اخبار سیاسی

برخورد غیرسازنده در آژانس انرژی اتمی، مخل مسیر مذاکره نیز خواهد بود

رئیسی رئیس جمهور درباره همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: همکاری های جدی جمهوری اسلامی ایران با آژانس نمونه بارزی از اراده ایران برای شفافیت در فعالیت های هسته ای اش است. طبیعی است در صورت برخورد غیرسازنده در آژانس بین المللی انرژی اتمی، انتظار اینکه ایران واکنش سازنده داشته باشد، منطقی نیست. اقدامات غیرسازنده طبیعتا مخل مسیر مذاکره نیز هست.

قالیباف: رفتن یا نرفتن نمایندگان، به تشخیص مجلس است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شایسته نیست که به گونه‌ای القاء شود که نمایندگان به دنبال پست و مقام هستند و مجلس عدد ندارد. قالیباف افزود: رفتن یا نرفتن نمایندگان، به تشخیص مجلس است. مجلس با خرد جمعی تصمیم می گیرد.

اولویت اول افغانستان از زبان شمخانی

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره تحولات اخیر افغانستان در توئیتی نوشت: اولویت اول افغانستان ثبات و آرامش است. بی‌توجهی به ضرورت ایجاد حکومت فراگیر، مداخله خارجی و استفاده از ابزار نظامی به جای گفتگو برای پاسخگویی به مطالبات اقوام و گروه‌های اجتماعی، نگرانی‌های اصلی دوستان مردم افغانستان است.

خط رسانه‌ای دشمن در پی واکسن‌هراسی است

سخنگوی سپاه با بیان اینکه کسی نباید داشته‌ها و توانمندی‌های کشور را در مقابله با کرونا زیر سوال ببرد، گفت: برخی تلاش می‌کنند در خصوص واکسن شایعاتی را در فضای مجازی مطرح کنند که این همان خط رسانه‌ای دشمن است. رمضان‌شریف اضافه کرد: چرا بعضی‌ها تلاش می‌کنند ساخت واکسن در کشورمان را نادیده بگیرند و آن را کاری کوچک جلوه دهند؛ آن‌ها با شیطنت رسانه‌ای تلاش می‌کنند تا همت متخصصان کشورمان را زیر سوال ببرند؛ به همین علت امتحان بسیار بزرگی در مبارزه با کرونا در پیش روی داریم.

اصلاحات مردم را نداشته باشد به بن بست می‌رسد

چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: مسیر اصلاح‌طلبان با اصول‌گرایان متفاوت است؛ اصلاح‌طلبان اگر مردم را نداشته باشند، فعالیت انتخابی‌شان به بن‌بست می‌رسد. صوفی افزود: ۵۲ درصدی که رای ندادند، مردمی هستند که پیش از این به صندوق اعتماد داشتند و عدم مشارکت آنها در رای‌گیری به معنای این است که اعتماد و اطمینان خود را نسبت به صندوق رای و انتخابات از دست داده‌اند. تا زمانی که اعتماد مردم نباشد، اصلاح‌طلبان نیز نمی‌توانند کاری کنند.

تا کی قرار است امثال حجاریان برای اصلاحات نسخه بپیچند؟

فعال اصلاح طلب گفت: واقعیت این است که دیگر نمی‌شود یک جریان سیاسی را با دور خاتمی جمع‌شدن و پیپ کشیدن و شعر خواندن اداره کرد. آیتی افزود: تا چه زمانی باید عبدی، حجاریان، نبوی و امثال آنها برای مردم اصلاحات و مردم نسخه بپیچند؟ اینها وقت بازنشستگی‌شان است.

حمید رسایی استاندار می‌شود؟

دیده‌بان ایران نوشت: شنیده‌ها حکایت از آن دارد که حمید رسایی نماینده سابق مجلس به عنوان محتمل ترین گزینه‌ی استانداری قم مطرح شده و احتمال انتخاب وی به این سمت، افزایش یافته است. همچنین شاه چراغی، مهدی عرب انصاری و محمود دهقانی از نزدیکان آیت ا… مصباح از دیگر شخصیت هایی هستند که برای رسیدن به استانداری قم مطرح شده اند.

میرتاج الدینی: اسامی نجومی بگیران اعلام خواهد شد

میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بعد از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی اسامی شرکت‌های نجومی بگیر اعلام خواهد شد، زیرا مبنای تشکیل این کمیته شفاف سازی در خصوص حقوق‌های نجومی است و ۲۴۰ نفر از نمایندگان به تشکیل این کمیته رای قاطع داده‌اند و ما حتما تمام اطلاعات را بعد از تایید نهایی طی یک گزارش شفاف به افکار عمومی ارائه خواهیم کرد.

برخی از مدیران پیشین قصد توطئه دارند

نماینده مجلس یازدهم با اشاره به ترک فعل‌‌هایی که در دولت قبل رخ داده است، گفت: شنیده شده که برخی از این افراد قصد توطئه دارند و می‌خواهند چوب لای چرخ دولت فعلی بگذارند.سلیمی افزود: در برخی از پرونده ها ترک فعل روی داده است و باید سریع پیگیری و به صورت جدی با آن برخورد شود نه اینکه آقایان وزارت‌شان تمام شد در برج عاج بنشینند و به ریش مردم بخندند.

با فساد و رانت در هر دستگاهی باید قاطعانه برخورد شود

وزیر اطلاعات تاکید کرد: با ناکارآمدی دستگاه‌ها و فساد و رانت در هر دستگاهی باید با قاطعیت برخورد کنیم و اگر شامل وزارت، حراست، بازنشستگان، بیرونی‌ها و غیره شد، کوتاه نیاییم. خطیب گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه مبارزه با مفاسد و فسادستیزی جزو بیّنات و محکمات دستگاه اطلاعاتی است و با نصب‌العین قرار دادن فرمایشات معظم‌له در مبارزه با فساد و رانت مربوط به هر دستگاهی که باشد با جدیت و قاطعیت عمل می‌کنیم. وزیر اطلاعات شعارهای “عدالت محوری” و “فساد ستیزی” را از شعارهای اصلی دولت مردمی دانست که هر دو مربوط به معاونت اطلاعات و امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد می باشد و اظهار امیدواری کرد همکاران گرامی معاونت مزبور در اجرایی نمودن این دو شعار مهم موفق شوند. خطیب افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای وزارت اطلاعات، این وزارت‌خانه، در راستای حل مشکلات مردم، به دولت و دستگاه‌های مرتبط کمک خواهد کرد.

اگر وزرای احمدی‌نژاد توانمند بودند دولت او را موفق می‌کردند

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: دولت آقای رئیسی دولت سوم آقای احمدی نژاد است چون الان ۱۴ نفر از مسئولان دولت رئیسی یا در دولت احمدی نژاد وزیر بودند یا معاون وزیر. خباز افزود: اینها اگر توان داشتند همان دولت را موفق می کردند اینها نشان دادند که دولت احمدی نژاد ناکارآمدترین دولت طول تاریخ انقلاب است. بنابراین باز هم به رغم همه اینها دعا و آرزو می کنیم که انشاءا… دولت موفق شود اما محاسبات ظاهری نشان می دهد که سالی که نکوست از بهارش پیداست. وی ادامه داد: در رابطه با مسئله یک میلیون واحد مسکونی، همانطور که بارها گفته شد آقای رئیس قولش را دادند، وزیر هم مطلب را در مجلس و برنامه هایش آورده است اما ما احساس می کنیم که این عملیاتی نیست به این دلیل که عملیاتی شدن اینها نیازمند اعتبار است اعتباری در حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان. وی اضافه کرد: اگر پایه پولی را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بالا ببرند تقریبا ۳۰، ۴۰ درصد تورم را افزایش خواهد داد و این افزایش تورم کشور را رو به فلج شدن می برد. در نتیجه این مطلب جدیدی نبود که ایشان بیان کردند.وی ادامه داد: در واقع انتظار ما این بود که رئیس جمهور درباره مذاکره و رفع تحریم، یک مطلب جدیدتری را برای شهروندان کشور بگویند.

رئیسی وارث گسستی بزرگ میان دولت و ملت است

فعال اصولگرا گفت: در پی هشت‌سال سیاست‌ورزی دولت آقای روحانی بیش از همه طبقات، فرودستان آسیب دیدند. آشتیانی افزود: موضوعاتی مانند موانع اقتصادی ازدواج، تورم، بیکاری، گرانی مسکن و… کمر فرودستان را خم کرد و انتظار می‌رود دولت آقای رئیسی بتواند وضعیت کنونی را بهبود بخشد. امروز حال همه ایرانیان خوب نیست و در این بین حتما حال طبقات پایین بدتر؛ طبقه‌ای که زحمتکش است و می‌خواهد یک زندگی راحت داشته باشد که اصلا انتظار زیادی نیست. اگر دولت بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند، حتما اعتماد عمومی هم احیاء می‌شود. متأسفانه دولت آقای رئیسی وارث یک گسست بزرگ میان دولت و ملت است و برای ترمیم آن کار سختی در پیش دارد.

اینکه رهبری گفتند کسی از مجلس به دولت نرود، فرمایش مطلقی نبود

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: من معتقدم هیچ شأنی بالاتر از نوکری مردم در حوزه مجلس شورای اسلامی نیست. در واقع نمایندگی شأنی ورای این موضوعات است، ما فرمایش امام را داریم که می‌گفتند مجلس در رأس امور است و یا به تعبیر ایشان مجلس عصاره فضائل ملت ایران است. سعیدی درباره استعفا برخی از نمایندگان به خاطر حضور در دولت هم گفت: اگر به بنده چنین پیشنهادی می شد مطلقا قبول نمی‌کردم ولیکن ایشان موضوع را به عنوان یک موضوع مطلق مطرح نکردند که کسی از مجلس به دولت نرود. او اظهار کرد: بنابراین منظور بنده این نیست که خدای ناکرده مجلس در برابر فرمایش رهبری ایستاده باشد، من معتقدم که فرمای رهبری فرمایش مطلقی نبود.

طالبان از تروریسم در افغانستان فاصله بگیرد

خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به صورت مجازی اظهار کرد: اولویت ایران تحقق خواست و اراده مردم افغانستان، ایجاد ثبات و آرامش در این کشور و تشکیل دولت فراگیر که بازتاب دهنده ترکیب قومیتی و جمعیتی این کشور باشد است. همچنین در این جلسه براهمیت ارائه کمک‌های بشردوستانه و انسان‌دوستانه به مردم افغانستان، رعایت حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه تاکید شد. نگرانی جدی کشور‌ها که در این نشست در مورد آن صحبت کردند موضوع تروریسم در افغانستان بود. تاکید بر این شد که طالبان باید از این موضوع فاصله بگیرد و اجازه ندهد که تروریسم در این کشور دوباره شکل بگیرد به نحوی که مرز‌ها نیز برای تسهیل امور آرام و باز باشد.

چرا پیک پنجم ویروس کرونا طولانی شد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره علت طولانی شدن پیک پنجم کرونا، تصریح کرد: نوع جهشی که با آن درگیر پیک پنجم شدیم متفاوت بود. جهش دلتا واگیرداری شدیدتری دارد که این امر یکی از دلایل اصلی طولانی شدن پیک است. از طرفی جهش دلتا نشان داد خیلی از واکسن‌های ما نسبت به سویه‌های جدید ایمنی‌زایی کمتری دارد. کوه پایه زاده با بیان اینکه بروز پیک ششم کرونا هم محتمل است، ادامه داد: اما زمان آن وابسته به رفتارهای ما است که چگونه پیشگیری کنیم یا سرعت واکسیناسیون در کشوربه چه شکل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت