یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

صبح را با یک لیوان آب شروع کنید

اولین کاری که پس از بیدار شدن انجام می دهید، باید نوشیدن یک لیوان آب باشد. ما معمولا در طول روز آنقدر درگیر کارهایمان هستیم که نوشیدن آب را فراموش می کنیم. شاید مصرف چای، قهوه یا نوشابه در برنامه غذایی ما باشد، اما آب معمولا نادیده گرفته می شود. به همین خاطر صبح تان را با نوشیدن حداقل یک لیوان آب ولرم آغاز کنید تا بدن تان بیدار و مواد سمی از آن خارج شود حدود ۸ ساعت آبی به بدن نرسیده است.

عادات غذایی خوب و مناسب

عادات غذایی خوب را در زندگی تان فراموش نکنید. به همراه وعده های غذایی تان میوه و سبزیجات خام بخورید. به عنوان مثال سالادهای سبز، یک تکه لیمو، چند عدد توت، هویج یا خیار.. در کنار وعده های غذایی تان نه تنها مواد مغذی بیشتری را به بدن تان می رساند بلکه فیبر بیشتری را برایتان بدن تان فراهم کرده که در کاهش وزن، انرژی بیشتر و سیر بودن شما نیز موثر است. خوردن آنها شما را از خوردن مواد مضر دور می کند.

تمرین های مفید در سرکار

هر چند ساعت یک بار بلند شوید در صورتی که یادتان می رود این کار را انجام دهید، برای خودتان زنگ هشدار بگذارید. نشستن های مدام هم برای بدن و هم برای مغزتان مضر است. بنابراین از آنجا که شما به استراحت فیزیکی و مغزی احتیاج دارید، واجب است که هر از گاهی بایستید، به اندام تان کشش دهید، انگشتان تان را بکشید و شانه هایتان را به بالا و پایین ببرید و در نهایت نفسی عمیق بکشید و دوباره به کار خود ادامه دهید.

دهانشویه مهار کننده قوی کرونا

دانشمندان اعلام کردند که استفاده از دهانشویه، ماسک، دستکش و رعایت کردن فاصله اجتماعی می‌تواند تا 99.9 درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری کند. محققان دریافتند، استفاده از دهانشویه، شستن دست ها، ماسک، دستکش و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند از مبتلا شدن به کووید – ۱۹ جلوگیری کند. دهانشویه حاوی “ستیل پیریدینیوم” با غلظت ۰.۰۷ است که در حدود ۹۹.۹ فعالیت سویه ویروس کرونا را مهار می کند.

نفس نفس زدن علامت خطر

در دوران جوانی سطح انرژی و قدرت بدنی به طور طبیعی بسیار زیاد است اما اگر پس از انجام کارهای سبک یا سنگین احساس خستگی و مشکل تنفسی داشته باشید این موضوع می تواند نشانه خطر باشد. به طور معمول، بالا رفتن از 20 تا 25 پله برای جوان 30 تا 40 ساله کار سختی نیست. هرچند افرادی که هنگام بالا رفتن از پله دچار احساس خستگی و تنگی نفس می شوند باید نسبت به سلامت قلب خود هوشیار باشند.


علایم خطر ابتلا به کرونا در کودکان
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: بیشتر کودکان مبتلا به کووید 19 دچار درگیری های قلبی می شوند و یا این بیماری باعث می شود که عوارضی به صورت درگیری خونی پیدا کنند و در بدن واکنش های التهابی بسیار شدید پیدا شود و به سمت شوک برود.د کتر علیرضا ناطقیان گفت: گاهی خانواده ها به خاطر تب های بسیار بالای کودکانشان به مراکز درمانی و پزشک مراجعه می کنند که همین علائم می تواند دلیلی بر ابتلای کودک به کووید ۱۹ باشد. وی ‌ با بیان اینکه شرایط کودک بستگی به این دارد که در چه مرحله از بیماری به پزشک مراجعه کند، گفت: گاهی در ابتدای بیماری ممکن است فقط با اسهال و استفراغ، گاهی هم با علائم بثورات پوستی، گوارشی، تنفسی به پزشک مراجعه داشته باشند.

آیا کرونا به «جنین» آسیب می زند؟

استاد بیماری های زنان و زایمان با اشاره به تاثیر کرونا در دوران بارداری گفت: هنوز انتقال عمودی یعنی از طریق جفت، از مادر به جنین اثبات نشده، اما کرونا در این دوران می تو اند باعث زایمان زودرس، پاره شدن زودرس کیسه آب و افزایش مسمومیت بارداری شود. مریم کاشانیان، استاد بیماری های زنان و زایمان ، اظهار داشت: واقعیت این است که انتقال عمودی یعنی از طریق جفت، از مادر به جنین هنوز اثبات نشده و تنها یکی دو مورد گزارش شده و چون موارد کم هستند، خیلی نمی توان قضاوت کرد.
وی ادامه داد: بنابراین تا اینجا که علم جلو رفته و با توجه به اینکه کرونا بیماری جدید است، انتقال از مادر به جنین وجود ندارد؛ بنابراین مادران باید از نظر ابتلای جنین خود به کرونا خاطر جمع باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت