اخبار سیاسی

احتمال دارد رئیسی از نیروهای اصلاح طلب هم استفاده کند

غفوری فرد عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: رئیسی گفت که از همه نیروها استفاده می کند به نظر من احتمال دارد که از نیروهای اصلاح طلب هم استفاده کند. بسیاری از اصلاح طلبان هم از ایشان حمایت کردند. ایشان نماینده کل کشور هستند الان هم که به ویژه رئیس جمهور شدند نماینده کل کشور هستند.

ضرغامی: رئیسی پُل و پِله را جایگزین سنت پول و پَله کند

ضرغامی در توییتر نوشت: دولت ‎رئیسی باید راهبرد “پُل و پِله” را جایگزین سنت “پول و پَله” کند. پل ارتباطی بین همه‌ی داشته ها، به ویژه ظرفیت های انسانی کشور، و پله ی مطمئن برای رشد مدیران جوان و شایسته.سوداگری و کاسبکاری در بدنه‌ی دولت باید یکسره تعطیل شود.

قاضی زاده: من یک میلیون و ۶۰۰ هزار رای داشتم

قاضی زاده هاشمی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: به بنده اعلام کردند که حدود یک میلیون و ششصد هزار رای داشتم، ولی در اصل ماجرا تغییر ایجاد نمی‌کند از این رو مهم نبود بخواهم تغییر رای‌ها را پیگیری کنم، زیرا پیگیری زمانی است که اختلاف کمی با رتبه اول وجود داشته باشد.

هاشمی‌طبا: رئیسی باید تکلیف خود را با تحریم مشخص کند

هاشمی طبا فعال سیاسی اطلاح طلب گفت: رئیسی باید تکلیف خود را با مسأله کلانی به نام تحریم مشخص کند. درآمریکا چند قانون مختلف برای وضع تحریم علیه کشورمان وجود دارد. دولت بعدی در عمل متوجه خواهد شد که بخش زیادی از این تحریم‌ها چگونه با مکانیسم‌های اقتصادی کشور ما در ارتباط هستند و چه تأثیری در این حوزه دارند.

فعال اصولگرا: آرای باطله عمدتا نشانه اعتراض است

فعال اصولگرا گفت: شخصا فکر می‌کنم که درصد بیشتری از آرای باطله در این دوره رای اعتراضی بوده است چون حالت‌های دیگر را در ادوار قبلی هم داشته‌ایم. ایمانی افزود: بخشی از این آرا ممکن است به طرفداران یک جریان یا فرد خاص که مثلا نامزد نشده یا رد صلاحیت شده و یا خودش رای نداده و به حامیانش گفته رای ندهید، تعلق داشته باشد. مثلا میرحسین موسوی و احمدی نژاد.


زاکانی: رئیسی مشارکت ۵۰ درصد را با ۹۰-۸۰ درصد تحویل بدهد


زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: وظیفه بزرگی هم برای خدمت به مردم در رفع مشکلات و هم ساختن کشور به عنوان یک الگو و نمونه مطابق با اصول انقلاب فراهم شده است، اما نیاز به انسجام همه دستگاه‌های حاکمیتی، حکومتی و همه اجزا و عناصر انقلابی است؛ اینجا دولت مجلس و دستگاه قضایی کافی نیست بلکه همه دستگاه‌های تبلیغی حاکمیتی باید به میدان بیایند و مردم را برای یک تغییر و تحول کشور به میدان بیاورند. ما فرصت نداریم. این ۴۲ سالی که آمده‌ایم تجربه گران‌بهایی را کسب کردیم، ما باید با عبور از میانبرها به نقطه‌ای برسیم که که اگر دولت موجود مشارکت ۷۰ درصد را گرفت و با ۵۰ درصد مشارکت تحویل داد، هنر آقای رئیسی این دانشمند حکیم و مرد انقلابی این باشد که این ۵۰ درصد را با ۸۰ – ۹۰ درصد تحویل بدهد. این زمین بازی را تغییر می‌دهد که بتوانیم تغییر را رقم بزنیم.وی ادامه داد: با تدابیر رهبری که امروز یک نعمت بزرگ است توانستیم این تحول و تغییر را در کشور رقم بزنیم.


اکثریت اصلاح طلبان فرصت طلب و ساده لوح هستند


فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: مردم ایران به دلایل تاریخی و تجربه صد ساله خود و نیز وضعیت منطقه اطمینان دارند که اصلاحات به عنوان کم‌هزینه‌ترین شیوه تغییر و بهبود با فاصله بسیار زیادی بهتر از هر روش دیگری است. ولی این امر به معنای آن نیست که اصلاحات را معادل اصلاح‌طلبان به عنوان یک گروه اسم و رسم‌دار بشناسند. کسانی که به‌ طور کامل آگاهانه یا ناآگاهانه اسیر تکنسین و کارپردازهای سیاسی شده‌اند و رهبری اصلاحات را از مجموعه ایده‌پرداز و افراد دارای اعتماد به نفسی که درک درستی از سیاست داشته باشند به تکنسین‌های سیاسی تبدیل کرده است به ‌طوری که هر ۴ سال یک بار فیل آنان یاد هندوستان می‌افتد و نتیجه آن همین وضعیتی است که در ۲۸ خرداد دیدیم. عبدی ادامه داد: اصلاح‌طلبان را چه می‌شود؟ خیلی خلاصه عدول از اصول اساسی اصلاح‌طلبی و نداشتن راهبرد است. در سطح تشکیلاتی تبدیل شدن به جمع‌های نسبتا بسته، پیر، خسته و ناتوان و در سطح عملی، آلوده شدن به جریان فرصت‌طلبی و باری به هر جهت و از این ستون تا آن ستون فرج است. وی اضافه کرد: جریان اصلاح طلب را جماعتی پیر، فاقد شجاعت، بسته، خسته، ناتوان، ساده لوح، فرصت طلب، حرّاف و فاقد راهبرد است.


صفار هرندی: انتخابات ما در واقع یک انتخابات ۶۰ درصدی است


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات ما در واقع یک انتخابات ۶۰ درصدی است؛ درست است که مشارکت ۴۸.۸ است، اما حتما کسانی‌که به‌دلایلی مانند ماجرای کرونا که خیلی بالاست، به‌دلایل دلخوری‌ها از وضع موجود نیامدند و هم‌چنین به‌دلیل آزاری که در روز رأی‌گیری دیدند، مشارکت نداشتند. صفارهرندی در ادامه بیان کرد: البته من نمی‌خواهم به آن عدد بدهم، چون واقعا درباره‌ی آن تحقیق و بررسی نشده و دفعتا پیش آمده و مردم صبح در پای صندوق این موضوع را دیدند؛ البته یک‌جا و دوجا و یک‌شهر و دوشهر هم نبود و بلکه در سراسر بود که باید بررسی شود تا از سوی کسانی اراده‌ی پلیدی پشت موضوع بوده و یا ندانم‌کاری و عدم آمادگی از سوی مسئولان مربوطه بوده است.


خباز: باید اصلاح‌طلبی به متن مردم برگردد


فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما باید حتما پوست اندازی و حتما باید بازسازی کنیم و حتما باید به متن مردم برگردیم و حتما باید برای آشتی بین مردم و مجموعه اصلاح طلبان، برنامه ریزی کنیم.خباز افزود: از مجموعه ریشه دار در کشور نمی‌توان انتظار داشت که تماشاچی باشد در سال ۹۲ و ۹۶ همین اتفاق برای اصولگرایان افتاد البته آن‌ها از روش غیر منطقی، تخریب و توهین استفاده کردند وی ادامه داد: در سال ۷۶ اصلاحات در اوج بود و بعد از ۸ سال با انتخاب احمدی نژاد برای کشور و اصلاح طلبان خسارت زیادی داشت. دو دولت اخیر شرایط را برای اعلام موجودیت اصلاح طلبان فراهم کرد،؛در این زمان اصولگرایان شرایط بدی داشتند، ولی مجددا ورق برگشت.


سرنوشت توافق هسته‌ای پس از انتخابات ایران

المیادین نوشت: انتخابات ریاست جمهوری در ایران برگزار شد و ابراهیم رئیسی با اختلاف زیاد نسبت به رقبایش پیروز انتخابات شد. در سایه رسیدن یک اصولگرا به ریاست جمهوری در ایران، در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای و مذاکره با آمریکا می‌توان دو سناریو را در نظر گرفت. اول رسیدن به توافقی بین ایران و آمریکا پیش از روی کار آمدن رسمی رئیسی و سناریوی دوم نرسیدن به توافق در دوره روحانی و تکمیل مذاکرات پس از روی کار آمدن رئیسی است. با توجه به اینکه رئیسی یا هر رئیس جمهور دیگری نمی‌تواند از توافق هسته‌ای خارج شود و سیاست خارجی معمولا توسط نظام تعیین می‌شود، دولت هم در مسیری خلاف این موضوع حرکت نمی‌کند و بر این اساس، هیچ رئیس جمهوری در ایران نمی‌تواند توافق هسته‌ای را باطل کند.


پیش‌بینی بورس در دولت جدید


یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه روند این بازار تا پایان سال صعودی خواهد بود، با اشاره به شرایط فعلی بازار گفت: پیش از انتخابات سرمایه گذاران عمده این ابهام را داشتند که وارد بورس شوند یا خیر و این دو دلی در بین سهامداران بازار بورس وجود داشت اما اکنون وضعیت تغییر کرده است و تکلیف مشخص شده است. دلخوش ادامه داد: بعد از تغییر دولت، می‌توان برای بازار سرمایه تا پایان سال روند رو به رشدی را پیش بینی کرد. قیمت های بازار سرمایه در کف قرار دارد، درحالی که طی یک سال گذشته قیمت های جهانی رشد داشتند و باید قیمت سهم ها افزایش پیدا می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت