اخبار سیاسی

هیچگونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست

رئیس جمهور صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های کشور دانست و با تأکید بر اهمیت آن، گفت: نباید اجازه داد افراد و دستگاه‌های صاحب نفوذ، سلامت محیط زیست و مردم را به مخاطره بیندازند. رئیسی افزود: مراقبت از سلامت رفتاری کارکنان و اعمال نظارت‌های سازمانی برای پیشگیری از مفاسد اداری و رشوه و اختلاس ضروری است و هیچگونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست و باید همه مدیران به گزارش‌های کم‌کاری، فساد و روابط ناسالم، حساس باشند.

مجلس بر امضاهای طلایی خط بطلان کشید

قالیباف رئیس مجلس در توییتی تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی بر لابی‌های انحصار پیروز شد و بر رانت‌های شغلی، حلقه‌های بسته صنفی و امضاهای طلایی خط بطلان کشید.

آذری جهرمی با قرار تامین کیفری آزاد است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: آذری جهرمی وزیر پیشین ارتباطات احضار و تفهیم اتهام شده و با قرار تأمین کیفری آزاد شده است، چون آخرین دفاعیات از او اخذ نشده، شکایت دیگری به دادسرا واصل شد و پرونده در جریان رسیدگی است.

لاریجانی توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین را تحویل دولت سیزدهم داد

رویداد۲۴ نوشت: علی لاریجانی رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی و مجری توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین طبق شنیده‌ها با روی کارآمدن دولت سیزدهم از سمت خود در راهبری این توافقنامه استعفا داده تا پیگیری فرآیند‌های مربوط به این سند راهبردی ۲۵ ساله به دست تیم دولت و معاون اول رئیس‌جمهور سپرده شود.

مجلس انتقام فایل صوتی را از ظریف می‌گیرد

فعال اصلاح طلب گفت: تندروها در مجلس می‌خواهند جریان رقیب خود را به نحوی تخریب کنند که دیگر در دوره بعد نتوانند سربلند کنند و دوباره در علام سیاست کشور نقش‌آفرینی کنند. رجایی افزود: رادیکال‌ها می‌خواهند انتقام فایل صوتی آقای ظریف را بگیرند؛ فایلی صوتی که آقای ظریف حرف‌هایی را برای ثبت تاریخ شفاهی در دولت مطرح کرده بود. حالا هم که تندروها در مجلس حضور دارند و قدرت در اختیار دارند و می‌توانند فشارهایشان را بیشتر کنند.

غیبت دوماهه روحانی خودخواسته و هوشمندانه بود

قوچانی عال اعتدالگرا درباره بازگشت روحانی به صحنه سیاست کشورگفت: حسن روحانی پس از دوماه غیبت خودخواسته و هوشمندانه به عرصه‌ی عمومی بازگشته است؛ نه فقط در مقام «رئیس‌جمهور سابق» که به عنوان سیاستمداری که دغدغه‌اش امنیت ملی ایران است چه تنها او به یاد داشت که بیستم مهرماه سالگرد تاسیس شورای عالی امنیت ملی ایران است.

رهبری هم در دنیا هم در آخرت باید پاسخگو باشند

حسن رحیم پور ازغدی گفت: همه باید پاسخگو باشند. رهبری در برابر اختیاراتی که داشته، مسئول است؛ هم در آخرت باید پاسخ بگوید،هم در دنیا باید به مردم پاسخ بدهد؛در حدّ اختیاراتش. اگر دستور جنگ یا دستور صلح می‌دهد، اگر می‌گوید در ماجرای هسته‌ای این کار را بکنیم و آن کار را نکنیم و… باید بتواند همه‌ اینها را توضیح بدهد و بگوید استدلال‌های من چه بود؛ بگوید این واقعیّت بود، آن پشت‌صحنه بود، دلایل شرعی من اینها بوده و… شرعاً باید بتواند جواب بدهد.

احمدی نژاد به دبی رفت

سایت دولت بهار، نزدیک به محمود احمدی نژاد نوشت که او به منظور بازدید از نمایشگاه بزرگ بین‌المللی «اکسپو ۲۰۲۰» عازم دوبی شده است. در این سفر احمدی نژاد ضمن بازدید از سالن های اختصاص یافته به کشورهای مختلف جهان، از نزدیک با جدیدترین دستاوردهای فرهنگی، علمی، اختراعات و فناوری های پیشرفته بشری از سرتاسر دنیا آشنا خواهد شد.

جریان غربگرا تمایل دارد که در روح مرده برجام بدمد

نماینده مجلس گفت: جریان غربگرا تمایل دارد که در روح مرده برجام بدمد چون می‌داند که زنده ماندن سیاسی آنها بستگی به زنده ماندن کالبد بی جان برجام و ارتباط و اعتماد به غرب است. متاسفانه این نوع اعتماد به غرب یک جهل مرکب است و تا جریان غرب گرا نوع نگاه خود را نسبت به فضای بین الملل تغییر ندهد با این کج فهمی ها مواجه است. رضایی با تاکید بر اینکه مردم هزینه اعتماد دولت به غرب را دادند، تصریح کرد: این ساده اندیشی و معطل ماندن برای نتیجه دادن مذاکرات هسته‌ای باعث شد که اقتصاد ما در دوره هشت ساله وارد یک دوره شرطی و رکود شود.

داوری: احمدی نژاد زمین بازی را عوض کرده است

فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه مسئله احمدی‌نژاد از تغییر دولت‌ها فراتر رفته است، عنوان کرد: اگر گفتار‌های رئیس‌جمهور پیشین را در ایام انتخابات و یا حتی بعد از انتخابات بررسی کنیم، به اعتقاد من ایشان سکوت نکرده بلکه زمین بازی را عوض کرده است. داوری افزود: مسئله این است که آقای احمدی‌نژاد در حال حاضر نمی‌تواند وارد نقد دولت آقای رئیسی و یا حتی حمایت از دولت ایشان شود، چراکه اعلام کرده بود این انتخابات غیرقانونی و آن استانداردهای لازم را ندارد بنابراین طبیعی است که دولت آقای رئیسی به عنوان برآمده از انتخابات اخیر از منظر آقای احمدی‌نژاد نمی‌تواند مشروعیت داشته باشد. وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نظام از آقای احمدی‌نژاد عبور کرده است و وی را یک عنصر صالح برای امور اجرایی کشور نمی‌داند و به همین دلیل افرادی که در گذشته با وی همکاری کرده‌اند، تحفظ بیشتری دارند با ایشان مرزبندی خودشان را مشخص کنند تا انگ نخورند و زیر سوال نروند.

جریانی آگاهانه به مسئله گرانی بنزین در آبان ۹۸ دامن زد

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه من به مجلس این است این‌که هیئتی در نهاد ریاست‌جمهوری مستقر کنند بودجه مجلس را هدر می‌دهند چراکه پاسخ بسیاری از این سوالات سیاسی هستند و جواب ندارد. میرزایی گفت: در مسئله بنزین به نظرم متهم اصلی فتنه بنزینی خود جریانی است که آگاهانه به این موضوع دامن زدند و مشکلاتی را به وجود آوردند. معتقدم اگر یک بررسی سیاسی و امنیتی در قضیه افزایش قیمت بنزین در آبان ۹۸ صورت گیرد به بسیاری از مسائل پاسخ داده می‌شود؛ این‌که چگونه یک جریان بدون توجه به واقعیت‌های اقتصادی کشور، بدون توجه به هدر رفتن منابع و بدون توجه به قانون، کاری کردند که اتفاقاتی رقم بخورد. وی ادامه داد: بخشی از بودجه کشور برای کار فرهنگی دست صداوسیما است، این سازمان برای تحکیم بنیان خانواده چه کرده است؟ برنامه‌ها، تولیدات و محتوایش تا چه اندازه کمک به بنیان خانواده کرده است؟ یا سازمان تبلیغات اسلامی که بخشی از بودجه فرهنگی را می‌گیرد تا چه اندازه در حفظ بنیان خانواده موثر بوده است؟ و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چه اقداماتی در حفظ بنیان خانواده انجام داد؟ قطعا این نهادها هم در ارتباط با بنیان خانواده باید پاسخگو باشند.

به زودی وضعیت به سمت آرامش حرکت خواهد کرد

نماینده مردم شاهین‌شهر در خصوص عدم ثبات در قیمت‌ها در بازار گفت: چند شب پیش با آقای رئیسی صحبتی داشتم و در آن گفت‌وگو به همین نکته اشاره کردم، ایشان صحبت‌شان این بود که تلاطم در بازار، مربوط به تصمیم‌گیری‌های دولت قبلی است و با نوع کاری که دولت در پیش گرفته، به‌زودی وضعیت به سمت آرامش و ثبات پیش خواهد رفت. حاجی دلیگانی افزود: تصورم این نیست که مجلس جایگاه بدی در میان مردم دارد، به‌هرحال عمده نمایندگان ارتباط‌شان با مردم خوب است. منتهی در شرایطی مجلس یازدهم آغاز به کار کرده که کشور با کرونا و مشکلات اقتصادی مواجهه است، مجلس در این رابطه طبیعتا نقش نظارتی خود بر دولت را داشته است.

پیش‌‌بینی مطهری از آینده برجام: در نهایت به توافق می‌رسند

نماینده ادوار مجلس در رابطه با مواضع احتمالی ایران در مورد برجام اظهار کرد: من فکر می‌کنم در نهایت به توافق می‌رسند، البته تاخیری که صورت می‌گیرد مفید نیست چون هر مقدار تحریم‌ها دیرتر لغو شود به زیان مردم است. مطهری با بیان اینکه نمی‌توانیم همواره در سایه تحریم‌ها زندگی کنیم افزود: فعلا تحریم‌های مربوط به برجام و تحریم‌های دوره ترامپ برداشته شود و بعدا راجع به آنها مجددا اقدام شود. البته قانون مجلس دست مذاکره کنندگان را کمی بسته است. گرچه مجلس در دولت سیزدهم نسبت به نقض قانون خودش چندان حساسیت نشان نمی‌دهد. من فکر می‌کنم در ادامه مذاکرات نیز نسبت به نقض قانون مجلس سکوت کند و مصلحت کشور نیز همین است.

سیاست ما در افغانستان بستگی کامل به رفتار طالبان دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: حفظ استقلال سیاسی افغانستان نه تنها یک مصلحت ملی، بلکه یک ضرورت منطقه‌ای برای توسعه صلح و ثبات است و بر طالبان است که بر استقلال سیاسی افغانستان و جلوگیری از حضور و نفوذ هر قدرت خارجی پافشاری کند. خرازی عنوان کرد: سیاست ما در افغانستان بستگی کامل به رفتار طالبان دارد و چنانچه مسیر حرکت در افغانستان به سمت یک حکومت فراگیر، حفظ حقوق و امنیت همه اقوام، مقابله با تروریسم و اتخاذ سیاست حسن همجواری باشد، ایران آمادگی همه گونه همکاری با دولت و ملت افغانستان را دارد و تمامی تجارب و ظرفیت‌های خود را در اختیار افغانستان قرار خواهد داد. وی افزود: ایران قصد مداخله در امور داخلی افغانستان را ندارد، ولی طبعاً منافع مشروعی در آن کشور دارد که باید تامین شود.

افزایش آمار کرونا در روزهای آتی

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به وضعیت فعلی بیماری کرونا در کشور، گفت: حتما در روزهای آتی افزایش موارد بیماری را خوهیم داشت، اما امیدواری ما این است که پیکی مشابه پیک پنجم برایمان رخ ندهد.طبرسی گفت: پس از تجربه روند کاهشی، در حالت ثابتی مانده‌ایم که می‌تواند عاملی برای نگرانی باشد، اما امیدواریم با افزایش پوشش واکسیناسیون شرایط بهتر شود.وی افزود: راهپیمایی اربعین، مراسم آخر ماه صفر و سفرهای انجام‌شده در تعطیلات هفته گذشته تاحدودی ما را از نظر افزایش برخوردهای اجتماعی نگران می‌کند، اما امیدواریم به افزایش بار بیماری منجر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت