یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خوراکی برای افراد بالای ۴۰ سال

کارشناسان تغذیه لیستی از بایدها و نبایدهای تغذیه را برای افرادی که دهه چهارم عمر خود را پشت سر می‌گذارند تهیه کرده‌اند.یک کارشناس تغذیه روس اعلام کرد افراد بالای ۴۰ سال باید شماری از خوراکی‌ها را به طور کامل از منوی غذایی خود حذف کنند.میخائیل زاپوتینه توصیه کرد از این پس خوردن غذاهای دارای کربوهیدرات ساده، نمک و غذاهای صنعتی را فراموش کنند. این افراد باید شکر، مربا، نوشابه‌های شیرین، را کنار بگذارند.

ازگیل سرشار از آهن است

ازگیل یکی از میوه‌های خوش طعم از خانواده سیب، گلابی و زالزالک است. براساس اعلام مرکز اطلاعات غذایی آمریکا، ۱۰۰ گرم ازگیل دارای نیم گرم پروتئین، یک میلی گرم چربی، و ۸۸ کالری انرژی است. این میوه دارای فیبر و کربوهیدارت است. مصرف ازگیل می‌تواند ۱۵ درصد نیاز بدن به آهن، ۵ درصد ویتامین یک درصد ، و ۱۰ درصد کلسیم را تامین کند. ازگیل یکی از میوه‌های سرشار از آهن است و برای کمبود خون مفید است.

دوغ منبعی از فسفر و کلسیم

محققان می‌گویند دوغ یکی از بهترین منابع کلسیم، فسفر و ویتامین D است. دوغ یکی از نوشیدنی‌های تخمیری دلچسب است که از محصولات جانبی در فرآیند تولید کره حاصل می‌شود. دوغ‌های مدرن امروزی را با افزودن باکتری‌های مفید تولید می‌کنند.یک لیوان دوغ (معادل ۲۴۵ میلی لیتر) دارای ۹۸ کالری انرژی، ۸ گرم پروتئین، ۱۲ گرم کربوهیدرات، و ۳ گرم چربی است و ۱۳ درصد پانتوتیک اسید را تامین می‌کند.‌‌‌‌‌‌

گیاه تاجریزی برای تسکین درد

تاج ریزی سیاه، گیاهی دارویی است که دم کرده آن برای رفع سوزش معده مفید است. برگ‌های تاجریزی سبز تیره، بیضی‏ شکل، کامل، نوک‏ تیز، کناره‌‏های برگ دارای دندانه‏‌های درشت است. . میوه تاجریزی کروی و در ابعاد و شبیه آلوبالوی کوچک ابتدا سبز است، اما پس از رسیدن سیاه‏رنگ می‌شود. میوه تاجریزی همراه با پر سیاوشان، گل زوفا، گل بنفشه، ختمی خبازی، عناب و برای کاهش تب و تسکین درد موثر است.

مواد مغذی ضد پیری

در شرایطی که بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در دسترس هستند، اما موثرترین موارد برای مقابله با پیری آنهایی هستند که علیه آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو عمل می کنند. بیشتر مواد مغذی مورد نیاز در این زمینه را می توانید از طریق رژیم غذایی یا مصرف یک مکمل دریافت کنید. پیری فقط بر زیبایی انسان تاثیر نمی گذارد. پیری با مشکلات سلامت جدی مانند استئوآرتریت (آرتروز)، دیابت و زوال عقل نیز مرتبط است.

دو دوز واکسن کرونا را طی 21 تا 28 روز بزنید
رئیس گروه راهبردی و مشورتی کارشناسان واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت می گوید در کشورهایی که شیوع ویروس کرونا در آنها زیاد است، بیماران مبتلا به کووید19 باید واکسن فایزر-بیون تک را در دو دُز طی 21 تا 28 روز مصرف کنند. کراویوتو، گفت: «ما در این زمینه مشورت کردیم و در نهایت به این توصیه رسیدیم: دو دُز از این واکسن طی 21 تا 28 روز.» وی گفت: «گروه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت واکسن فایزر را برای مسافران توصیه نمی کند مگر آن که به دلیل محدودیت های جاری در عرضه داروهای ضد کووید، شامل گروه های بسیار پر خطر باشند.» باید دست دولت ها را برای این گونه تصمیمات باز گذاشت تا آنها بتوانند با توجه به شرایط همه گیری در کشور خودشان به نتیجه برسند.»

احتمال خیز جدید کرونا در زمستان
آلودگی هوا موضوعی زیست محیطی است و با بیماری‌های تنفسی ارتباط دارد.آلودگی هوا با توجه به تاثیر روی بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی قطعا باعث بیماری زایی کووید ۱۹ می‌شود و یکی از عوامل افزایش مشکلات بیماران کرونایی است، البته به طور اختصاصی نمی توان میان آلودگی هوا و بیماری کووید ۱۹ اظهار نظر قطعی داشت.با توجه به شیوع نوع جدید از ویروس کرونا که به کشور‌های همسایه نیز رسیده است قطعا در مورد اینکه در میانه‌های زمستان شاهد خیز جدید باشیم، احتمالات زیادی وجود دارد.مردم حتما از شرکت در اجتماعات و مهمانی‌ها کوچک پرهیز کنند و تابع محدودیت‌های ایجاد شده باشند. همزمان شدن خیز جدید به همراه نوع جهش یافته ویروس انگلیسی تهدید بزرگی برای ما محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت