سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

زهر زنبور عسل کرونا را درمان می کند؟

مینو محرز در واکنش به ادعای یک متخصص مبنی بر تأثیر زهر زنبور عسل در درمان کرونا، اعلام کرد این موضوع هنوز تأیید نشده است.وی اظهار کرد: در حال حاضر موضوع تاثیر زهر زنبور عسل بر ویروس کرونا قطعی نیست و هنوز اطلاع و مقاله‌ای در این باره بیرون نیامده است.محرز بیان کرد: پس لطفاً مردم به اشتباه سمت این اطلاعات نروند تا موارد این چنینی بررسی دقیق شود.

نخود فرنکی کاهش کلسترول

نخود فرنگی می تواند در کاهش کلسترول کل و کلسترول بد خون موثر شود. این دو عامل از جمله فاکتور های موثر در ایجاد بیماری های قلبی محسوب می شوند.باکتری های مفید درون روده نقش مهمی در تمام جنبه های سلامتی بازی می کند بنابراین خوردن غذاهایی که حاوی فیبر می باشند برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند نخود فرنگی می تواند به بهبود عملکرد روده و کاهش باکتری های بد درون روده کمک کند.

برنج متهم اضافه وزن!

پس متهم ردیف اول برای اضافه وزن و چاقی شما برنج نیست. در واقع مصرف زیاد هر ماده غذایی حتی نان هم می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود.خیلی از افراد برنج را از برنامه حذف می کنند و نان بیشتر، شیرینی، بیسکوییت و حتی مواد غذایی پرکالری تری را خودسر وارد برنامه غذایی می کنندهمچنین گوشت و میوه بیشتری استفاده می کنند با این تفکرکه تاثیری بر اضافه وزن ندارند. میزان متعادل برنج مصرف کنید.

ماسک های مختلف برای انواع پوست

اگر پوست تان خشک، تحریک شده یا پر چروکی دارید، بهتر است ماسک های ملایم حاوی اسید هیالورونیک، گلیسرین را به کار ببرید.اگر پوستتان لک دار است ماسک های حاوی خاک رس، زغال یا روغن درخت چای ممکن است سودمند باشند، چراکه این ماسک ها باعث لایه برداری پوست می شوند. البته این ماسک ها ممکن است باعث تحریک و پوسته ریزی هم بشوند.. لایه برداری ملایم می تواند پوست تان را درخشنده تر کند.

قاتل بیماری دیابت

نوشیدن چای برای افراد مبتلا به دیابت مفید است، زیرا چای حاوی ماده ای است که پلی فنول نامیده می شود، این ماده آنتی اکسیدانی است که در گیاهان یافت می شود. چای، بخشی از این محبوبیت خویش را مدیون فواید نامحدود و شناخته شده خویش است، از آن جمله می توان به نیروی پیشگیری از سرطان و مشکلات روحی حاد اشاره کرد. اما نوشیدن چای با درمان و پیشگیری از دیابت نیز ارتباط مستقیمی دارد.

شاید به کرونا آلوده شده اید اما خودتان نمی دانید!
احتمال دارد خودتان ندانید که به ویروس کرونای جدید آلوده شده اید به همین منظور رعایت چند نکته ساده برای جلوگیری از انتقال آن ضروری است.براساس داده ها به طور متوسط 5 تا 14 روز طول می کشد تا عوارض در فرد دیده شوند. به همین دلیل آمار مبتلایان به سرعت افزایش می یابد.اگر ظرفیت نظام درمانی بدون اقدامات پیشگیرانه کاهش یابد، بیمارستان ها از بیمار پُر خواهند شد و تخت، کپسول اکسیژن، دستگاه های تنفس مصنوعی به اندازه کافی نخواهد بود. همچنین کشور ها با کمبود پزشک و پرستار مواجه خواهند شد.براین اساس در خانه ماندن و ماسک زدن شانس ابتلا به ویروس و احتمال آلوده کردن دیگران را کاهش می دهد، در نهایت گسترش ویروس کُند می شود و پزشکان می توانند بیماران بیشتری را نجات دهند.

چطور متوجه شویم کرونا به ریه‌های ما حمله کرده است؟
فوق تخصص ریه دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند، گفت: درگیری ریوی در بیماران مبتلا به کرونا سبب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود. مهدی سلیمی با اشاره به نحوه عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان، گفت: بیماری کووید-۱۹ ارگان‌ها و قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند همانند ریه، قلب، عروق، دستگاه گوارش، مغز و درگیری‌های ریوی در این بیماران بارزتر است. سلیمی ادامه داد: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که از ناحیه ریه دچار مشکل شده اند ویژگی‌های خاصی دارند و در مراحل اولیه و گاهی در موارد شدید بدون علائم تنگی نفس، درگیری ریوی شدید و اکسیژن‌های پایین دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – آقای دکتر پزشکیان، نماینده محترم ۸۵ میلیون ایرانی در ساختمان زیبای پاستور،

بیشتر

با عرض سلام وخسته نباشید به کارکنان محترم روزنامه آوا؛میخواستم از مسوولان بپرسم ایشون چه

بیشتر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی بااشاره به اینکه برخی از جاده‌های استان وضعیت مناسبی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت