اخبار سیاسی

روادید میان ایران و عراق لغو شد

رئیس جمهور پس از دیدار با نخست وزیر عراق بیان کرد: خبر خوب آقای نخست وزیر عراق برای لغو روادید بود که با اراده عراق و ایران برای توسعه روابط دو کشور انجام می‌شود، همچنین کوریدور ارتباط شلمچه تا بصره انشاءا… با تصمیم ایشان و پیگیری وزرای مربوطه در ایران و عراق انجام می‌شود.

صدور اجازه بازرسی فنی تجهیزات نظارت هسته‌ای

فارس نوشت: در بیانیه‌ مشترک ایران و آژانس توافق شدبه بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند. این بیانیه پس از مذاکره مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان بود.

روحانی هم حق دارد شکایت کند

انصاری راد رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم درباره شکایت برخی از رئیس جمهور سابق گفت: این که چرا از حسن روحانی شکایت کردند، چرا الان شکایت کردند و در زمان انجام اقداماتی که امروز به آن اشاره می‌کنند، شکایت نکردند، جای سوال دارد. آقای روحانی هم می‌تواند و حق دارد از این گروه‌ها شکایت کند.

امیرعبداللهیان گفته مصوبه مجلس مانعی در راه مذاکرات احیای برجام است

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: در خبر‌ها خواندیم آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم روز چهارشنبه گذشته در جمع اصحاب رسانه از مصوبه مجلس یازدهم در مورد برجام به عنوان مانعی بر سر راه مذاکرات احیاء آن یاد کرد. این سخنی است که قبلاً رئیس‌جمهور سابق آقای روحانی و وزیر خارجه‌اش دکتر ظریف هم گفتند.

رئیسی برای حساب‌کشی از مدیران به استان‌ها برود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم این روزها گله می کنند که از مدیران استانی حساب کشی نمی شود و آنها هر کاری بخواهند انجام می دهند. جعفرزاده ایمن آبادی افزود: معتقدم آقای رئیسی می تواند رویکردش را درباره سفرهای استانی تغییر دهد و برای حساب‌کشی از مدیران به استان‌های کشور بروند. در واقع یک روش جدیدی را در این حوزه دنبال کند.

دوران بزن در رویی در فضای مجازی به پایان رسیده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز می توانیم به جرات بگوییم که دوران «بزن در رویی» در فضای مجازی به پایان رسیده است. سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه اگر دولت اسلامی محقق نشود شکل گیری جامعه اسلامی دور از دسترس است، تصریح کرد: بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی که ذیل رهبری قرار دارد، رسالت خودش را این گونه تشخیص داد که تحقق بیانیه گام دوم یکی از رسالت‌های اصلی بسیج است. به همین منظور یک سند راهبردی ۱۰ ساله تهیه شد و به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد داده شد که رهبر معظم انقلاب این سند را تصویب فرمودند. وی از تربیت هشت میلیون جوان مومن انقلابی پای کار طبق این سند خبر داد و گفت: راهبرد دوم این طرح نقش آفرینی مردم پایه است. ما مردم سالاری اسلامی را بر سه قاعده شرکت در انتخابات و انتخاب مسئولین، نقش آفرینی گسترده در زمینه‌ها و نظارت مردمی تصور می‌کنیم. وی ادامه داد: حدود ۱۰ قرارگاه برای پیگیری نقش آفرینی مردم اختصاص داده شده است.

رئیسی برای حفظ ظاهر، اسم برجام را تغییر می‌دهد اما آن را احیا می‌کند

کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که چه بخواهیم چه نخواهیم اقتصاد ما به برجام گره خورده است و دولت رئیسی راهی جز بازگشت به برجام را ندارد. بهشتی پور گفت: آن‌هایی که می‌گفتند برجام تمام شد و گورش را هم کندیم، اکنون خودشان می‌گویند باید برجام را احیا کنیم، معتقدم باید برجام را احیا کرد. قبلا گفتم اکنون هم می‌گویم تحریم‌ها بدون مذاکرات لغو نخواهد شد، ما باید توجه داشته باشیم که برجام یا چیزی شبیه به آن می‌تواند نقشه راه برای لغو تحریم‌ها باشد، حالا چه خوشمان بیایید و چه بدمان بیاید، راهکار همین است. ممکن است برای حفظ ظاهر بخواهند اسم برجام را تغییر دهند، اما محتوای آن تغییر نمی‌کند. عملا می‌توانم بگویم دولت رئیسی راهی جز برگشت و احیای برجام را ندارد. وی ادامه داد: به لحاظ اقتصادی ایران برای دور زدن تحریم ها فشار زیادی تحمل می کند، بنابراین باید تلاش کنیم ابتدا اهرم تحریم را از دست آن‌ها خارج کنیم که مستلزم اصلاحات عظیم بانکی است و دوم باید مذاکرات را ادامه داد، زیرا مردم تحت فشار هستند و کار صحیح این است که با کشورهای دیگر مذاکره کنیم و حداقل بخشی از تحریم‌ها لغو شود؛ با حرف و شعار نمی‌شود به تحریم‌ها پایان داد.

قاضی زاده هاشمی: برای خدمت به سنگر دیگری می‌روم

نماینده مشهد در توضیح استعفای خود از نمایندگی، گفت: موضوع استعفا نیست بلکه رفتن به سنگری دیگر برای خدمت رسانی به جامعه بزرگ شهدا و ایثارگران است. قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: همه ما به این مسئله واقف هستیم که مقام معظم رهبری فرمودند «نمایندگان نباید به دنبال کسب قدرت باشند و قطعاً رئیس‌جمهوری مردمی هم به این موضوع توجه کرده است».همچنین رئیس‌جمهوری درباره این موضوع از رهبر انقلاب استعلام کرده‌ و مسیر کاملاً طی شد و چون در این زمینه اِذن خاص وجود دارد، همکاران نگران نباشند. وی افزود: جالب است برخی از مطبوعات این روزها برای استعفای چند نفر از نمایندگان ابراز نگرانی می‌کنند که این مسئله نشان می‌دهد حوزه بنیاد شهید بسیار مهم است.

کمالی: روحانی همراهی و همدلی لازم را با اصلاح‌طلبان نداشت

عضو نهاد اجماع ساز اصلاحات گفت: دولت روحانی همراهی و همدلی لازم را با اصلاح‌طلبان نداشت. آقای‌روحانی فکر می‌کرد نقش اصلاح‌طلبان تنها این بوده که تلاش کنند ایشان به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود. عدم توجه به نیازها و مطالبات مردم و مسائلی مانند ماجرای افزایش قیمت بنزین و نارضایتی مردم اتفاقاتی بود که در دیدگاه مردم تأثیرگذار بود. این در حالی بود که جریان اصلاحات در این قضایا نقشی نداشت. کمالی در ادامه گفت: اگر آقای روحانی در زمینه‌های مختلف و از جمله بررسی نیازهای مردم با اصلاح‌طلبان مشورت می‌کرد و دیدگاه‌های آنها را در مدیریت کشور جویا می‌شد نه این اتفاقات برای خودش رخ می‌داد و نه برای اصلاح‌طلبان.

هشدار قالیباف به نمایندگان کم‌کار؛ بعدا معترض نشوید!

رئیس مجلس به نمایندگانی که در رأی‌گیری برای دستور کارهای مجلس مشارکت نمی‌کنند، هشدار داد. قالیباف در جریان بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور»، برای چندمین بار نسبت به کم‌کاری و عدم مشارکت عده ای از نمایندگان در رأی‌گیری تذکر داد. وی در جریان رأی‌گیری برای ماده ۱۱ این طرح گفت: «۵۰ نفر از نمایندگان در رأی‌گیری مشارکت نکرده اند. بعدا به گزارش‌هایی که منتشر می‌شود، معترض نشوید!» اشاره رئیس مجلس به گزارش های مجلس مربوط به آمار مشارکت و انضباط نمایندگان در جلسات صحن و کمیسیون‌ها بود که بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس به صورت شش ماهه و سالانه منتشر می‌شود و کارشناسان معتقدند باید ضمانت اجراهای محکمتری درباره کم‌کاری یا بی‌نظمی برخی نمایندگان در آن دیده شود.

چند درصد مردم ایران واکسیناسیون شدند؟

چند هفته‌ای است که در کشورمان واکسیناسیون علیه کرونا برای کنترل و مدیریت این بیماری هزاررنگ سرعت گرفته است. اکنون در کشورمان بنا بر اعلام وزارت بهداشت، ۳۳میلیون و ۹۲۷ و ۷۶ دوز واکسن کرونا تزریق شده و میزان واکسیناسیون کرونا به ۲۵.۸ درصد رسیده است. کروناویروس دلتا که پیک پنجم را در کشور رقم زد، پیکی با رکوردشکنی‌های پیاپی در مرگ و ابتلا بود و حالا این خیز بعد از طی روند خود در حال کاهش است. اما ارتفاع پیک به حدی قدرتمند بود که همچنان مرگ‌ها را روی آمار سه‌رقمی نگه داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت