یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

کاهش آسیب کرونا از چشم

متخصصان به افرادی که از لنز چشم استفاده می‌کنند توصیه کرده‌اند برای کاهش خطر سرایت ویروس کرونا از طریق چشم از عینک استفاده کنند اهمیت استفاده درست از تجهیزات محافظت شخصی برای چشم پزشکان در زمان انجام معاینه بیماران است زیرا مخاط چشمی ممکن است نه تنها مجرای ورودی ویروس، بلکه منبع شیوع ویروس نیز باشد. مایع چشم بیماران مبتلا به ویروس کرونا، ممکن است منبع بالقوه عفونت باشد.

ترب کوهی مناسب برای گرفتگی بینی

ترب کوهی گزینه مناسب برای گرفتگی بینی و پاکسازی مخاط اضافه سینوس ها محسوب می شود. بینی و گلوی انسان دارای غددی است که روزانه به تولید مخاط مشغول هستند که بدون این که متوجه شوید، آن را می بلعید. از آنجایی که مخاط تولید شده به فیلتر کردن ذرات استنشاقی شما کمک می کند، گرفتار شدن باکتری ها یا ویروس ها در آن و بروز التهاب در غشاهای سینوسی شرایطی غیرمعمول نیست.

کمپرس داغ زنجبیلی

قرار دادن یک کمپرس مرطوب روی پیشانی، چشم ها و گونه ها می تواند به تخلیه سینوس های پر شده کمک کند. شما می توانید استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد با فاصله زمانی پنج دقیقه را امتحان کنید. برای کسب نتیجه بهتر می توانید از چای زنجبیل یا آب مورد استفاده برای جوشاندن زنجبیل تازه استفاده کنید. زنجبیل از خواص ضد التهاب برخوردار است و تولید سیتوکین ها که موجب درد و تورم می شوند را مهار می کند.

راز جوانی با دوچرخه!

نه پر کردن یخچال‌تان از سبزیجات و نه ترک کردن سیگار، هیچ کدام نمی‌تواند به اندازه انتخاب دوچرخه به‌عنوان وسیله نقلیه باعث جوان ماندن شما شود. دوچرخه‌سواری، بیشتر از هر ورزشی می‌تواند جوانی‌تان را ماندگار کند و از جسم شما در گذر زمان محافظت کند. محققان می‌گویند عضلات دوچرخه‌سوارها حتی در دوره میانسالی مثل عضلات جوان‌هاست و این ورزش می‌تواند نه‌تنها بدن، بلکه ذهن شما را هم جوان نگه دارد.

سرگیجه دارید این غذاها را نخورید

اگر شما مستعد ابتلا به سرگیجه و میگرن توامان هستید، از غذاهایی مانند پپرونی، کالباس، سوسیس، جگر پخته، پنیر کهنه، پرهیز کنید. این محصولات حاوی اسیدآمینه تیرامین هستند که خود یک ماشه برای بروز علائم میگرن است. در عوض می‌توانید از جایگزین‌هایی مانند ماهی و گوشت تازه، پنیر کوتاژ، پنیر استفاده کنید. از طرفی در صورت استفاده از فرآورده‌های لبنی و ایجاد دردهای میگرنی ‌ می‌تواند مناسب باشد.

افراد چاق بیشتر به کرونا مبتلا می‌شوند
اساس نتایج تحقیقات پزشکان انگلیسی چاقی یکی از عوامل افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا است.
پس از انجام تحقیقات از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های انگلیس مشخص شد که 73 درصد از این بیماران اضافه وزن داشتهاند. همچنین نتیجه تحقیقات دیگری که در بیمارستانی در نیویورک انجام شده نشان از تاثیر زیاد چاقی بر وخیم شدن وضعیت بیماران کرونایی داشته است. علاوه بر خطر ابتلا به کرونا احتمال مرگ و میر افراد چاق بر اثر این بیماری نیز بیشتر از سایر افراد جامعه است. تاکنون 7 میلیون و 904 نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از 402 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

ضد عفونی کردن داخل اتومبیل با گرم کردن آن
هرسال با گرم شدن هوا و ایجاد گرمای زیاد داخل خودرو با اتفاقات جانی و مالی بسیاری روبه رو هستیم، اما امسال نه ‌تنها از گرمای ایجاد شده از نور خورشید بر خودرو ناراحت نیستیم، بلکه این گرما عاملی در از بین بردن ویروس کرونا عامل بیماری کووید-19 شده است.
مدت‌زمان زنده ماندن ویروس کرونا بر سطوح متفاوت است و گفته‌شده روی سطوح مقوایی 24 ساعت و سطوح پلاستیک و استیل نیز بیش از سه روز زنده می‌ماند. اما باید توجه داشت این نتایج بر اساس دمای تقریبا 21 درجه سانتی گراد ارائه ‌شده است. بهترین روش برای ضدعفونی کردن ماسک، قرار دادن آن داخل خودروی قرارگرفته شده در آفتاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت