یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

کاهش وزن با آب میوه

بیشتر انسان‌ها افزایش یا کاهش وزن را تجربه کرده اند با این که آب میوه‌های طبیعی دارای میزان بالایی از ویتامین هستند، اما همزمان کالری بالایی هم دارند. نیم لیتر آب میوه طبیعی نزدیک به ۵۰۰ کالری دارد که می‌توان آن را به عنوان یک وعده غذایی دانست.نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که نمی‌توان آب میوه طبیعی را جایگزینی برای میوه دانست، زیرا فیبر‌های غذایی که در میوه وجود دارند، در آب میوه وجود ندارند.

روغن حیوانی یا گیاهی؟

مواد لبنی پرچرب همچون ماست می‌تواند ۵ تا ۷ درصد چربی داشته باشد. و تصور عموم بر این است که باید به این مواد لبنی، خامه اضافه شود. اما گاهی از چربی‌های گیاهی استفاده می‌شود. البته افرادی که شیر نیم چرب یا کم چرب استفاده می‌کنند نباید دغدغه روغن پالم افزوده داشته باشند. چون چربی چه پالم و چه چربی لبنی، گران و هزینه بر است.‌‌‌ از هر کدام باید به اندازه و به جا استفاده کرد.

کاهو خواب آور است!

خواب آور بودن از مهم‌ترین خواص مصرف کاهو محسوب می‌شود که امروزه از نظر علمی این موضوع به اثبات رسیده است؛ در واقع این سبزی ترکیباتی دارد که باعث می‌شود راحت‌تر بخوابیم و به همین دلیل مصرف آن در آخرین وعده غذایی توصیه می‌شود.ماده‌ای در کاهو وجود دارد که سیستم عصبی را آرام می‌کند. می‌توانید با خیال راحت قبل از خواب سالاد مصرف کنید که در روند بی خوابی شما بسیار تاثیرگذار است.

پرهیز غذایی در پاییز

در فصل پاییز برای جلوگیری از خشک‌تر و سردتر شدن بدن، در خوراک هفتگی خود باید از مصرف خوراکی‌های سودازا و خشکاننده بدن پرهیز شود. گوشت گاو و گوساله، سوسیس، کالباس، فست‌فودها، سرخ‌کردنی‌ها، غذاهای مانده و گوشت نمک‌سود، ادویه تند و تیز، رب و انواع سس‌، کنسرو و کمپوت، ، لبنیات ترش، کشک، یخ، شوری‌ها، چیپس، پفک نباید استفاده شود. تا حد امکان از مواد غذایی طبیعی استفاده کنید

حفظ سلامت گوش با کاهش پرخوری

برای حفظ سلامت گوش لازم است از پرخوری و مصرف زیاد غذاهای سنگین و بخار انگیز مانند حلیم، عدس، کله پاچه، پیاز و سیر خام، تره، بادنجان و باقالی بپرهیزید.ضمن اینکه از پرخوابی و بیداری زیاد دوری‌کنید. تا جای ممکن از حرکت در دود و گردوغبار بپرهیزید.از داخل کردن اشیای خارجی به گوش مانند گوش پاک‌کن و آب، خودداری‌کنید. از صداهای ترسناک و خیلی‌بلند مانند گوش‌دادن موسیقی با صدای بلند خودداری‌کنید.

نیازهای تغذیه ای روزهای سرد کرونایی

متخصص تغذیه گفت: افرادی که از تغذیه‌های سالم و مقوی در روزهای کرونایی برخوردارند، تاب و توان بهتری برای مقابله با این بیماری دارند.وی با تاکید بر تأمین انرژی مورد نیاز بدن، تصریح کرد: بدن ما حداقل روزانه ۱۲۰۰ کالری انرژی نیاز دارد و کمتر از آن می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن در مقابله با بیماری‌ها شود.رازقی با اشاره به شدت عفونت زایی کووید ۱۹، گفت: لازم است که با تغذیه سالم و مقوی، سیستم ایمنی خود را در روزهای کرونایی تقویت کنیم. به خصوص اینکه به شروع فصل پاییز نزدیک شده ایم و همزمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا، ما را بر آن می‌دارد که بیشتر به فکر سلامت خود باشیم. این متخصص تغذیه، خوردن غذاهای آب پز و بخار پز را بیشتر از غذاهای سرخ کردنی مورد تاکید قرار داد.

اهمیت تغذیه دانش آموزان در پاییز و زمستان
یک متخصص طب ایرانی، در مورد تغذیه دانش آموزان در فصل پاییز و زمستان، توصیه های مهمی را مطرح کرد. علیرضا یارقلی، در مورد ایمنی بدن و تغذیه دانش آموزان، گفت: اولین چیزی که دانش آموزان باید مد نظر داشته باشند شب‌ها زود خوابیدن است. به طوری که دانش آموزان دبستانی ۱۰ شب و دانش آموزان راهنمایی ۱۱ شب خوابیده باشند. وی افزود: این افراد هنگام صبح نیز باید ساعت ۶ تا ۷ صبح بیدار شوند چرا که شب‌ها زود خوابیدن و صبح‌ها زود بیدار شدن بر روی سیستم ایمنی بدن، تقویت حافظه و سلامت جسم و جان مؤثر است.یارقلی در پاسخ به مصرف شام نیز گفت: فاصله غذای شب تا خواب دانش آموزان حداکثر باید ۲ تا ۳ ساعت باشد و اینگونه نباشد که بعد از مصرف غذا سریع به خواب بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت