یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

شستن صورت تا پوستی سالم

صورت خود را با آب خنک یا ولرم بشویید، به خصوص اگر پوست حساس یا خشکی دارید. آب گرم منجر به برافروختگی صورت و شعله ور شدن آن می شود. چربی لازم برای پوست را به طور کامل پاک می کند و این کار باعث خشک تر شدن پوست شما می شود.صورت خود را دو بار در روز، پس از بیدار شدن و قبل از خواب بشویید. باید بدانید که رفتن به رختخواب با پوست تمیز یک امر ضروری است. در روز دوبار صورت خود را بشویید.

با لباس گرم نخوابید!

اگر در رختخواب خیلی گرم تان باشد، این مسأله مانع از پایین آمدن دمای مرکزی بدن شما و درنتیجه محروم شدن تان از یک خواب خوب شبانه می شود. بدن وقتی دمای پایین تری دارد می تواند بهتر احیا شود و حتی سوخت و ساز سریعتری داشته باشد. اگر به دنبال جنسی جز کتان برای لباس خواب خود هستید، شاید ابریشم گزینه خوبی باشد. پارچه های ابریشمی دما را به طور طبیعی تنظیم کرده و در زمستان گرم می مانید.

اولویت واکسن کرونا با کیست؟

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به آغاز مرحله نخست کارآزمایی انسانی واکسن کرونای ایرانی از دی گفت: امیدواریم تا پیش از سال جدید این واکسن آماده شود. محرز با تاکید بر اینکه کودکان و زنان باردار هنوز نمی توانند از این واکسن استفاده کنند گفت: اکثر بیماران بدحال ما کسانی هستند که بیماری ریوی، قلبی و دیابت دارند. افراد بالای ۷۰ سال، بیماران با ریسک بالا، افراد چاق و کادر درمان در اولویت اول تزریق این واکسن هستند.

سلامت قلب با پتاسیم

شیر گاو منبع پتاسیم است که فشار خون را کاهش می‌­دهد. افزایش دریافت پتاسیم و کاهش سدیم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کم می‌کند. پژوهش‌ها نشان داده‌­اند کسانی که ۴۰۶۹ میلی­‌گرم پتاسیم در روز دریافت می‌کنند در مقایسه با کسانی که تنها هزار میلی­‌گرم مصرف می‌کنند، ۴۹ درصد کمتر در خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی هستند.غذاهای سرشار از پتاسیم، شامل شیر گاو، پرتقال، گوجه فرنگی، لوبیا سفید است.

پیشگیری دندان قروچه استرسی

اگر نفس نفس زدن و احساس خستگی شما حین بالا رفتن از پله موجب نگرانی تان شده است ؛ . توصیه می شود قبل از بالا رفتن از پله لحظه ای تامل کنید و خود را گرم کنید .ابتدا برای تمرین کردن ، ورزش هایی مشابه با بالا رفتن از پله ها انجام دهید. برای آماده سازی پا ها و ماهیچه های سرینی ، تمرینات مقاومتی با وزن بدن مانند اسکات و لانگ را انجام دهید تا به مرور زمان این مشکل در شما رفع شود .

نقش مکمل‌ها در کاهش ریسک ابتلای زنان به کرونا
خطر ابتلا به عفونت کووید ۱۹ در بین زنان، و نه مردان، که مولتی ویتامین، ویتامین D، اسید چرب اُمگا ۳ یا پروبیوتیک مصرف می کنند، تا حدودی کمتر است.دکتر «کریستینا منی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «تا زمانی که شواهد بیشتری در مورد نقش مکمل‌ها بدست بیاوریم، توصیه می‌کنیم از دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از ویتامین به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و سالم پیروی کنید.»در کمال تعجب محققان متوجه شدند که فقط زنان از مصرف چهار مکمل مورد بحث بهره می‌برند.آنها معتقدند که زنان دارای سیستم ایمنی قوی‌تر هستند که ممکن است به این معنی باشد که دفاع ایمنی بدن شأن بواسطه مصرف مکمل‌ها تقویت می‌شود.‌‌‌‌ این مکمل ها با کاهش خطر ابتلاء به کووید ۱۹ همراه بود.‌

چرا بعضی افراد کرونا می‌گیرند و بعضی نمی‌گیرند؟
سن و تاریخچه پزشکی فرد از عوامل شدیدتر شدن بیماری کووید-۱۹هستند و به نظر می‌رسد مردان نسبت به زنان در معرض خطر بیشتری هستند. برخی برای نفس کشیدن هم مشکل دارند، دچار سکته مغزی می‌شوند، یا دچار عوارض جدی می‌شوند و البته برخی می‌میرند.مریم مراد، ایمونولوژیست سرطان از دانشکده پزشکی ایچان در مانت سینای شهر نیویورک می‌گوید: «افرادی که به بیماری شدید مبتلا می‌شوند وجه اشتراک دارند؛ یک واکنش التهابی بسیار شدید.» پاسخ ایمنی بدن می‌تواند از بین برود و در تلاش نادرست برای اصلاح، آسیب التهابی وارد کند.در بعضی از بیماران مشکلات ژنتیکی می‌تواند در تولید اینترفرون تداخل ایجاد کند. در برخی دیگر، سیستم ایمنی بدن پروتئین‌ها را ناتوان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت