اخبار اقتصادی- اجتماعی

واکسیناسیون کرونا تکمیل شود استادیوم‌ها بازگشایی می‌شود

وزیر بهداشت درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: تزریق دوز اول کمی طول می‌کشد تا به پایان برسد به همین دلیل افراد باید هر دو دوز را بزنند تا بتوانند وارد استادیوم‌ها شوند. عین اللهی افزود: با این وجود باید روی حضور آن‌هایی که هر دو دوز را زده‌اند، تصمیم بگیریم.

وعده کاهش قیمت تخم مرغ تا دو هفته آینده

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار با اشاره به واردات ۱۰ هزار تن تخم مرغ در روز‌های آینده از ثبات بازار تخم مرغ تا دو هفته دیگر خبر داد. کاشانی گفت: با مجوز وزارت جهاد کشاورزی، ظرف چند روز آینده ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد کشور می‌شود و با تمهیدات صورت گرفته ظرف دو هفته آینده بازار تخم مرغ به ثبات می‌رسد.

کاهش تولید زعفران به دلیل خشکسالی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران ایران گفت: حدود ۸۰ درصد زعفران ایرانی به هنگ‌کنگ، امارات، اسپانیا، چین و افغانستان صادر می‌شود. میری افزود: خشکسالی و عدم توجه دولت به کشاورزان ممکن است باعث شود تولید و صادرات زعفران در سال‌های آینده کاهش پیدا کند.

ورود سالانه ۶۰۰ میلیون دلار پوشاک قاچاق به کشور

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با بیان اینکه ادعای قاچاق سالانه ۲.۵ میلیارد دلار پوشاک نادرست است، گفت: در بدترین شرایط واردات پوشاک به صورت قاچاق، سالیانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار است. حائری افزود: باید شیوه‌های فعلی مبارزه کنار گذاشته شود و به‌جای آن در ابتدا واردات را از مبادی رسمی با تعرفه ۱۰۰ درصد آزاد کنیم. وی ادامه‌داد: پس از آن با یک برنامه‌ریزی منسجم، طی یک دوره زمانی سه تا پنج ساله تعرفه واردات را به ۲۰ تا ۱۰ درصد کاهش دهیم و این کاهش تعرفه‌ها را همه ساله به اطلاع فعالان این صنعت برسانیم.

ثبت نام ۵۰ هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین

رویداد۲۴ نوشت: حدود ۵۰ هزار نفر برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح پیش ثبت نام کردند. نام نویسی مشتاقان زیارت عتبات در اربعین حسینی، از ساعت ۹ روز دوشنبه به صورت اینترنتی آغاز شد و در ساعت اولیه حدود ۵۰ هزار نفر پیش ثبت نام کردند.

تصمیمات جدید برای رجیستری موبایل اعلام شد

لطیفی سخنگوی گمرک ایران گفت: از این پس مسافران در لحظه ورود به فرودگاه امام اظهار اولیه موبایل را دارند و برای انجام مابقی اقدامات و طی مراحل بعدی رجیستری تا یک ماه فرصت به آن‌ها داده شده است که در این مدت مشکل قطعی سامانه‌ها را هم نداشته باشند و در زمان مناسب سامانه‌های مورد نظر را بررسی کنند.

نوبت واکسیناسیون به خانواده کادر درمان رسید

مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: از هم‌اکنون افراد ۱۸ سال به بالا از خانواده پزشکان و پرستاران سراسر کشور که کد ملی آن‌ها در اختیار مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار گرفته می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir بلافاصله محل و زمان تزریق واکسن را انتخاب کنند.

رئیس سازمان بورس: قطعی برق سیمان را گران کرد نه بورس

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: به جرات می‌توانم بگویم اگر سیمان وارد بورس کالا نشده بود هنوز هم مردم مجبور بودند سیمان ۱۰۰ هزار تومانی خریداری کنند و این خدمت بورس به صنعت سیمان و رفاه مصرف‌کنندگان بود که توانست این موضوع را ساماندهی کند و به آن نظم ببخشد و آن را وارد مکانیسم درست و روشن کند. دهنوی افزود: اگر قطعی برق در کشور رح نداده بود، به هیچ وجه شاهد این میزان افزایش قیمت سیمان نبودیم.

آغاز سال تحصیلی جدید با شبکه شاد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال هم سال تحصیلی را با شاد آغاز می‌کنیم. کاظمی افزود: ممکن است مدارس کم‌جمعیت در مناطق دوردستی که تحت پوشش فضای مجازی نیستند یا به بعضی از امکانات دسترسی ندارند، حضوری باشد، اما بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان مهرماه را با شاد آغاز می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت