یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

مقابله عفونت های باکتریایی و قارچی

می‌توان گفت چای دارچین اثری مشابه پنی‌سیلین و آنتی‌بیوتیک را داراست و تب را پایین می‌آورد. سینامالدئید (یک ماده شیمیایی موجود در دارچین سنا) می‌تواند در مقابله با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک کند. افزودن دارچین به چای، گرفتگی سینه و مجرای تنفسی را التیام می بخشد و در برخی بیماران مبتلا به آسم و دارای خلط غلیظ در سینه مفید می‌باشد. دردهای عضلانی را کاهش می دهد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می‌کند.

اثرات دارویی گیاه اسپند

اثر خواب آور : از دانه های گیاه اسپند که به شکل خوراکی مصرف می شود می توان به عنوان داروی خواب آور استفاده کرد.ضد کرم : دانه های اسپند را برای از بین بردن کرم های انگلی روده مستقیما می توان خورد ..ضد عفونی کننده : از قدیم الایام به طور سنتی از دود دانه های اسپند برای درمان ماندن از بلایای طبیعی استفاده می شده است ولی بعدا مشخص شد که این دوده از بین برنده میکروب های بیماری زا است.

سفیده تخم مرغ برای لکه های سیاه

سفیده تخم مرغ برای پوست سالم بسیار مفید است، و سرشار از مواد مغذی برای سالم ماندن می باشد. استفاده از سفیده تخم مرغ بعنوان ماسک صورت، تاثیر زیادی در سفت کردن پوست و همچنین برطرف کردن هرگونه ایراد ناخواسته پوست دارد. برای استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ، اولین سفیده تخم مرغ را بطور یکنواخت روی صورتتان پخش کنید. یک دستمال کاغذی روی آن فشار دهید و اجازه دهید خشک شود.

ضد عفونی کردن مسواک

پس از هر بار مسواک زدن حداقل یک یا دو دقیقه مسواکتان را زیر شیر آب نگه داشته و آبکشی کنید. سپس آن را با محلول دهان شویه قوی بشویید. اما مطمئن شوید که پس از خارج کردن مسواک از محلول دهان شویه آن را به خوبی آبکشی کرده باشید تا چیزی از محلول روی آن نماند. مسواک خود را هفته ای یک نوبت در آب جوش قرار دهید. هر چند این کار به تدریج موجب نرم شدن برس مسواک می شود.

طعمه جدیدترین نسخه کرونا را بشناسید

یک مطالعه سلول‌های بنیادی نشان داده است که ویروس کرونای جدید، می‌تواند سلول‌های قلب را از طریق همان گیرنده موجود در ریه‌ها آلوده کند و باعث بروز عوارض قلبی مرتبط با بیماری کرونا باشد. پزشکان تغییراتی در سیستم گردش خون در افراد مبتلا به کرونا گزارش کرده اند که بعضی اوقات منجر به لخته شدن خون و همچنین عوارض قلبی مانند تغییر در ریتم قلب، آسیب به بافت قلبی و سکته قلبی می‌شود.

مردم در چه صورت قطعا کرونا می گیرند؟
معاون بهداشت وزارت بهداشت، نسبت به عواقب ماسک نزدن مردم در مقابله با کرونا، هشدار داد.رئیسی، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، با اشاره به قدرت بالای سرایت ویروس کووید ۱۹، از مردم خواست در محیط‌های عمومی و فضاهای سربسته که تجمع وجود دارد، ماسک بزنند.وی گفت: چنانچه فرد مبتلا در فاصله کمتر از ۲ متری فرد سالم قرار داشته باشد و عطسه یا سرفه کند، قطعاً فرد سالم مبتلا می‌شود.رئیسی افزود: اما، اگر فرد بیمار ماسک زده باشد و سرفه و عطسه کند، بیش از ۹۵ درصد احتمال دارد فرد سالم مبتلا نشود. وی ادامه داد: نکته مهم این است که اگر فرد بیمار ماسک نزند و فرد سالم ماسک زده باشد، با عطسه و سرفه فرد بیمار، احتمال اینکه فرد سالم مبتلا شود، ۵۰ درصد است. بنابراین، اهمیت استفاده از ماسک اینجا نمایان می‌شود.

چطور متوجه شویم کرونا به ریه‌های ما حمله کرده است؟
فوق تخصص ریه ‌ با بیان اینکه کرونا قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند، گفت: درگیری ریوی در بیماران مبتلا به کرونا سبب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود سلیمی با اشاره به نحوه عملکرد ویروس کرونا در بدن انسان، گفت: بیماری کووید-۱۹ ارگان‌ها و قسمت‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند همانند ریه، قلب، عروق، دستگاه گوارش، مغز و درگیری‌های ریوی در این بیماران بارزتر است.وی ادامه داد: در حدود ۲۰ درصد از بیماران دچار درگیری ریوی شدید می‌شوند که این امر می‌تواند بصورت تنگی نفس، گاهی سرفه و کاهش سطح اکسیژن خون خودش را نشان دهد. وی با بیان اینکه کرونا با مکانیزم‌های مختلف سبب کاهش سطح اکسیژن خون می‌شود، افزود: یایجاد لخته‌های کوچک در عروق ریه که باعث افت اکسیژن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت