یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

سیرآب شوید

اگر بدن آب کافی دریافت نکند، تنظیم آب و الکترولیت های آن به هم می خورد؛ بنابراین واکنش های مناسب نیز در این شرایط انجام نشده و مغز نمی تواند آن طور که باید عمل کند. مصرف روزانه 400 تا 450 میلی گرم معادل 5/2 فنجان نوشیدنی برای تامین نیاز بدن به آب کافی است. بهترین نوشیدنی ها عبارتند از: آب، نوشیدنی شیرین مانند آب توت فرنگی، آب لیموشیرین و نوشیدنی های ملس مانند مخلوط آب لیموترش و آب لیموشیرین.

ویتامین ترش مفید برای معده

طعم ترش و خاص قرص های جوشان هرچند دلپذیر است، اما مصرف آنها به دلیل تحرک ترشح اسید معده، باعث بروز مشکلاتی مانند معده درد می شود. بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین c در اولویت قرار دارد. این ویتامین به جذب بهتر و بیشتر آهن نیز کمک می کند. به این ترتیب خون رسانی به مغز نیز افزایش یافته و خستگی دیرتر سراغ تان می آید. منابع ویتامین c: گوجه سبز، توت فرنگی، لیموترش، سیب زمینی.

حد مصرف گوشت قرمز

تحقیقات نشان می‌دهد که غذاهای فوق فراوری شده باعث افزایش خطر سرطان و مرگ زودرس می‌شود. موسسه تحقیقات سرطان توصیه کرده تا حد امکان غذاها به‌صورت کامل مصرف شده و استفاده از غذاهای فوق فراوری شده به حداقل برسد. به ‌علاوه اینکه حد مصرف مجاز این محصولات جایگزین به‌ اندازه حد مصرف گوشت قرمز است، یعنی حداکثر ۴ تا ۶ وعده گوشتی در هفته، است. جایگزین‌های گوشت معمولاً ماندگاری بسیار بیشتری دارند

رابطه مشکلات گوارشی با قند بالا

تحقیقات نشان می دهد که مصرف قند ممکن است میزان توزیع باکتری های سالم را در معده به هم بریزد. در نتیجه مشکلات گوارشی ایجاد کند. پس مشکلات گوارشی می تواند نشان دهنده مصرف بالای قند باشد.. آکنه هیچ ربطی به رژیم غذایی ندارد اما چین و چروک نشان دهنده مشکلات تغذیه ای مخصوصا مصرف قند بالاست؛ مخصوصا اگر این نیروها در اطراف دهان و روی چانه باشند. پس در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.

درمان ریش مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مفید بوده و با نفوذ در داخل شفت مو و کاهش پروتئین از دست رفته مو به رشد و تقویت آن کمک می کند.روغن نارگیل را می توانید شب بر روی ریشه و ساقه موهایتان ماساژ دهید و برای آنکه دچار چربی مو نشوید صبح آن را بشویید البته کسانی که موهای خشکی دارند نیاز به شست و شوی مو ندارند و از این روش در طول روز برای درمان ریزش مو استفاده کنند.روغن نارگیل به پرپشتی و رشد مو کمک می کند

این میوه سلاح جدید ضد کروناست
ساقه میوه آناناس مملو از آنزیمی به نام بروملین است که از خواص ضدویروسی برای مقابله با کرونا برخوردار است.محققان امیدوارند که در آینده بتوان از ساقه گیاه آناناس برای تولید داروهایی بهره گرفت که به درمان ویروس موذی کرونا کمک کنند.تا به حال از مواد ضدویروسی و ضدعفونی کننده متنوعی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده شده، اما هیچ یک از آنها تاثیر قابل توجه و کافی نداشته اند. یکا نشان می دهد آنزیم بروملین جلوی اتصال ژنوم های ویروس کرونا به سلول های بدن را می گیرد. البته در مورد نحوه دقیق این رخداد هنوز اطلاعات کافی وجود ندارد.پیش از این کارآیی بروملین برای مداوای التهاب و دردهای مختلف ثابت شده بود. هنوز مشخص نیست برای تولید داروی ضدکرونا با استفاده از آنزیم یادشده به چقدر زمان و هزینه نیاز است.

افزایش بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزای شما

چه سرفه شما از یک عفونت باکتریایی باشد و یا یک ویروس ، هیچ چیز بهتر از شربتی نیست که با عسل و سیر خرد شده درست شده است سوزشی را که احساس می کنید ،آرام می کند و همچنین به عنوان یک تحریک کننده خلط آور برای ازبین بردن خلط عمل میکند. با مصرف مداوم این درمان، می توانید،تمام علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را به طور موقت کاهش دهید . مواد لازم :1پیمانه عسل 335گرم، 10حبه سیر، یک ظرف شیشه ای دردار. آماده سازی:حبه های سیر را به قطعه های کوچکی خردکنید و یا آن را با یک دستگاه سیر فشار دهید،عسل را به داخل ظرف شیشه ای بریزید و با سیر هم بزنید، در آن را ببندید و به مدت یک هفته در مکان تاریک قرار دهید پس از این زمان،شربت غنی و سالمی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت