یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

درمان خشکی دهان

تجربه یک دهان خشک درطول شب می تواند سلامت دندان و دهان را تهدید کند برای این که مطمئن شوید خشکی دهان دیگر شما را نیمه شب از خواب بیدار نمی کند، نکات زیر را در نظر داشته باشید:شب ها از مصرف نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.در طول شب از دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید. اگر دستگاه رطوبت ساز ندارید، می توانید یک کاسه آب یا یک حوله مرطوب را نزدیک یک منبع گرما در اتاق تان قرار دهید.

رازیانه؛ گیاهی شگفت انگیز برای بانوان

عرق رازیانه دارای طبع گرم بوده و دارای مقادیر زیادی از هورمون های زنانه است و به این دلیل بیشتر برای خانم ها توصیه می شود. عرق رازیانه ضدالتهاب، بادشکن و افزایش دهنده شیر مادران شیرده است. عرق رازیانه تاثیر بسیاری بر شادابی و طراوت پوست بانوان داشته و در تقویت دید خانم ها و آقایان موثر است. عرق رازیانه پوست را تقویت، کلاژن سازی پوست را تحریک و کدری و تیرگی پوست را ازبین می برد.

یبوست به خاطر لبنیات

اگر زیاد دچار یبوست می شوید، به رژیم غذایی خود نگاهی بکنید. پنیر زیاد و شیر در بین غذاهایی هستند که یبوست شما را بدتر می کنند. اما مجبور نیستید لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف کنید فقط لازم است لبنیات کمتری بخورید و در انتخاب خود بیشتر دقت کنید. ماست پروبیوتیک مصرف کنید، پروبیوتیک باکتری های زنده ای هستند که برای سیستم گوارش مفید هستند. ان باکتری ها به رفع یبوست کمک می کنند.

مصرف شکلات در جهت سلامت قلب

مصرف شکلات سبب کاهش سطح کلسترول می شود. مصرف منظم کیک شکلاتی کم چرب می تواند باعث کاهش میزان کلسترول و بهبود فشار خون درجهت سلامت قلب و عروق شود. مصرف دو فنجان شکلات داغ در روز می تواند به حفظ سلامت مغز و جلوگیری از کاهش حافظه در افراد مسن کمک کند. محققان دریافتند که شکلات داغ باعث بهبود جریان خون به قسمتهای مختلف مغز می شود.

میوه هایی که لاغرتان می کند

هندوانه سرشار از آب است که مصرف آن به احساس سیری کمک می‌کند. همچنین وجود آنتی اکسیدان در این میوه در پیشگیری از بروز سرطان پروستات موثر است.گریپ فروت خاصیت چربی‌سوزی سریع ندارد اما میزان آب موجود در این میوه به احساس سیری کمک می‌کند.گلابی از جمله میوه‌های حاوی فیبر خوراکی است که مصرف آن باعث می‌شود فرد به دلیل احساس سیری کمتر میل به غذا خوردن داشته باشد.

جلوگیری از موج‌های بعدی شیوع کرونا با استفاده همگانی از ماسک
بر اساس یک مطالعه در انگلیس، استفاده همگانی از ماسک در سطح گسترده‌ای از جمعیت می‌تواند انتقال بیماری کووید-۱۹ را به سطوح قابل کنترل برای همه‌گیری‌های ملی سوق داده و در صورت همراه شدن با قرنطینه از موج‌های بعدی بیماری جلوگیری کند.ین مطالعه که توسط دانشمندان دانشگاه‌های کمبریج و گرینویچ بریتانیا انجام شده است، حاکی از آن است که قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها به تنهایی مانع آغاز فعالیت مجدد کروناویروس جدید نمی‌شود در حالیکه حتی ماسک‌های خانگی نیز اگر در سطح کافی از جمعیت استفاده شود، می‌تواند سرعت انتقال را به طرز چشمگیری کاهش دهد.از همین رو متخصصان به مردم سراسر جهان پیشنهاد می‌دهند به صورت فوری و گسترده استفاده از ماسک‌ها را آغاز کنند.

کرونا چگونه منجر به “سکته” می‌شود؟
برخی از عوارض کرونا اعم از عوارض کبدی، کلیوی و در سایر اندام‌های بدن، می‌تواند از طریق ایجاد ترومبوزها یا لخته‌های خونی کوچکی در مویرگ‌ها و سرخرگ‌های بسیار کوچک باشد که منجر به سکته‌های ریز در آن قسمت‌ها شود.‌‌باید توجه کرد که با گذشت زمان به تدریج می‌توان در حوزه‌های مختلف فعالیت آن اعم از ایمنی، اپیدمیولوژی، ژنتیک ویروس و سیر بالین آن اطلاعات بیشتری کسب کرد. با این حال بر اساس یافته‌های جدیدی که این روزها اعلام شده است، این ویروس عوارض گسترده و سیستمیکی دارد که فقط مختص و منحصر به ریه نیست. بر این اساس به نظر می‌رسد، کرونا ویروس جدید می‌تواند تغییراتی را در سلول‌های خونی ایجاد کرده و منجر به ترومبوز در برخی از عروق شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت