اخبار سیاسی

‌می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید

مقام معظم رهبری در پیامی با تبریک هفته بسیج، «همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی و توکل به خدا» را ابزار‌های تجربه‌شده برای غلبه بر مشکلات کشور دانستند. در بخشی از این پیام آمده است: عزیزان قدرشناس جایگاه خود باشید و بدانید که با همّت بلند و در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی، و با اعتماد و توکّل به خداوند دانا و توانا، می‌توانید در همه مسائل عمومی کشور و ملت، اثربخش و مشکل‌گشا باشید. این تجربه چند دهه ملت ایران است.

با وجود این همه منابع، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است

مرجع عالیقدر تشیع در دیدار با رئیس سازمان صداوسیما گفت: این مملکت به لطف الهی همه چیز دارد، با وجود این همه منابع و سرمایه های مادی و معنوی فراوانی که در این کشور وجود دارد، مردم را کمیته امدادی اداره کردن ننگ است جوادی آملی افزود: باید مردم را با عمل، امیدوار کنید نه با حرف، حرف بی عمل نتیجه ای جز ناامیدی جامعه در پی ندارد، هرگز بدون تفکر، کاری را شروع نکنید و همواره خود را امانت دار مردم بدانید.

نباید در این مملکت کسی پیدا شود که شب را گرسنه بخوابد

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه اگر روحیه بسیجی حاکم باشد همه مشکلات حل می‌شود، گفت: مسئولین باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گیرند. جنتی به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره و با بیان اینکه اگر روحیه بسیجی حاکم باشد همه مشکلات حل می‌شود، خاطرنشان کرد: مسئولین باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به کار گیرند.

دبیر دوم کمیسیون طرح صیانت: هم تلگرام دارم، هم فیلترشکن

کرمی دبیر دوم کمیسیون طرح صیانت با بیان اینکه خود من از اینستاگرام استفاده می‌کنم، توئیت می‌زنم، تلگرام را استفاده می‌کنم و کانال هم دارم و از تمامی این‌ها استفاده می‌کنم و فیلترشکن هم دارم، گفت: باید واقع‌بین باشیم، نمی‌شود چشم را روی واقعیت‌ها ببندیم و تصمیمی بگیریم که مردم را با مخاطره مواجه کند. خود من شخصا در این موارد که غیرکارشناسی باشد رای نمی‌دهم.

آثار مثبت گشایش‌ها در ماه‌های آینده نمایان خواهد شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گزارش رئیس جمهور درباره گشایش های اقتصادی و گزارش معاون اول رئیس جمهور درباره فراوانی کالا در کشور درست است. مصباحی مقدم افزود: البته معنای این سخن آن نیست که مردم الان حاصل این گشایش ها را به صورت ملموس و محسوس در زندگی معیشتی خودشان درک می کند. این گزارش ها حکایت از آن می کند که در ماه های آینده آثار مثبت این گشایش ها نمایان خواهد شد. دولت نمی خواهد اغراق یا زیاده گویی کند.

دولت روحانی تنخواه یکساله بودجه را ۶ ماهه خرج کرد

نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه مجلس گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات دولت حسن روحانی ۸ میلیاردی که برای تمام سال ۱۴۰۰ به منظور واردات کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده بود را ظرف پنج ماه هزینه کرده است.

چرا توییتر فیلتر شده اما مسئولان از آن استفاده می‌کنند؟

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: چرا توییتر فیلتر شده است اما مسئولان از توییتر استفاده می‌کنند؟! در حالی که این دور زدن قانون است. بنابراین باید توجه داشته باشیم در این شرایط نامساعد اقتصادی، فرصت آزمون و خطا نداریم و همه باید در یک راستا بدون درگیری ارکان اقتصادی کشور، در جهت حل مشکلات تلاش کنیم.

مذاکرات با ایران درباره مسائل باقی‌مانده پادمانی بی‌نتیجه ماند

مدیرکل آژانس اتمی در گزارشی که درباره سفرش به تهران به شورای حکام آژانس ارائه داده، مذاکراتش با مقامات ایرانی را درباره موضوعات باقی‌مانده پادمانی بی‌نتیجه خوانده است. گروسی افزود:علی‌رغم تلاش‌های من، این مذاکرات و رایزنی‌های گسترده برای رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده ایران که در دو گزارش به تفصیل شرح داده شد، بی‌نتیجه بود.

روحانی و لاریجانی قصد خیانت یاتضعیف نظام را ندارند

غفوری فرد فعال اصولگرا گفت: ناطق نوری، روحانی و لاریجانی سال های زیادی در کشور مسئولیت هایی داشتند، ممکن است من با خیلی از کارهای این افراد موافق نباشم؛ اما، شخصیت افراد باید حفظ شود. فکر نمی کنم که اینها هیچ وجه قصد خیانت به نظام را ندارند .

رئیسی: پرداخت‌های غیرمتعارف در دولت قابل تحمل نیست

رئیس جمهور با اشاره به موضوع حقوق‌های غیر متعارف تصریح کرد: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت‌های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. مردم انتظار شنیدن اخباری درباره حقوق‌های چند ده میلیونی را ندارند و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود. وی در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریع‌تر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند. رئیسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس از موضوع کرونا مسئله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند. وی در مورد مشکلات آب در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود.

باهنر: مجموعه نظام به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکرات ادامه یابد

فعال اصولگرا درباره مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی گفت: چیزی که من اطلاع دارم مجموعه نظام به این نتیجه رسیده‌اند که مذاکرات باید ادامه پیدا کند. ادامه مذاکره، یعنی باید راه‌هایی برای تفاهم پیدا بکنیم وگرنه که مذاکره برای ما اصل نیست. مذاکره باید به یک نتیجه‌ای منتهی شود؛ وقتی کلیت نظام پذیرفته است که مذاکرات ادامه پیدا کند. باهنر اضافه کرد: من فکر می‌کنم که مقامات ما باید همچنان مذاکرات را دنبال کنند. هم‌پیشنهادهایی ‌برای حل موضوع بدهند و هم اینکه مصلحت، عزت، شرف و اقتدار کشور را حفظ کنند. وی اضافه کرد: البته من خیلی تحلیلگر خارجی نیستم اما به ذهنم می‌رسد که اگر مسیر گام به گام تعریف شود، شاید قابل ادامه باشد. اینکه ما بگوییم همه تحریم‌ها باید برداشته شود تا ما مسائل هسته‌ای را حل کنیم، فکر نمی‌کنم به نتیجه برسد، اما می‌توانیم روی حرکت گام به گام تفاهم کنیم و یک قدم آنها جلو بیایند و یک قدم هم ما. البته مشخص هم هست که اول آنها بودند که قطع ارتباط کردند و یکطرفه زدند زیر میز. اما الان برای برقرار‌کردن مجدد این ارتباط می‌توان قدم به قدم پیش رفت تا برسیم به همان تفاهم نهایی برجام. باهنر افزود: من فکر می‌کنم که ان‌شاءا… کار مذاکرات در این دولت دنبال شود و به نتیجه برسد.

دانشگاه امام صادق عامل وضع کنونی اقتصاد کشور است

رئیس اندیشکده یقین و تئوریسین اصلی جریان پایداری در بخشی از اظهاراتش درباره دانشگاه امام صادق (ع) که در ویدیویی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، گفت: کل اعضای هیئت علمی اقتصاد دانشگاه امام صادق در بیست سال گذشته از مسئولین اقتصادی کشور بودند. چرا اقتصاد کشور، اسلامی نشده است؟ حسن عباسی مصباحی مقدم فعال اصولگرا را مورد خطاب قرار داد و افزود: مگر رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق یعنی مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نبود؟ ایشان مگر عضو مجلس خبرگان رهبری نیست؟ مگر ایشان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست؟ آقا مگر شما چند مسئولیت باید داشته باشید تا بتوانید کار کنید؟

دشمنی با آمریکا و شعار محو اسرائیل به ضرر ما تمام شد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با روزنامه آرمان مدعی شده است که دشمنی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا و شعار محو اسرائیل به ضرر ما تمام شده است. انصاری راد افزود: یکی از شعارهای اصلی ما در سیاست خارجی دشمنی با آمریکا و محو اسرائیل بود. به همین دلیل نیز هزینه‌های زیادی در این زمینه پرداخت شد. نتیجه این نوع سیاست ورزی به ارتقای اقتصادی و سیاسی ایران در مجامع بین‌المللی نینجامید. این سخن به معنای این است که نه‌تنها شعارهایی که داده می‌شد تحقق پیدا نکرد و بلکه این شعارها به ضرر کشور نیز تمام‌شده است. وی ادامه داد: اگر قرار است وضعیت مردم تغییر کند باید استراتژی‌هایی که در سال‌های اخیر مورد استفاده قرارگرفته تغییر کند.

ذوالنوری: ایران به دنبال فرا از برجام نیست

نماینده مجلس گفت:باید مذاکرات برجامی خروجی محور باشد و اگر این موضوع اتفاق نیفتد طبیعی است که ما کار عبث انجام نخواهیم داد. ذوالنوری با اشاره به آغاز مذاکرات برجامی افزود: ایران هیچ‌گاه به دنبال فرار از مذاکرات و برجام نیست، اگر برخی این ادعا را دارند که جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای مذاکره ندارد و واقعی به دنبال برجام نمی‌رود، اتهام واهی است و این موضوع کذب است. وی با بیان اینکه ایران هزینه‌های برجام را پرداخت کرده و امروز به دنبال نقد کردن چک نسیه برجام و نقد کردن سهم خود از این قرار داد بین‌المللی است، ادامه داد: در چند دور از مذاکرات وین که انجام شد نیز ایران به دنبال استیفای حقوق ملت خود بود و نه برجامی که غربی‌ها بخواهند در آن تغییر ایجاد کنند، بنابراین ایران هیچ‌گاه تغییر در برجام را نخواهد پذیرفت.

تکذیب حمله سایبری به اطلاعات سدهای کشور

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص حملات سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور گفت: برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت نیرو برای افراد خارج از سیستم به منظور دسترسی به اطلاعات اعمال شده است. مقیمی با بیان اینکه وزارت نیرو به صورت خودخواسته محدودیت‌هایی را برای عموم و دسترسی به اطلاعات سدها ایجاد کرده است و این موضوع هیچ ارتباطی با موضوعات مطرح شده ندارد، اظهار کرد: هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و از داخل سیستم دسترسی ها وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت