اخبار استانی

به حدنصاب رسیدن تعداد کاندیدا در ۳۱ شهر و ۹۱۲ روستای استان


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: تعداد کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۳۱ شهر و ۹۱۲ روستای خراسان جنوبی به حد نصاب رسیده است. خوش خبر افزود: در دوره پنجم تعداد کاندیداها در ۲۵ روستای خراسان جنوبی به حدنصاب نرسیده بود اما در این دوره با کاهش در ۶ روستا به حدنصاب نرسیده است.وی با تأکید بر لزوم پاسخ‌گویی به مطالبات قانونی مردم، عنوان کرد: پاسخ‌گویی به موقع مطالبات مردم با توجه به ظرفیت‌های دستگاه‌ها، می‌تواند امیدواری ایجاد کند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی انسجام بین مدیران استان را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: به عنوان خدمتگزار مردم نباید هیچ فرصتی را از دست بدهیم. خوش خبر به جایگاه ویژه مشارکت مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: نگاه‌های خارج از مرزها به مشارکت مردم معطوف شده و به دنبال دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات هستند.وی ادامه داد: دستگاه ها و ادارات، نخبگان و روحانیت باید از همه ظرفیت ها و توان خود در جهت تبیین اهمیت انتخابات و مقوله مشارکت حداکثری مردم بهره برداری کنند.


رفع مشکلات واحدهای طرح اقدام ملی، در اولویت برنامه های دستگاه ها


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات واحدهای طرح اقدام ملی مسکن باید در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار گیرد و با توجه به ملی بودن طرح، همه دستگاه‌ها برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های مرتبط اهتمام ویژه داشته باشند.محمد فرهادی در نشست بررسی عملکرد و روند پیشرفت طرح اقدام ملی مسکن استان تاکید کرد: دستگاه‌ها باید در تامین زیرساخت‌های لازم برای پروژه‌های مربوط به طرح اقدام ملی مسکن نهایت همکاری را داشته باشند. وی با اشاره به هزینه‌بر بودن اجرای زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تلفن در این پروژه‌ها گفت: دستگاه‌های متولی باید پیگیری لازم را در زمینه تامین اعتبار مورد نیاز از ناحیه وزارتخانه‌های مربوطه انجام دهند. معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر تامین اعتبار لازم از محل منابع ملی اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ها از محل منابع ملی، سهم مردم در جبران هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. وی افزود: دستگاه‌ها باید تمهیدات لازم مبنی بر مشارکت حداقلی مردم در تامین زیرساخت‌ها را بیندیشند.فرهادی از فرمانداران خواست موضوع صدور پروانه ساختمانی پروژه‌ها را با اولویت پیگیری کنند. وی گفت: سازمان نظام مهندسی نیز درخصوص تسهیل شرایط در روند صدور پروانه ساختمانی، همکاری لازم را داشته باشد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی درباره وضعیت پیشرفت پروژه در شهرستان طبس تصریح کرد: طی ۱۵ روز آینده، بنیاد مسکن نسبت به ارائه نقشه‌ها و شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه اقدام کنند.


تشکیل ۸۰ پرونده برای اصناف متخلف


۸۰ پرونده تخلف در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان برای اصناف متخلف خراسان جنوبی تشکیل شد. معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گفت: تاکنون در طرح نظارتی رمضان ۴ هزار و ۱۳۲ بازرسی از واحد‌های صنفی و خدماتی استان انجام شده که در این بازرسی‌ها ۸۰ پرونده تخلف به ارزش ۸۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد. تهوری افزود: در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان ۴۱ تیم بازرسی مشترک با اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی تا ۲۵ اردیبهشت بر کالا‌های پر مصرف این ماه از جمله کالا‌های اساسی، اقلام لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، خرما و شیرینی‌های مرسوم نظارت می‌کنند.


بزرگترین سازه آبخیزداری مرزی خراسان جنوبی آبگیری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بارش‌های رگباری روزهای اخیر، موجب آبگیری بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان شده است. علیرضا نصرآبادی افزود: در حالی که این سازه با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال ساخت است، آبگیری شد و خوشحالی کشاورزان این منطقه را در پی داشت.


فوت پنج بیمار کرونایی دیگر در خراسان جنوبی

با ثبت پنج مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۴۳ نفر رسید. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۲۱۵ آزمایش انجام شده در استان ۶۵ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد . مهدی زاده افزود: از این تعداد ۳۶ بیمار مربوط به شهرستان بیرجند، ۵ نفر طبس، ۱ نفر درمیان، ۱ نفر فردوس، ۲ نفر سرایان، ۱۰ نفر قائنات، ۱ نفر بشرویه، ۴ نفر شهرستان نهبندان و ۳ نفر نیز مربوط به شهرستان زیرکوه بوده است.


مدیران تریبون نظام برای مشارکت حداکثری باشند


استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران تریبون نظام برای مشارکت حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد باشند زیرا مردم پشتوانه اصلی نظام هستند. ملانوری در اولین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ افزود: اقتدار در کشور با مشارکت مردم تحقق می‌یابد و باعث یاس و ناامیدی دشمنان می‌شود. وی گفت: محورهای اصلی برگزاری انتخابات بارها گفته شده و شامل چهار رکن سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت است که تامین سلامت و امنیت جزو وظایف ذاتی و اصلی مجموعه وزارت کشور و مجریان انتخابات محسوب می‌شود. استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های اصلی وزارت کشور برگزاری انتخابات است و تمامی دستگاه‌های اجرایی باید نیروها و امکانات لازم را در اختیار حوزه انتخابات قرار دهند. وی تصریح کرد: ضمانت می‌کنیم انتخابات بر مدار قانون و بی‌طرفی برگزار شود و در کنار هیئت‌های نظارت قطعا سلامت انتخابات را تضمین می‌کنیم، کمیته امنیت انتخابات هم در صحنه است تا این رویداد مهم در کمال آرامش و امنیت برگزار شود. وی افزود: اینکه چه کسی رای بیاورد به دست مردم است اما اکنون که تریبون در دست من و شما است باید برای تبیین شرایط کشور و حکومت مردم بر مردم و ارتقای نظام و ولایت تریبون‌دار نظام باشیم.

شعار سال مبنای برنامه ریزی

استاندار خراسان جنوبی گفت: محور برنامه‌های ما و مدیریت اجرایی استان شعار سال است و حرکت و برنامه‌ریزی‌ها بر مسیر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها قرار دارد. وی ادامه داد: منظور از تولید فقط معدن و صنعت نیست بلکه بخش‌های دیگر همچون تولید علم، تولید فرهنگ و بخش سیاسی همچون انتخابات در این عرصه قرار می‌گیرد. ملانوری گفت: مصوب کردیم که دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی یک ساله بر محور شعار سال داشته باشند و بدو ورود به استان نیز شعار “تدبیر، تلاش و توسعه” انتخاب شدوی افزود: مدیریت صنعت، ‌معدن، انرژی، تعلیم و تربیت، بهداشت ‌و سلامت و سایر حوزه‌ها بدون پیوست فرهنگی محقق نمی‌شود. استاندار خراسان جنوبی گفت: هیچ موضوع کاری و اجرایی به جز مباحث امنیتی محرمانه نیست و باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی استفاده کنیم. وی تصریح کرد: ظرفیت خوبی به لحاظ رسانه‌ای در استان خراسان جنوبی وجود دارد که باید مدیران ارتباط‌گیری کنند به خصوص در ایام کرونا باید اطلاع‌رسانی مدیریت شود.

نسخه استاندار برای اصناف

وی اظهار داشت: در حوزه اصناف تصمیمات خوبی در استان گرفته شد که تمامی معوقات اصناف تا ۱۲ قسط به پایان تسهیلات منتقل شود و به تعدادی که آسیب جدی دیدند، تسهیلات بلاعوض تعلق گیرد همچنین به مالیات اعلام کردیم هرچه اصناف اظهارنامه دادند مورد قبول قرار گیرد و انشعابات واحدهای صنفی ۲ هفته بعد از پایان محدودیت قطع نشود.استاندار خراسان افزود: برای اینکه همه ظرفیت‌های استان را حول یک محور جمع کنیم، ستاد توسعه خاوران راه‌اندازی شد و دستورالعمل ما مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته و ‌به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

لزوم توجه به اقدامات فرهنگی در مبارزه با مواد مخدر

همچنین استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی در مبارزه با مواد مخدر باید مورد توجه قرار گیرد و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود. ملانوری افزود: باید با فرهنگ‌سازی، افزایش سطح آگاهی مردم و مهارت‌آموزی برای نه گفتن، میزان مصرف مواد مخدر را در جامعه کاهش دهیم. وی ادامه داد: در کنار نیروی انتظامی و آمار بالای شهدای این نیرو، نیروهای مرزبانی، سپاه و بسیج، اداره کل اطلاعات، دستگاه قضایی و شورای تامین در این مسیر تلاش می‌کنند و در استان خراسان جنوبی اقدامات چشمگیری در زمینه کشف، برخورد و مقابله با مواد مخدر صورت گرفته که قابل تقدیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت