یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

اهدا خون بعد از ابتلا به کرونا

فردی که به کرونا مبتلا شده است ۲۸ روز پس از بهبودی می‌تواند خون اهدا کند. همچنین غیر از واکسن‌های آسترازنکا و اسپوتنیک، بقیه واکسن زده‌ها درصورت نداشتن علائم بلافاصله بعد از تزریق واکسن می‌توانند اهدای خون انجام دهند. افرادی که تتو و حجامت می‌کنند، نمی‌توانند خون اهدا کنند. احتمال ابتلای کسانی که حتی در شرایط کنترل شده حجامت می‌کنند، به هپاتیت بیشتر است. خون خریدنی نیست آن را اهدا کنید.

خطر خوابیدن زیاد در سن بالا

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بالای 50 سال دارید و خیلی زیاد می خوابید، باید روتین خود را تغییر دهید زیرا خواب زیاد برای همه مضر است؛ مخصوصا اگر سن تان بالای پنجاه سال باشد.. زیاد خوابیدن یا طولانی خوابیدن افراد در سنین بالا خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد و این افراد را بیشتر در معرض مشکلات جدی قرار می دهد . حتی ممکن است عاملی برای گرفتگی عروق و تجمع چربی در رگ های خونی باشد.

پیشنهاداتی برای افراد مو فرفری

برای جلوگیری از وِزوِز شدن موی سر در برابر تغییرات دما پاییزی، این افراد بهتر است مو‌های خود را با روغن مناسب مرطوب نگه دارند؛ اگر دارای مو‌های ضخیم هستید می‌توانید از روغن‌های نارگیل و روغن کرچک استفاده کنید؛ این امر به مرطوب و شاداب شدن موی سر شما کمک کرده و مانع از آسیب‌های فصلی به آن می‌شود. زمانی که شاهد مو خوره در موی سر خود هستید، یعنی زمان آن فرا رسیده است که کمی آن را کوتاه کنید.

حساسیت به تخم مرغ در کودکان

بعضی از افراد نسبت به غذاهایی که فقط مقدار کمی تخم مرغ دارند، واکنش نشان می دهند.بگذارید مراقبان فرزندتان از حساسیت به تخم مرغ او مطلع شوند. در مورد حساسیت تخم مرغ با پرستاران، معلمان، بستگان صحبت کنید تا آنها به طور اتفاقی به او محصولات حاوی تخم مرغ ندهند.زنان شیرده از مصرف تخم مرغ خودداری کنند. اگر کودک شما به آلرژی تخم مرغ مبتلا است، ممکن است به شیر مادر واکنش نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت