یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

نشانه های جدید ابتلا به ویروس کرونا

براساس پژوهش ها، نه تنها گلو درد، تب و از بین رفتن حس بویایی بلکه بروز سردرد و گاهی تشنج نیز می تواند نشانه ای از ابتلا به ویروس کرونا باشد.گلو درد، تب خفیف و خستگی از شایع ترین علائم ویروس کرونا به حساب می آیند؛ آخرین تحقیقات نشان می دهد که سردرد نیز می تواند نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد. تشخیص زودرس نقص های عصبی ممکن است منجر به بهبود درمانی بهتر در مبتلایان به ویروس کرونا شود.

آیا اتوی بخار کرونا را از بین ببرد؟

بهترین روش جهت پاکسازی لباس ها، حوله ها و دیگر پارچه ها شست و شوی آنها با آب گرم 90 – 60 درجه سانتی گراد و صابون، ضد عفونی یا پاک کننده های مناسب و خشک کردن آنها زیر نور آفتاب است. بعد از شستشوی لباس، اتو کردن آن به ویژه با بخار گرم نتیجه بهتری دارد. عدم توصیه برای استفاده از اتو برای پاکسازی لباس ها از ویروس به معنی بی اثر بودن آن نیست و ممکن است مدت زمان کافی حرارت ندیده است.

آیا می توان قارچ را خام مصرف کرد؟

قارچ در بستری به نام خاک پوششی باردهی یا میوه می کند و ذرات خاک به کلاهک یا پایه آن می چسبد که به راحتی زیر آب سرد تمیز می شود. برای شستشو می توان یک برس کوچک مخصوص قارچ خریداری کرد. البته باید به اندازه کافی نرم باشد تا بتوان قارچ ها را کاملا پاک کرد و به صورت خام مصرف کرد. بهترین راه نگهداری قارچ های خوراکی در منزل هم گذاشتن آنها در یخچال و در دمای پایین تر از 4 درجه سلسیوس است.

گل نسترن تقویت قلب و مغز

گل نسترن در طب سنتی ایران دارای مزاج گرم و خشک بوده و بوییدن آن باعث تقویت قلب، مغز و حواس می‌شود. نوشیدن دمنوش گل نسترن برای ورم‌ حلق، لوزه‌ها و تپش قلب مفید بوده و تقویت کننده معده و کبد است. استفاده از گل نسترن به طور موضعی همراه با حنا روی موی سر باعث تقویت مو خواهد شد. همچنین روزانه مصرف دو تا چهار گرم گل خشک نسترن به مدت یکسال از سفید شدن موی سر پیشگیری می‌کند.

مواد نگهدارنده سوسیس و کالباس

همبرگرها برخلاف سوسیس و کالباس حاوی هیچ نوع مواد نگه‌دارنده‌ای نیستند پس باید از زمان تولید تا رسیدن به دست مصرف‌کننده زنجیره سرمایی را برای این محصول رعایت کرده و در حالت انجماد کامل و در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد فریزر نگهداری شوند و بر اساس استاندارد باید بین دو کاغذ مومی قرار گرفته باشند.در مقابل چون سوسیس و کالباس حاوی مواد نگهدارنده هستند می‌توان آن‌ها را در داخل یخچال نگهداری کرد.
تشخیص کرونا تنها در 90 دقیقه
بیمارستان‌های موسسه سلامت انگلیس ادعا می‌کنند ماشین تست سریع ویروس کرونا که در ۹۰ دقیقه نتیجه را ارائه می‌دهد، باعث کاهش زمان بستری بیماران در بخش‌ها می‌شود.پژوهشگران دانشگاه کمبریج دستگاهی ابداع کرده‌اند که از قابلیت سریع تشخیص کووید-۱۹ برخوردار است.بیمارستان آدننبروک در کمبریج از دستگاه‌ مذکور استفاده می‌کند تا در کمتر از دو ساعت سواب‌‌های بیماران را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه‌هایی که نتیجه را در عرض ۲۴ یا ۴۸ ساعت ارائه می‌کند به کنترل شیوع ویروس کرونا و آغاز درمان به موقع آن کمک می‌کند.محققان باور دارند، این دستگاه می‌تواند تفاوت زیادی در آزادسازی تخت‌های بیمارستانی ایجاد کند.
کرونا در ایران بیشتر از چه طریقی انتقال می یابد؟
فوق تخصص بیماریهای عفونی گفت: افراد حتما هنگام خروج از منزل ماسک بزنند و اگر عطسه کردند، ماسک را داخل سطل زباله بیاندازند و ماسک جدیدی را استفاده کنند زیرا انتقال ویروس کرونا از بیرون از ماسک نیز وجود دارد. مردانی گفت: از طریق دست آلوده، تراوش ویروس کرونا در سطوح پوست صورت زیاد است و به سرعت به نقاط بینی، چشم و دهان می رسد، به عبارت دیگر دست آلوده دارای میلیاردها ویروس است و وقتی ناخودآگاه به صورت خود دست می زنیم ممکن است به چشم، دهان و یا بینی نفوذ یابد. از هموطنان درخواست داریم نکات بهداشتی را در فضاهای عمومی بطور کامل رعایت کنند تا بتوانیم این ویروس را بطور کامل شکست دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت