یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

رنگ ناخن‌ها نشان از بیماری می دهد

ناخن‌های سفید امکان وجود بیماری‌های گوارشی، ریوی یا لنفوم (نوعی سرطان خون) را نشان می‌دهند. ناخن‌های قهوه‌ای خبر از بیماری‌های هورمونی می‌دهند. لکه‌های کوچک قرمز رنگ روی ناخن‌ها احتمال وجود بیماری‌های خودایمنی را آشکار می‌سازند. در نهایت اینکه قرمزی اطراف ناخن‌ها می‌توانند نشان از درماتومیوزیت باشد. اما ناخن‌هایی که به شکل فزاینده ای سفیدشده باشند، امکان وجود قارچ را نشان می‌دهند. .

خواص درمانی سیاه دانه

تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است. سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود. سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرید

شباهت علایم گرسنگی با تشنگی- خستگی، سردرد، تحریک پذیری، سبکی سر و کاهش تمرکز- باعث می شود به سادگی این دو را با هم اشتباه بگیرید. این موضوع باعث می شود زمانی که در حقیقت به آب نیاز دارید، به اشتباه سراغ خوراکی های دیگری مثل تنقلات بروید. برای این که چنین احساس اشتباهی سراغ تان نیاید، همیشه یک بطری آب به همراه داشته باشید تا در طول روز آب بدن خود را حفظ کنید.

از قند پرهیز کنید

گر فکر می‌کنید بهترین راه مهار استرس یک سطل بستنی است، باید با پدیده “بالا رفتن ناگهانی قند” و شاید سقوط ناگهانی بعد از آن آشنا باشید. وقتی مقدار زیادی قند مصرف می‌کنید بدن شما برای جذب گلوکز اضافی و تنظیم میزان قند خون، انسولین آزاد می‌کند. با بالا و پایین شدن میزان قند خون، عوارض منفی دارد مانند از دست دادن تمرکز و خستگی که باعث می‌شود، توانایی فرد در مقابله با عوامل تنش زا کاهش دهد.

استرس را با گرسنگی درمان نکنید

هرگز با شکم خالی و گرسنه، خودتان را در موقعیت‌های تنش‌زا قرار ندهید، مدت‌هاست که ما دریافته‌ایم گرسنگی باعث حساسیت و آزردگی می‌شود. اضافه کردن گرسنگی به موقعیتی تنش‌زا باعث افزایش احساسات منفی می‌شود. این امر توضیح می‌دهد که چرا وقتی گرسنه هستیم بداخلاق می‌شویم. خوراکی‌های کوچک و سالمی در دسترس داشته باشید تا جلوی گرسنگی را بگیرد، به‌ویژه اگر در انتظار روزی سخت هستید.

واقعاً چقدر بد است اگر نخ دندان نکشید؟
نخ دندان موجب تمیز شدن بین دندان‌ها، جایی که مسواک به آن‌ها نمی‌رسد، می‌شود. در واقع هدف این است که در ایجاد پلاک‌های دندانی یعنی همان پوشش چسبنده‌ی متشکل از باکتری‌ها و ذرات غذا که بر روی سطح دندان‌هایتان می‌چسبند، اختلال ایجاد کنید. و مسواک زدن پلاک دندان‌هایتان را از خارج و داخل پاک می‌کند؛ اما در جایی که دندان‌هایتان همدیگر را لمس می‌کنند جایی است که مسواک نمی‌توان به خوبی و کامل آن‌ها را از بین ببرد اینجاست که نخ دندان باید کارش را به خوبی انجام دهد. لق شدن دندانها، لثه های خونین و بدبو، پوسیدگی دندانها و اسیب جدی به سلامت بدن از طریق وارد شدن باکتری در خون از جمله علایم عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است.

سرگرمی کودکان در روزهای قرنطینه

کلید موفقیت در تنوع است. تمرین‌های ورزشی، خواندن یک کتاب خوب و یاد گرفتن مهارت جدید همگی راههای مناسبی برای جلوگیری از مدام جلوی تلویزیون و کامپیوتر بودن است. شاید برای پدر و مادرهایی که این روزها از شرایط موجود کلافه شده‌اند این حرف خنده‌دار باشد که از اینکه می‌توانید بیشتر با هم باشید لذت ببرید. اما بالاخره راه‌هایی هست. با هم کارهای هنری انجام دهید. آشپزی کنید، شیرینی بپزید. پازل درست کنید. شعر بنویسید. قصه تخیلی بنویسید. روزنامه دیواری درست کنید. از فرزندتان بخواهید خاطرات این روزها را بنویسد و خودتان هم کمکش کنید. گُل‌کاری و باغبانی و گِل‌بازی را تقریبا همه بچه‌ها دوست دارند. با هم از طبیعت چیزهای جدید یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت