یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خطرات کم آبی در بدن

کم آبی باعث می‌شود تا اعضای بدن نتوانند گلیکوژن و سایر اشکال انرژی را آزاد کنند. چون برای آزاد کردن آن نیازمند آب هستند. این باعث می‌شود تا بدن شما هوس خوردن مواد غذایی مخصوصا مواد شیرین را داشته باشد چرا که بدن نمی‌تواند گلیکوژن را تولید کند. قبل از اینکه سراغ چیز‌های شیرین بروید یک لیوان آب میل کنید. حتی می‌توانید میوه یا سبزی میل کنید. از دست دادن آب بدن منجر به از دست رفتن املاح معدنی می‌شود که مسئول ریتم طبیعی قلب هستند

بهبود خواب و عملکرد مغز با عناب

بهبود خواب یکی از کاربرد‌های متداول عناب در طب سنتی است. مطالعات نیز این مسئله را به برخی آنتی اکسیدان‌های خاص در این میوه ربط می‌دهند. مطالعات حاکی است آن هستند که مصرف عناب ممکن است که حافظه را بهبود بخشیده و از سلول‌های مغز در مقابل ترکیبات نابود کننده عصبی جلوگیری نماید.عناب یک میوه سرشار از فیبر است و همانطور که احتمالا می‌دانید فیبر بهترین سلاح برای مبارزه با یبوست به شمار می‌رود که در عناب فراوان است.

به برنج سرد لب نزنید

محتوای نشاسته مقاوم در واقع توسط معده به خوبی هضم نمی شود. این نوع نشاسته در برنج پخته شده و دوباره گرم شده و سرد شده بیشتر است و برنج یک بار پخته شده کمترین میزان نشاسته را دارد. این نشاسته ها در نهایت توسط باکتری های مفید روده تجزیه می شوند. هر کسی که برنج آلوده مصرف کند ممکن است مسمومیت غذایی پیدا کند اما کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند بیشتر در معرض خطر عفونت باشند.

وسایل نقلیه عمومی و مقابله با کرونا

تا جایی‌ که امکان دارد در منزل بمانیم و از تردد غیرضروری اجتناب کنیم.در صورت استفاده از وسایل نقلیه حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنیم.. اگر از کارت اعتباری برای پرداخت کرایه استفاده می‌کنیم بلافاصله آن را ضدعفونی کنیم.
تا جایی که امکان دارد، پول نقد برای پرداخت کرایه استفاده نکنیم.هنگام سوار شدن تاکسی و اتوبوس شیشه پنجره را پایین بکشید تا هوا جابه‌جا شود. به محض رسیدن به منزل لباس‌ها را تعویض کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت