یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

قهوه با شیر بخورید چاق می شوید

یک پاکت شکر 11 کالری و شیر 9 کالری انرژی دارد. با افزودن شیر و شکر به یک فنجان قهوه در حقیقت روزانه 69 کالری انرژی اضافه وارد بدن می شود. یک گروه تحقیقاتی با اشاره به تفاوت کالری در این دو نوشیدنی به افرادی که نمی توانند نوشیدن چای و یا قهوه با شیر و شکر را ترک کنند پیشنهاد می کنند به دلیل کالری کمتر چای آن را جایگزین قهوه کنند. کافئین به عنوان افزایش دهنده وزن شناخته شده است.

نوشیدنی ویژه کاهش وزن

نوشیدن آب به جای هر نوشیدنی پر کالری یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش ها برای کاهش وزن استم صرف نوشیدنی های شیرین شده با شکر مانند نوشابه های گازدار، آبمیوه ها و نوشیدنی های انرژی‌زا می تواند میزان کالری دریافتی روزانه شما را افزایش دهد. جای شگفتی نیست که یک تغییر کوچک مانند نوشیدن آب یا هر نوشیدنی بدون کالری دیگر به جای نوشیدنی های شیرین شده با شکر می تواند به کاهش وزن کمک کند.

علایم بیماری مخملک شبیه کرونا

باکتری عامل بیماری تب مخملک نیز مانند ویروس کووید-19 معمولاً توسط افراد و با سرفه یا عطسه پخش می شود. این بیماری علائمی مانند گلو درد، تب، سردرد و تورم غدد لنفاوی داشته و بثورات قرمز یا مایل به قرمز بر جای می گذارد. این بیماری معمولاً کودکان سنین بین دو تا 10 سال را درگیر می کند این شکل از باکتری، به دنبال آلوده شدن به ویروس هایی که حامل ژن های سم جدید هستند به وجود می آیند.

تاثیر نوشیدن شیر در افزایش قد کودک

این حقیقت مسلم است که نوشیدن شیر برای کودکان ضروری است. نتایج یک تحقیق نشان می دهد نوشیدن منظم شیر در دوره کودکی رابطه مستقیمی با افزایش قد در نوجوانی دارد. محققان با بررسی بیش از ۷۰۰ کودک دریافتند هر لیوان شیر مصرفی موجب افزایش قد تا ۰.۳۹ سانتی متر در سن ۱۷ سالگی می شود. همچنین نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها نظیر آبمیوه و نوشابه های حاوی مواد قندی به اندازه یک لیوان شیر بر قد تاثیر نداشتند.

کدوحلوایی برای تقویت دندان‌ها

کدوحلوایی حاوی میزان قابل توجهی فسفر است و می‌تواند برای تقویت استخوان‌ها و مینای دندان‌هایتان مفید باشد. واقعیت این است که برای سلامتی عمومی بدن نباید به مصرف یک ماده غذایی بسنده کرد. به عنوان مثال سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها را نباید صرفاً به شیر و محصولات لبنی سپرد. بلکه در کنار آن باید به میوه و سبزیجاتی مانند کدوحلوایی نیز اعتماد کرد.تخمه‌های کدوحلوایی خاصیت ضدالتهابی دارد.

بوستان‌ها و پارک‌ها خطرناک به لحاظ کرونا نیست
رئیس کمیته سلامت شورای تهران گفت: احتمال انتقال کرونا در مهمانی‌ها بیشتر از مترو و اتوبوس است براساس مستندات انجام گرفته، پارک‌ها و بوستان‌ها جزو محل‌های خطرناک که سبب ابتلا کرونا به شهروندان شود نیستند و در صورتی که تجمع در بوستان‌ها نداشته باشیم و افراد ماسک هم استفاده کنند و فاصله اجتماعی رعایت شود، احتمال انتقال کرونا پایین است، ولی با این وجود اگر ستاد مقابله با کرونا صلاح بداند که پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل شود، قطعاً ما نیز در مدیریت شهری به این موضوع تمکین می‌کنیم و اقدامات لازم جهت همکاری صورت می‌گیرد.نسبت به فضاهای سربسته و مهمانی‌های خانوادگی، خطر ابتلا به کرونا در اتوبوس کمتر است. البته ویروس کرونا هر روز اطلاعات جدیدی در مورد آن به دست می‌آید.

ویروس کرونا چند سال دیگر ریشه کن می‌شود؟
یکی از مدیر عاملان شرکت تولیدکننده‌ی واکسن کروناویروس می‌گوید: «سال‌ها طول‌ خواهد کشید تا واکسن به دست‌ همه‌ی مردم جهان برسد».برای بازگشت به زندگی عادی قبل از کروناویروس، اغلب مردم به یک واکسن چشم امید دارند. بهتر است بدانیم که با وجود چند شرکت برای تولید واکسن و آزمایشاتی که هنوز به مرحله‌ی تولید نرسیدند، هم نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم چند سال آینده به حالت عادی بر می‌گردیم. پیش‌بینی فائوچی، پزشک زمینه‌ی ایمنی شناسی، که گفت: «واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ در دسترس آمریکایی‌ها است» مدیر عامل بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان با پیش‌بینی نگران‌کننده‌ای می‌گوید: «واکسن کروناویروس تا سال ۲۰۲۴ هم ممکن است به همه‌ی مردم جهان نرسد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت