اخبار سیاسی

رئیس جمهور دوز دوم واکسن ایرانی برکت را دریافت کرد

رئیس جمهور روز گذشته با حضور در یکی از مراکز درمانی، دوز دوم واکسن ایرانی برکت را دریافت کرد. رئیسی پس از دریافت دوز دوم واکسن، برای کادر درمان و مدافعان سلامت در خدمت رسانی به مردم، آرزوی موفقیت نمود.

راهبرد دفاعی ایران رصد و نابودی دشمن در مبدأ حرکتش است

صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران در دفاع همه‌جانبه باید بر این اساس باشد که اگر هر دشمنی به شعاع ۳۰۰۰ کیلومتر از تهران قصد حرکت به سمت کشورمان را داشت، آن را در مبدأ حرکتش رصد کرده و نابود کنیم.

وکیلی: احزاب کشور تبدیل به قبایل سیاسی شده‌اند

وکیلی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره علت عدم استقبال مردم از فرد حزبی در انتخابات نیز گفت: مردم حق دارند؛ زیرا احزاب کنونی قبیله ای هستند تا احزاب ریشه دار اجتماعی و سیاسی. احزاب دارند به صورت قبیله ای عمل می‌کنند و محبوبیت ندارند؛ از همین رو نیز فرد ترجیح می دهد که خود را به صورت مستقل معرفی کند، در حالی که کاملا نماینده یک جریان گفتمانی است اما ضمن تعهد به گفتمان در تلاش است تا خود را یک فرد غیر حزبی معرفی کند.

رئیس جمهور در مورد مذاکره به صراحت تکلیف را مشخص کرد

ترقی عضو حزب موتلفه اظهار داشت: یکی از نکات مهم سخنان آقای رئیسی مربوط به تعیین تکلیف مذاکره و ارتباط با آمریکا و … بود که ایشان با صراحت تکلیف را براساس همان رهنمودی که مقام معظم رهبری دادند مشخص کردند و تاکید کردند که در مورد مذاکره، اگر قرار باشد با اهدافی که آمریکایی ها دارند دنبال می کنند، دنبال شود برای مردم هیچ نفعی ندارد.

جای مخبر بودم عذرخواهی می کردم

رسولی فعال اصلاح طلب در یادداشتی توشت: اگر جای مخبر بودم بابت آنکه این تصمیم‌گیری‌ها درباره تولید واکسن فاقد اطلاعات دقیق بوده و امروز ضربه سنگینی به اعتماد عمومی وارد شده است، صادقانه از مردم عذرخواهی کرده و تلاش می‌کردم که همراه با آقای رئیس‌جمهور در جهت جبران مافات در تسریع واردات واکسن تلاش کنم.

نسخه میرسلیم برای رفع کسری بودجه

میرسلیم در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: عمده مفاسد کنونی اقتصادی دولتی در عملکرد سوء مالیاتی، واگذاری های نادرست شرکت‌های مشمول اصل ۴۴، انحرافات گمرکی و اموال تملیکی است. عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ریشه‌کنی آن‌ها اکثر کسری بودجه را برطرف می‌کند.

درایتی: هدف رئیسی جلب نظر طبقه فرودست است

درایتی، عضو حزب اتحاد ملت درباره سیاست های داخلی دولت رئیسی گفت: تصور من این است که آقای رئیسی تلاش می‌کند تا بیشتر به سوی طبقات فرودست جامعه برود. البته اگر اقداماتش نمایشی نباشد. شعارهای او بیشتر به این طبقه مربوط می‌شود. ضمن اینکه فکر می‌کند بستر و زمینه جلب اعتماد مردم را در این طبقه بیشتر دارد.

اصلاح طلبان مقابل رای مردم نایستند

دبیرکل حزب موتلفه گفت: بعضی از اصلاح طلبان و جریان‌های مشکوک، برنامه مطالبه خواهی را بهانه‌ای برای تهاجمات علیه دولت کرده‌اند که این خطای جدید آنهاست. بادامچیان اضافه کرد: بهتر است اینها به رای اکثریت مردم احترام بگذارند و از اشتباهات گذشته عذرخواهی کنند. وی تصریح کرد: اگر دولت منتخب مردم را یاری نمی‌کنند حداقل مقابل رای مردم نایستند.

حضور مخبر و رضایی در دو جایگاه مغایر قوانین است

نایب اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سپردن مسئولیت دو نهاد بزرگ مثل ستاد فرمان اجرایی و مجمع تشخیص به دو فردی که در دولت هم حضور دارند، برخلاف قوانین است و موجب می‌شود کار‌ها به خوبی انجام نشوند. بوکانی افزود: در شرایط فعلی یک فرد نمی‌تواند دو مسئولیت را در تشکیلات اداری داشته باشد و این مغایر با قوانین موجود در کشور است؛ در کنار این قضیه اگر تیم دولت به طور واحد اداره و برنامه‌ریزی خوبی روی مسائل داشته باشد، می‌توانیم نتایج خوبی را در دولت سیزدهم شاهد باشیم.

صالحی معاون پژوهشی و قائم مقام فرهنگستان علوم شد

رضا داوری اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم در حکمی علی اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی را به معاونت پژوهشی و قائم مقام رییس فرهنگستان علوم منصوب کرد.

رئیسی: مذاکره برای مذاکره بی فایده است

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه درمورد بازنگری در روابط دو کشور و آغاز فصل نوینی از روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای تهران – پاریس، گفت: ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی فایده است.رئیسی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم عراق برای برقراری صلح و آرامش در منطقه بوده است و همکاری های درون منطقه ای را در جهت ایجاد امنیت و آرامش درمنطقه بسیار مفید می دانیم. رئیس جمهور درخصوص تلاش کشورهای منطقه و جهان برای مبارزه با تروریسم و داعش با بیان اینکه داعش توسط آمریکایی ها ایجاد شده و مورد حمایت قرار می گیرد، گفت: آمریکایی ها برای حمایت از داعش و تروریسم جدید باید به افکار عمومی دنیا پاسخ دهند و از نظر ایران تروریسم در هر نوع آن را محکوم می کند و از نظر ما فرقی بین داعش دمشق، داعش عراق و داعش خراسان وجود ندارد.

آملی‌لاریجانی به طور شفاف بگوید دلایل استعفایش چیست

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای آملی لاریجانی اگر به تکلیف خودش عمل کرده است باید به طور شفاف بگوید دلایل استعفایش چیست تا متهم به جانبداری از حقوق خانواده نشود. جواد امام درباره استعفاء آیت‌ا… صادق آملی لاریجانی از عضویت در شورای نگهبان و این‌که تصور عموم از این اتفاقات این است که در رده‌های بالای قدرت، رقابت و دعوای اساسی وجود دارد که این‌گونه نمود بیرونی پیدا کرده است، گفت: معتقدم اقدام آقای آملی لاریجانی اقدام دور از انتظاری نبود؛ چراکه بعد از روی کار آمدن آقای رئیسی در قوه قضائیه اختلافات بروز کرد. وی افزود: آملی لاریجانی مادامی که خودشان در رأس قوه قضائیه بودند و در شورای نگهبان حضور داشتند، بعضاً در بعضی موارد تصمیم‌گیر بودن، ایشان باید می‌دانست این آسیاب به نوبت است و احتمالا وقتی دورش سمت‌شان افتاد، با حذف علی لاریجانی و احجاف‌هایی که در حق وی شد دست به استعفاء زد. البته برخوردی که با آقای علی لاریجانی شد برخورد به حقی نبود و ما هم تائید نمی‌کنیم. امام ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی قرارمان بر انتخابات مبتنی بر رأی مردم و دموکراسی بوده است که بدون حضور اکثریت مردم اساسا بی‌معنا است.

پست معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور نقش مشاوره‌ای دارد

فعال اصولگرا، گفت: معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور یک جایگاه مشاوره‌ای است و مشاوره در این سطح نمی‌تواند یک کار پر و پیمانی برای شخصیتی مانند آقای رضایی باشد؛ در نتیجه احتمال می‌دهم ایشان با ادامه خدمت در جایگاه دبیری مجمع مسئولیت ارائه مشاوره به رئیس‌جمهور را برعهده داشته باشد.مصباحی مقدم درباره طرح برخی گمانه‌زنی‌ها پیرامون یکدست نبودن تیم اقتصادی دولت، بیان کرد: من این اختلاف دیدگاه بین اعضای اقتصادی دولت را قبول ندارم، یک القایی دارد صورت می‌گیرد که این‌ها شخصیت‌هایی هستند که همگی صاحب نظرند و ممکن است دیدگاه‌هایشان با هم اصطکاک داشته باشد. در حالی که به نظر من واقعیت امر اینگونه نیست.

چهره اصلاح‌طلب: اصلاح‌طلبان واقعی قهر نمی‌کنند

چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: من قائل به این نیستم که اصلاح طلبان واقعی قهر خواهند کرد و همچنان که زمانی که در قدرت بودند و بودیم به طور طبیعی نبایستی دچار غرور و خودشیفتگی می شدیم. امروز که به هر دلیلی، شرایط تغییر کرده است تحمل این شرایط به نظر من نشان دهنده این است که می تواند کمک کند به پختگی جریان اصلاحات. رسولی افزود: جریان اصلاحات که سابقه بیش از صد ساله دارد همواره در فراز و فرود هایی که نسبت به حاکمیت داشته است متناسب با شرایط در جهت کمک به اصلاح اداره امور جامعه چه در بخش عمومی و اجتماعی در مقام یک جریان پرسشگر و منتقد و البته منتقد مشفق و دلسوزانه ایفای نقش کرده است.

هشدار فرمانده نیروی زمینی سپاه به اقلیم شمال عراق

سردار محمد پاکپور با اشاره به سوءاستفاده گروهک های تروریستی و مسلح از اقلیم شمال عراق برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی ایران تاکید کرد: ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست ها خواهیم داد. وی با تاکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تصریح کرد: هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور می‌دانیم. سردار پاکپور تاکید کرد: با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع ایران به گروهک های تروریستی وابسته به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده اند ، از ساکنین این مناطق درخواست می کنیم از مقرهای تروریست ها فاصله بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت