اخبار سیاسی

انفجارهای اخیر افغانستان نمونه‌ای از نتیجه اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و مهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به تلاش‌های آمریکا و عوامل دست‌آموز آن برای ایجاد فتنه در هر جای دنیای اسلامی، خاطرنشان کردند: انفجارهای تأسف‌بار و گریه‌آور اخیر در مساجد افغانستان علیه مردم مسلمان و نمازگزار از جمله همین حوادث است که به دست داعش انجام شد و آمریکایی‌ها صراحتاً بیان کرده بودند ما داعش را ایجاد کردیم.

اقتصاد کشور را به مذاکره و مانند آن گره نمی‌زنیم

رئیس‌جمهور سیاست خارجی کشور را تعامل گسترده با دنیا به‌ویژه همسایگان بیان کرد و با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور را به مذاکره و مانند آن گره نمی‌زنیم، گفت: ما به آنچه تعهد کردیم پایبند هستیم اما آمریکا و اروپایی‌ها دچار بحران در تصمیم‌گیری هستند. رئیسی مسئله کرونا و تأمین کالاهای اساسی را دو دغدغه اصلی در آغاز کار دولت برشمرد و گفت: امروز با واکسیناسیون گسترده گام بزرگی در صیانت از سلامت مردم برداشته شده و با تأمین کالاهای اساسی نگرانی‌ها در این زمینه رفع شده است.

اگر به اسلام دل بدهیم، ظرف ۱۰ سال جزء ۱۰ اقتصاد برتر دنیا خواهیم شد

وحیدی وزیر کشور گفت: اگر به اسلام دل بدهیم، ظرف ۱۰ سال جزء ۱۰ اقتصاد برتر دنیا خواهیم شد. وحیدی ادامه داد: ما باید صفحه جدیدی باز کنیم که در این صفحه نباید حرفی از ناامیدی و اتکاء به غیر باشد. نمی‌توانیم هم به خدا و هم به اجانب متکی باشیم. نگاه ما باید توحیدی باشد. در فرهنگ مومنان نگاه به غرب وجود ندارد. اگر متکی به غیر باشیم شکست می‌خوریم.

نقش مجلس در اداره کشور هر روز کمتر می‌‌شود

یک نماینده پیشین مجلس گفت: این که صرفاً مجلس مصوبه‌ای را بگذارند و در حالت خوشبینانه‌اش یک قدرت چانه‌زنی به عوامل مذاکره دهد اصلا استدلال درست و پسندیده‌ای نیست، مجلس باید با مصوباتش حرمتش بالا برود. شیرزاد افزود: متاسفانه هر روز که می‌گذرد نقش مجلس در اداره کشور کمتر می‌‌شود که این امر به دلیل پایین آمدن کیفیت نمایندگانی است که وارد آن می‌شوند.

تحریم‌ها بدون مذاکره لغو نمی‌شوند

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه باید به میز مذاکره برگشت و گفت‌وگوهای برجامی را از سر گرفت، گفت: چه به نتیجه برسیم چه نرسیم باید بدانیم که تحریم‌ها بدون مذاکره لغو نمی‌شوند. بهشتی پور افزود: اگر در داخل اصلاحات اقتصادی انجام دهیم برای مقابله با تحریم ها موثر است با این حال حتی اگر تحریم را کم اثر یا بی‌اثر کنیم، باز هم نیاز است تا تحریم‌ها لغو شود وگرنه مانع جدی بر سر راه اقتصاد کشور خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت