اخبار سیاسی

ا…کرم: تطهیر طالبان توسط ظریف صورت گرفت

ا… کرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌ا… گفت: تطهیر و ارتباط علنی با طالبان در دولت دوزادهم توسط آقای ظریف و با موافقت آقای روحانی صورت گرفت. این روش و برخورد با ریاست‌جمهوری آقای رئیسی در دولت سیزدهم کاملا تغییر کرد. به‌طوری که علاوه بر محکومیت جنایت در پنجشیر پذیریش دولت از افغانستان را به حضور کلیه اقلیت‌ها در آن دولت منوط کردند.

کنایه‌ ابطحی به سایبری‌ها: فدایی طالبان نشوید

ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه پنجشیر مداخله نظامی نمی‌خواهد و هیچ‌کس هم تا به حال چنین ادعایی نکرده واین دروغ ساخته پرداخته ذهن خود سایبری‌ها است، نوشت: حرف ما این است که فدایی طالبان نشوید، اگر خودتان طالبان وطنی و فکری نیستید.

روحانی می‌خواست مردم را تحت فشار نگه دارد

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: ادعای دروغ دولت قبل این بود که واردات واکسن بستگی به FATF دارد اما واقعیت این بود که واردات واکسن نه به این معاهده، نه برجام و نه هیچ توافق بین المللی دیگری ربط نداشت، بلکه تنها اراده ای در دولت قبل برای واردات واکسن وجود نداشت. آصفری افزود: دولت آقای روحانی تلاش کرد تا مردم را در فشار نگه داشته و از این راه برای نظام مشکل تراشی کند تا نظام جمهوری اسلامی ایران تحت فشار، برجام و fatf را بپذیرد.

اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه از قدرت قهر یا کناره گیری نکرده‌اند

حکیمی فعال اصلاح طلب گفت: دست اصلاح طلبان نیست که به عرصه قدرت بروند یا برگردند، اصلاح طلبان را اخراج کردند و از قدرت کنار گذاشته اند. اگر رقابت دموکراتیک باشد اصلاح طلبان هستند و هیچ گاه نیز از قدرت قهر یا کناره گیری نکرده اند.

کسی غیر از طالبان نمی‌تواند در افغانستان قدرت تشکیل دهد

زارعی تحلیلگر اصولگرا با بیان اینکه در افغانستان کسی غیر از طالبان نمی‌تواند قدرتی تشکیل دهد، گفت: ما به طالبان می‌گوییم باید منطق تفنگ را کنار بگذارید و منطق تفاهم و گفتگو را انتخاب کنید. تشکیل امارت اسلامی با توجه به فضاهایی که علیه این مدل از حکومت وجود دارد به نفع شما نیست و در نهایت باعث شکاف و اختلاف می شود و این را کنار بگذارید.

بدون گفت‌وگو‌های برجامی و FATF ، رسیدن به توسعه سخت است

نماینده مجلس گفت: با این ساختار و اینکه FATF را قبول نمی‌کنیم، اگر برجام و گفت‌وگو‌های بعدی را نپذیریم و نتوانیم با دنیا گفت‌وگو کنیم و بعد بگوییم توسعه پیدا می‌کنیم، کار بسیار سختی است. پزشکیان ادامه داد: حالا باید تیم جدید بروند وین ببینیم چه می‌کنند؛ یا باید بنشینند گفت‌و‌گو کرده و مسائل را حل کنند یا وقت تلف نکنند، آن چیزی را که می‌گویند، اجرا کنند که البته من نمی‌دانم چه هست.

گفت و گو با حاکمیت نیاز اصلاحات است

زهرا نژاد بهرام چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: از نیازهای اساسی جریان اصلاحات گفت و گو با حاکمیت است و این تعامل به هر نحوی باید برقرار شود.

ظریف هیچ تلاشی برای تهیه واکسن نکرد

نماینده مجلس گفت: ظریف به‌عنوان وزیر امور خارجه هیچ تلاشی برای تهیه واکسن نکردند ولی حالا می‌بینیم که آقای امیر عبداللهیان با روابط کشورهای همراه مانند چین میلیون ها دوز واکسن وارد کرده‌اند. ابوترابی افزود: گروکشی هشت ساله معیشت مردم با هیچ اغماض و بخششی قابل حل شدن نیست؛ چه فرقی بین گران کردن مصنوعی اقلام ضروری مردم و عدم ترخیص آن در گمرک با قحطی ساختگی انگلیس ها در ایران وجود دارد که گندم ها را در آب دریا می‌ریختند.

خط قرمزم حضور در شبکه های اجتماعی ممنوع شده است

زارع‌پور، وزیر ارتباطات با بیان اینکه من اهل فضای مجازی هستم گفت: خط قرمزم حضور در شبکه های اجتماعی ممنوع شده توسط قانون جمهوری اسلامی است.زمانی از پلتفرم‌های ممنوع استفاده می‌کنم که در دسترس همه مردم باشد.

ظرفیت روحانی، لاریجانی و ناطق نوری می‌تواند در کنار یکدیگر قرار گیرد

ظریفیان فعال اصلاح طلب درباره احتمال تشکیل اتاق فکری با حضو روحانی، ظریف، لاریجانی و ناطق نوری گفت: عالم سیاست عالم ممکنات است. این آقایان کسانی هستند که با تجربه بسیار با واقعیت‌های کشور آشنایی دارند و می توانند در بزنگاه‌های کشور در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

قالیباف: مفاسد اقتصادی ریشه در ضعف مدیریت اقتصادی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ما در مدیریت و اداره اقتصادی کشور دچار بحران بیشتری هستیم و برخی از مفاسد اقتصادی کنونی هم ریشه در ضعف اداره اقتصادی کشور دارد. قالیباف افزود: متاسفانه باید گفت که به دلیل سوء مدیریت ها به اداره کشور نمی توان نمره مناسب داد زیرا به هیچ کدام از سه مولفه که موجب بقای نظام شده در اداره کشور توجه نشده است. وی تصریح کرد: امروز در حوزه های ساختاری، کارکردی و رفتاری دچار چالش های جدی هستیم، اگر برای این مسائل چاره اندیشی نکنیم، حتما در گام دوم انقلاب دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد. قالیباف تصریح کرد: وضعیت منابع اقتصادی و مالی خوبی در کشور وجود دارد و اعداد و ارقام نیز این موضوع را نشان می دهد،، اما به دلیل ضعف مدیریت، مشکلات اقتصادی به وجود آمده است. وی تاکید کرد: در صورت داشتن مدیریت صحیح، اقتصاد کشور با تحریم را می توان با یک برنامه ۵ ساله به ثبات رساند.

با توافق جدید، هم دل آژانس به دست می آید هم مصوبه مجلس رعایت می شود

تحلیلگر اصولگرا درباره توافق ایران و آژانس اظهار داشت: مصوبه مجلس به یک شیوه تدبیروامیدی رعایت می شود که به نوعی هم مصوبه مجلس، رعایت می شود و هم به تعبیری دل آژانس به دست می آید. کوشکی با اشاره به احیای برجام عنوان کرد: واقعیت این است که احیای برجام معنایی ندارد و آن، این است که ایران به صورت یک طرفه به تعهداتش بازگردد و اروپا و آمریکا تعهداتشان را انجام ندهند. در واقع احیای برجام بدین معناست که اصلا منطقی نیست و خلاف منافع و امنیت ملی ما است. در حال حاضر بحث ایران و آژانس، نحوه پایش فعالیت های هسته ای ما است که آژانس می خواهد به صورت ۲۴ ساعته بر فعالیت هسته ای ما نظارت کند اما وقتی برجام برای ایران منفعتی ندارد دلیلی ندارد که این روند را ادامه بدهیم. در حال حاضر به صورت بینابین، رصد انجام می شود اما داده های ناشی از این رصد تحویل مقامات آژانس نمی شود بنابراین بحث اصلی مقامات آژانس به ویژه آقای گروسی این بود که این روند را حداقل حفظ کنند یعنی حذف کامل دوربین ها صورت نگیرد بلکه به گونه ای باشد که اینها تصاویر را ضبط کنند و فعلا این داده ها در ایران باقی بماند. کوشکی اضافه کرد: مذاکرات وین برای کشور هیچ آورده ای ندارد.

رای جریان اصلاحات به فردی نظیر روحانی از سر اجبار بود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما این است که قشر خاکستری با انتخابات قهر کند که آفت بزرگی برای فرآیند انتخاباتی محسوب می‌شود. شریف افزود: رای جریان اصلاحات حتی به فردی نظیر روحانی هم از سر اجبار بود، زیرا کاندیداهای جریان اصلاحات در رقابت حضور نداشتند. وی تاکید کرد: البته اصلاح طلبان انتظار ندارند که در بدنه دولت از آنها استفاده شود، اما طبعا توقع‌شان این است که از سابقه آنها در نقد کارشناسی استفاده شود، زیرا یک سرمایه ملی هستند که از بیت المال هزینه‌های بسیاری برای تربیت این ها صورت گرفته است و می‌توان از آنها به عنوان مدیران ارشد کشوری استفاده کرد، وگرنه کسی به دنبال سهم خواهی نیست.

قرار بود رئیسی از سلایق مختلف استفاده کند اما عقب نشینی کرد

تحلیگر سیاسی اصولگرا گفت: در دولت آقای رئیسی، سلایق مختلف اصولگرایی وجود دارد البته قرار بود که خارج از طیف اصولگرایی هم افرادی در دولت وی به کار گرفته شوند که به نظر می‌رسد آقای رئیسی در این زمینه عقب نشینی کرد وگرنه، قرار بود آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جایگاه خودش بماند که نیروی متعلق به اصلاح‌طلبان بود. سلیمی نمین افزود: به هیچ وجه آقای رئیسی دیدگاه جریان تند پایداری را در زمینه برجام ندارد و رئیس دولت، بارها، مواضع خودش را در این زمینه اعلام کرده است، وزیر خارجه هم مجددا به این قضیه اشاره کرد. وی اضافه کرد: مشابهت‌هایی بین دولت رئیسی و احمدی نژاد می تواند وجود داشته باشد و من آن را رد نمی کنم.

اسلامی از توافق ایران و آژانس به مجلس گزارش دهد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خواستار ارائه گزارشی در خصوص مذاکرات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به نمایندگان مجلس شد. احمد امیرآبادی فرهانی در جلسه علنی مجلس در تذکری شفاهی، بیان کرد: در چند روز گذشته آقای رافائل گروسی رئیس کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران حضور یافتند و مذاکراتی با سازمان انرژی اتمی داشتند، اما متاسفانه هیچ گزارشی در خصوص این مذاکرات و مصوبات آن به مجلس و نمایندگان ارائه نشده است. وی در ادامه اظهار کرد: انتظار می‌رود هیئت رئیسه مجلس فردا با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی جلسه‌ای به صورت علنی یا غیر علنی برگزار کند تا گزارش این سفر به نمایندگان مجلس ارائه شود. در جلسه غیر علنی نیز قالیباف گفت: هیچ اطلاع جدیدی به آژانس بین المللی اتمی داده نشده است.

ورود ۷۲ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور تا پایان مهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به افزایش سرعت واردات واکسن کرونا گفت: تا پایان مهر ماه ۷۲ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.کوهپایه زاده با بیان اینکه، مردم از خدمات ارائه شده رضایت نسبی دارند، افزود: تا پایان مهرماه ۷۲ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد و با ۵۰ میلیون دوز فعلی که در اختیار داریم، جمع واکسن‌های وارداتی به حدود ۱۲۰ میلیون دوز می‌رسد. وی گفت: با در نظر گرفتن این میزان واکسن وارداتی و همچنین واکسن‌های تولید داخل، جمعیت هدف بالای ۱۸ سال کشور به طور کامل واکسینه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت