اتاق جداگانه به نوزاد داده شود. مادر پس از شستشوی کامل دست و پستان و با زدن ماسک جراحی مستقیما شیردهی به نوزاد خود را انجام دهد.

سحری های که گلوی شما را خشک می کند و مستعد برای ابتلا به کرونا!
غذاهای پر پروتئین، خشک، چرب و پر ادویه مانند کباب، کتلت، کوکو و ماهی را در وعده ی سحر توصیه نمی کنیم زیرا این ها نیز باعث افزایش تشنگی و خشکی گلو در طول روز می شود. همان پلو خورشتی که در روزهای معمول در ناهار خورده می شود می تواند در سحر هم استفاده شود. همچنین غذاهای سرخ کرده، چرب و پر ادویه ممکن است باعث سوء هاضمه و نفخ هم شود و بهتر است غذاها ساده و سبک باشد. در وعده ی افطار روزه را با خوردن مایعات گرم مانند چای کم رنگ و آب گرم یا شیر گرم به همراه 3-2 دانه خرما و یا مقداری عسل شروع کنید. مصرف افراطی مواد قندی، موجب تشنگی و خشکی گلو در طول روز می شوند که این مسأله هم برای جلوگیری از کرونا مهم است و باید رعایت شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت