اخبار سیاسی

برخی قوانین به نفع زنان بازنگری شود

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این که همه باید حامی حقوق و حافظ کرامت زنان باشند، بر لزوم بازنگری و تغییر برخی رویکردها، رفتارها و قوانین به نفع زنان و خانواده تأکید کرد. اژه ای افزود: تربیت فرزند به نوع تربیت پدر و مادر و هم به جامعه گره خورده است، اما مسلماً رفتارهای مسئولانه یک مادر وظیفه شناس و آگاه به وظایف تربیتی بیشترین نقش را در شکل گیری شخصیت فرزند دارد.

احمدی‌نژاد برخلاف رئیسی اصلا اهل مشورت نبود

امیری‌فر فعال اصولگرا گفت: آقای احمدی‌نژاد اصلا اهل مشورت‌کردن نبود، یک تصمیمی می‌گرفت و همه باید آن را عمل می‌کردند و به هیچ‌وجه خود را با مجلس هماهنگ نمی‌کرد اما آقای رئیسی اهل مشورت است و تعامل خوبی با سران قوا و دیگر نهادها دارد.

به دولت احمدی نژاد هم «دولت امام زمان» می گفتند

فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص تشبیهات عجیب در رابطه با دولت سیزدهم گفت: یک دولت جدیدی بر سر کار آمده و هنوز هیچ ثمره و عملکردی از خود نشان نداده است. اتفاقی که در دولت آقای احمدی‌نژاد افتاد کار به جایی رسید که به آن دولت پس از پیامبر و امام زمان می‌گفتند.

منتظریم دولت رئیسی به بلوغ رفتاری برسد

حقیقت پور فعال سیاسی اصولگرا گفت: منتظر می مانیم تا دولت بلوغ رفتاری و اجرایی را پیدا کند تا ببنیم دولت در عین دوندگی و حضور در بین مردم، آیا عاقلانه نیز رفتار می کند؟ تصمیمات صحیح، منطقی و درست می گیرد؟ یک دونده عاقل بهتر از یک نشسته عاقل خواهد بود. آن تصمیمی خوب است که ۱۰ تا دانشگاه پای آن را امضا کنند، نه تصمیم فی البداهه و شتابزده.

نماینده مجلس خطاب به غربی‌ها: پررویی هم حدی دارد

بیگی نژاد نماینده مجلس گفت: کشورهای غربی با تهدید طوری از ایران می خواهند که به میز مذاکرات برگردد که انگار این ما بودیم که خارج شدیم. آمریکایی‌ها با قلدری خارج شدند و اروپایی‌ها هم هیچ تعهدی را انجام ندادند، حالا ایران را تهدید هم می کنند، واقعاً پررویی غربی ها هم حدی دارد.

اگر قوا پیروز نشوند اصولگرایان باید از قدرت خداحافظی کنند

فعال سیاسی اصولگرا درباره پیروزی اصولگرایان در انتخابات بعدی متذکر شد: خیلی زود است و باید منتظر نتیجه عملکرد دولت آقای رئیسی، مجلس و قوه قضائیه باشیم اگر عملکرد آنها مثبت بود و توانستند مشکلات را حل کنند بله ممکن است چنین اتفاقی بیفتد و پیروز شوند در غیر اینصورت به نظر من باید با قدرت خداحافظی کنند. کنعانی مقدم افزود: قوا باید هم افزایی و هماهنگی داشته باشند. تمرکز قوا می تواند خیلی از مسائل و مشکلات کشور را حل کند. چون نزاع بین قوا همیشه حالت اصطحکاک و ایجاد بحران و التهاب کرده است. تمرکز قوا خوب است اما اینکه مجلسی که باید نظارت کند بر عملکرد دولت و یا قوه قضائیه که باید مسئولیت پیگیری تخلفات را انجام دهد به خاطر اینکه از یک جناح هستند به وظایف خودشان عمل نکنند، این ابتدای یک فاجعه است. قطعا ملت ما نخواهند پذیرفت. وی ادامه داد: هر سه قوه مستقل بوده و اینکه آنها از یک جناح انتخاب شدند دلیل نمی شود که پاسخگوی مسئولیت های خود نباشند.

اصلاح طلبان ۲۴ سال برای اهل سنت کاری نکردند

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه اصلاح طلبان ۲۴ سال برای اهل سنت کاری نکردند، گفت: در دنیا همیشه سیاست یک‌جور نیست، باید تغییر کند. این دوره هم ما چنین تصمیمی گرفتیم. اصولگرایان گفتند یک دوره هم ما را آزمایش کنید، ما نخبگان اهل‌ سنت را به کار می‌گیریم. گفتند شما این همه به اصلاح‌طلبان رأی دادید، یک دوره هم به ما اعتماد کنید و رأی بدهید. تیم آقای رئیسی هم شدیدا پیگیری کردند و چندین نفر را به زاهدان فرستادند. خود آقای رئیسی و تیمشان هم در تهران پیگیر مسائل اهل سنت در مناطق مختلف بودند و در عین حال گفته بودند در کابینه فعلی از اهل ‌سنت استفاده می‌کنیم که نکردند؛ ما هنوز منتظر و امیدوار هستیم . مولوی عبدالحمید با بیان اینکه طالبان ۲۰ سال قبل که مدتی در افغانستان حکومت کردند، نیستند، افزود: الان چیزهای امیدوار‌کننده زیادی وجود دارد؛ از‌ جمله کشت خشخاش را ممنوع اعلام کرده‌اند و ان‌شاءا… مسئله کم‌آبی حل خواهد شد و آب هیرمند به سمت ایران آزاد می‌شود. امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: فرزند احمدشاه مسعود هم نمی‌تواند مقاومت کند. من مطمئن هستم که نه او و نه هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند در مقابل اینها مقاومت کند، بهتر است باهم صلح کنند.

جمهوری اسلامی با طالبان در تماس است

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران اشراف کامل بر تحولات افغانستان دارد و در جهت تامین منافع مردم افغانستان و ایران تلاش می‌کند تاکید کرد: در همین جهت جمهوری اسلامی ایران با گروهی که اکنون در افغانستان غلبه پیدا کرده در تماس است. موسوی با اشاره به جلسه غیر علنی مجس با سردارقاآنی عنوان کرد: براساس فتوای سخنان سردار قاآنی و همچنین براساس گزارش‌هایی که از سایر دستگاه‌های مرتبط در سیاست خارجی ارائه شده ، مشخص است که جمهوری اسلامی ایران کاملا بر مسائل افغانستان اشراف کامل دارد و اینگونه نیست که دستگاه‌های سیاست خارجی، امنیتی و دفاعی ما نسبت به تحولات کنونی غافلگیر شده باشد

روحانی سابقه ۴۰ سال خدمت به نظام را در کارنامه خود دارد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روحانی حذف شدنی نیست؛ چرا که این آدم سابقه ۴۰ سال خدمت در نظام را دارد، او در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، ۸ سال مدیریت کشور را در دست داشته برای همین هم معتقدم وی حیات سیاسی‌اش را در مجمع ادامه خواهد داد.رجایی افزود: بحث محاکمه روحانی و بعضی از وزرایش باید کار تندروهای اصولگرایان باشد. متاسفانه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دچار یک اقلیت تندرو هستند که این‌ها بازی‌ها را به هم می‌زنند و می‌خواهند صحنه بازی را با تندروی‌های خودشان تغییر دهند. وی ادامه داد: حاکمیت و اکثریت نمایندگان در مجلس با محاکمه رئیس جمهور سابق کشور موافق نیستند.

وزیر ارتباطات: به دنبال مسدود سازی فضای مجازی نیستیم

وزیر ارتباطات‌ و فناوری اطلاعات با تاکید براینکه نگاه دولت سیزدهم استفاده حداکثری از فضای فناوری است، گفت: دولت به هیچ وجه به دنبال مسدود سازی فضای مجازی و کسب و کارها نیست اما ما معتقدیم که این فضا باید نظام مند شود.زارع پور با بیان اینکه یکی از اولویت‌ها شبکه ملی اطلاعات و حکمرانی فضای مجازی است، گفت: چرا که این فضا روابط دولت‌ها با مردم را تحت تاثیر قرار داده و اکنون عصر حاکمیت پلتفرم (سکو) هاست و برای همه کشورها مهم است که فلان پلتفرم چه تعداد کاربر و در چند کشور دارد. وی ادامه داد: نگاه ما در حوزه فضای مجازی ایجابی و فرصت محور است و می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم و میلیون‌ها شغل از طریق این فضا می‌توان ایجاد کرد تا افراد کشور و به ویژه جوانان حتی درآمدهای دلاری هم داشته باشند.

دهه فجر پایان اپیدمی کرونا در کشور خواهد بود

وزیر بهداشت با بیان اینکه دهه فجر ان‌شاءا… پایان اپیدمی کرونا در کشور خواهد بود، گفت: تا دهه فجر تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف انجام خواهد شد. بهرام عین‌اللهی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی بقیها…(عج) اظهار کرد: دهه فجر ان‌شاءا… پایان اپیدمی کرونا در کشور خواهد بود و تا دهه فجر، تزریق دو نوبت واکسن کرونا و دوز بوستر (تقویتی) انجام خواهد شد. وزیر بهداشت درباره زمان صدور مجوز اضطراری برای واکسن “نورا” تصریح کرد: مجوز مصرف اضطراری برای واکسن نورا با آغاز فاز سوم مطالعات بالینی صادر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت