بافت‌های ناکارآمد سطح شهر بیرجند؛ پاتوق افراد معلوم الحال

تسنیم- بافت‌های ناکارآمد سطح شهر که پاتوق افراد معلوم الحال شده باید شناسایی شود و در صورت عدم همکاری و معرفی صاحبان، تخریب شود چرا که به مکانی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است. امروز فرسودگی بافت‌های شهری به عنوان معضلی در رسیدن به هدف توسعه پایدار شهرها شده است. قسمتی از این بافت‌ها به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی شهرها شناخته می‌شود که در اثر کوتاهی در نگهداری و زنده‌سازی آن به مکان‌هایی برای انجام اعمال خلاف و پاتوقی برای افراد معتاد و بیمار تبدیل شده و بافت‌ها را ناکارآمد و مسئله‌دار از منظر کالبدی، عملکردی، اجتماعی و غیره کرده است. با توجه به گستردگی بافت‌های فرسوده، رسیدن به شاخص‌های پایداری کالبدی امری بسیار حیاتی و مهم است و به گفته مسئولان مهاجرت‌پذیری خراسان جنوبی در سال‌های اخیر که زیاد هم بوده است. استان خراسان جنوبی جزو هفت استانی است که بیشترین مهاجرت را دارد و از سویی دیگر بافت‌های ناکارآمد سطح شهر که پاتوق افراد معلوم الحال شده است باید شناسایی شود. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جلسات و شورای پیشگیری از وقوع جرم به صورت مرتب در استان به ویژه برای مناسبت‌های مختلف برگزار شده و می‌شود اظهار داشت: کارگروه پیشگیری از بافت‌های فرسوده،کارگروه پیشگیری از اعتیاد و کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از جمله کارگروه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است. وحدانی‌نیا با بیان اینکه ظرفیت قانونی ما در رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان ظرفیت خواب است، افزود: در مرکز استان یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان داریم و کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا وارز از دیگر اقداماتی است که انجام دادیم. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین در قوه قضائیه سندی است که به دستور آیت ا… رئیسی در دستور کار قرار گرفته است که بر اجرای آن تاکید شده است گفت: در خراسان جنوبی تعاملات خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد و همه دستگاه‌ها موظف هستند برای پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

خراسان جنوبی جزو ۷ استان
دارای بیشترین مهاجرت است

وحدانی‌نیا با بیان اینکه خراسان جنوبی به گونه ای بوده که جزو ۷ استان دارای بیشترین مهاجرت است و در این راستا مقرر شده تا چند دهستان مشخص و آسیب‌ها بررسی شود افزود: بافت‌های ناکارآمد در سطح شهر که پاتوقی برای افراد معلوم الحال شده است باید شناسایی شود که در صورت عدم همکاری و معرفی صاحبان تخریب شود زیرا به مکانی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است. وی بیشترین جرائم در حوزه قضایی را مطالبات دادرسی، مطالبه تاخیر وصول، مطالبه وجه، تامین دلیل، تامین خواسته، مطالبه مهریه، صدور اجرایی چک، مطالبه نفقه و طلاق توافقی دانست و ادامه داد: در حوزه جرائم کیفری در سال گذشته سرقت‌های خرد، ضرب و جرح عمدی، توهین کلامی، حمل مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، نگهداری مواد مخدر، تهدید، تخریب و کلاهبرداری بیشترین جرائم بوده است.

سرقت های خرد؛ زیبنده استان نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر اعتیاد به مواد مخدر جرم نیست بلکه عدم ترک اعتیاد جرم است گفت: جرائم سرقت‌های خرد در استان زیبنده نیست و شیوع کرونا، اعتماد بیش از حد مردم و باز گذاشتن درب و پنجره‌های خودرو، گذاشتن وسایل در ساختمان‌های نیمه ساز و غیره از جمله دلایل سرقت‌های خرد است. وحدانی‌نیا با اشاره به سامانه تصمیم افزود: سامانه تصمیم سامانه‌ای است برای زوجینی که قصد طلاق دارند که زوجین در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و روند طلاق؛ سازش یا جدایی از این طریق پیگیری می‌شود که در این راستا ۱۰ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است. وی با تاکید بر اینکه طرح نماد در تمام مدارس درمیان و ۲۱ مدرسه بیرجند اجرا شده است که برای شهرستان‌ها نیز ۶ مدرسه در نظر گرفته شد تا طرح نماد در آن اجرایی شود، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۰۰ گزارش از طریق این سامانه به ما رسیده که ۸۱ گزارش مربوط به سال جدید است.
وحدانی‌نیا ادامه داد: همه پرونده‌های خانوادگی باید از حوزه مشاوره بگذرد و در سال گذشته هزار و ۶۲۹ پرونده ارجاعی به سمت مرکز مشاوره قوه قضائیه ارجاع شده که بیش از ۷۰۰ پرونده مختومه شده و ۴۳.۹۵ درصد پرونده‌ها منجر به صلح شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت