شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

درست مسواک بزنید

روش ساده حرکت مسواک در سطوح جانبی از ناحیه لثه به سمت سطح جونده و در سطح جونده در راستای شیار دندان‌ها، شاید عملی‌ترین روش برای عموم باشد. مسواک زدن موجب خوشبویی و طراوت دهان و بهبود وجهه اجتماعی فرد می‌شود. رشته‌های تار مسواک معمولا سطوح بین دندانی را تمیز نمی‌کند و استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن این نواحی مفید است. فراموش نکنید، برای حفظ سلامت دهان نخ بین دندانی الزامی است.

خواب کافی داشته باشد

کم کردن حتی مقدار بسیار کم از میزان خواب کافی روزانه می تواند سردرد روز بعد را به همراه داشته باشد. عدم بستن چشم ها و خواب کافی مغز را نسبت به عوامل ایجاد کننده میگرن و سردرد مانند چراغ های روشن و سر و صداهای بلند مغز را حساس تر می کند. هدف، داشتن حداقل 7 ساعت خواب شبانه و ثابت بودن این برنامه حتی در تعطیلات آخر هفته می باشد. اگر برای خوابیدن مشکل دارید با یک پزشک مشورت نمایید.

هر روز حمام نکنید

روزانه حمام کردن، چربی طبیعی پوست را از بین می برد، در نتیجه پوست خشک شده و بیشتر در معرض تحریک و التهاب قرار می گیرد. حمام کردن مفرط، یعنی فرسایش زیاد پوست. پوست شما می تواند خودش را تمیز کند و کارهای زیاد وجود دارد که می توانید انجام دهید تا جوری به نظر برسید که انگار همین الان از زیر دوش بیرون آمده اید! یاد حمام کردن مانع رشد باکتری های مفید روی پوست تان می شود.

علل بروز آلرژی

آلرژی هنگامی شروع می شود که سیستم ایمنی بدن شما یک ماده معمولاً بی ضرر را با یک مهاجم خطرناک اشتباه بگیرد. سیستم ایمنی بدن آنتی بادی هایی را تولید می کند که در معرض هشدار آن آلرژن خاص قرار دارند. هنگامی که دوباره در معرض آلرژن قرار دارید ، این آنتی بادی ها می توانند تعدادی از مواد شیمیایی سیستم ایمنی مانند هیستامین را آزاد کنند که باعث علائم آلرژی می شود.

چگونه نمک کمتری مصرف کنیم؟

غذاهای کم نمک را انتخاب کنید و یا غذاها را با مقدار نمک کمتری تهیه کنید. سر سفره غذا نمکدان را حذف کنید. برای طعم دادن به غذاها، به جای نمک از چاشنی هایی مانند سرکه، آبلیمو، سیر، پیاز، سبزی های معطر و سایر ادویه ها استفاده کنید. تا حد امکان از مصرف غذاهای صنعتی (غذاهای آماده و کنسروها) که نمک زیادی دارند اجتناب کنید. سعی کنید نان های کم نمک یا بی نمک استفاده کنید.

این میوه طلای تابستانی است ، از آن غافل نشوید
زردآلو بومی نواحی چین است. برای رفع یبوست و بواسیر مفید است. مصرف برگه زردآلو سبب هضم غذا میشود و از یبوست جلوگیری می کند. برای مصرف برگه ، ابتدا آن را با آب بشویید . سپس آن را در آب خیس کنید و بگذارید یک شب بماند. سپس یک دانه لیموترش در آن بیندازید و صبح ناشتا ، برگه خیس خورده را همراه با آب آن میل کنید که برای رفع یبوست بسیار مفید است. حرارت درونی بدن را پایین می آورد. برگه زردآلو باعث هضم غذا می شود و برای یبوست مفید است. از زیاده روی در مصرف زردآلو خودداری کنید ، زیرا مصرف زیاد آن در هضم مواد غذایی ایجاد اختلال کرده و دچار اسهال می شوید. ا خوردن هسته تلخ زردآلو خطرناک است.

دفع سموم بدن از پا در 30 دقیقه

ادفع سموم بدن از پا در 30 دقیقه به روش چینی آشنا می شوید. روشی که در آن نیازی به هزینه های گزاف نیست. فقط با سرک سیب، روغن زیتون، نمک دریا و آب جوش می توانید به دفع سموم بدن از پا بپردازید. یک دوم فنجان نمک، یک چهارم فنجان نمک دریا، یک چهارم فنجان جوش شیرین، یک دوم فنجان سرکه سیب، در صورت نیاز روغن زیتون یا نارگیل. همه ی مواد به جز سرکه را با هم ترکیب و داخل وان حمام که پر از آب جوش است بریزید بعد از اینکه مواد حل شد به آن آب گرم و سرکه سیب اضافه کنید.
پاهاراتقریباحدود نیم ساعت دران خیس کنید. وقتی شستشوی پاها تمام شد ممکن است احساس خستگی و ضعف کنید ناراحت نباشید این نشانه حرکت سموم از داخل بدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت