یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

بهترین راهکار بیدار شدن

بر اساس این که به چه مقدار خواب برای استراحت و تجدید انرژی از دست رفته نیاز دارید (حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه برای اغلب افراد بالغ لازم است)، ساعت خواب و بیداری خود را مشخص کنید و به محض این که زنگ ساعت به صدا درآمد بیدار و از تخت خارج شوید. این کار در روزهای نخست سخت خواهد بود؛ بنابراین بهترین راهکار این است که بلافاصله از حالت خوابیده به حالت نشسته درآمده، از تخت خارج شوید.

میوه به بهبود عملکرد گوارش

میوه به، دانه آن نیز دارای خواصی از قبیل بهبود سرفه، گلودرد و برونشیت است. همچنین دانه این میوه در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نقش ایفا می کند؛ البته باید به این نکته توجه داشت که دانه به را نباید جوید؛ چراکه دانه آن حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین است که به سیانوریک اسید تجزیه می شود و ماده ای سمی است.مصرف زیاد آن می تواند خطرناک باشد؛ بنابراین توصیه می شود که لعاب دانه این میوه استفاده شود.

دوره بدون علامت ویروس کرونا

بین 20 تا 40 درصد از افراد مبتلا به کووید 19 هرگز هیچ علامتی را در خودشان احساس
نمی کنند. این افراد بی علامت ویروس را انتقال می دهند اما نه به اندازه کسانی که علامت دار هستند. همه ویروس ها به سرعت بالغ می شوند. یعنی می توانند در هر زمان و در هر جا وجود داشته باشند اما بعضی از آن ها ویژگی های مختلفی دارند و آرام تولید می شوند و در نتیجه این قضیه هم می تواند تفاوتی را در انتقال دهندگی افراد ایجاد کند.

دلیل سوت کشیدن بینی

علت سوت کشیدن بینی در اغلب موارد انباشت مخاط، احتمالاً بر اثر سرماخوردگی است که باعث می شود هوا به شکلی غیر طبیعی در بینی جریان پیدا کند.علت این مسأله می تواند پارگی تیغه بینی هم باشد، دیواره ای که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند و از جنس غضروف و استخوان است. علت این پارگی می تواند جراحت، عمل جراحی، عفونت یا زیاده روی در استفاده از اسپری های استروئیدی بینی باشد.

قارچ سرشار از مواد مغذی است

ویتامین دی از مواد مورد نیازی است که وجود آن برای بسیاری از عملکردهای بدن ضروری است. قارچ سرشار از مواد مغذی است و مقادیر بسیار خوبی از ویتامین دی مورد نیاز روزانه شما را تأمین می‌کند. برای افزایش دریافتی ویتامین چهار بار در هفته قارچ مصرف کنید. برای مزایای بیشتر می‌توان قارچ را قبل از مصرف در معرض آفتاب خشک کرد، زیرا قارچ‌ها در معرض نور خورشید به طور طبیعی ویتامین تولید می‌کنند.

راهکارهایی برای گزیدگی های مار و زنبور

هرگونه مارگزیدگی را باید سمی تلقی کرد مگر خلاف آن ثابت شود. کمک های اولیه در مار گزیدگی شامل: دور کردن مصدوم از محل حادثه، آرام کردن مصدوم و جلوگیری از حرکات بیش از حد وی، بی حرکت کردن عضو محل گزیدگی و قرار دادن آن پایین تر و یا هم سطح قلب، خارج کردن ساعت یا لباس تنگ از اندام گزیده شده، بستن یک نوار محکم و پهن،و  هرچه سریعتر فرد مار گزیده را به اورژانس بیمارستان منتقل کنید.در مورد نیش زنبور عسل، برداشتن سریع نیش از روی زخم، جهت جلوگیری از ورود بیشتر سم به زخم ضروری است. سپس محل گزش را با آب و صابون بشویید و روی آن کیسه یخ قرار دهید.

مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت