اخبار استانی

سامانه بارشی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

نخعی رئیس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های نسبتا قابل ملاحظه‌ای برای استان پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

۳۰۰ هزار متر مربع از معابر بیرجند آسفالت می شود


رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: آسفالت ۳۰۰ هزار متر مربع از معابر شهر بیرجند در سال جاری با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان آغاز شد. حدیدی نژاد افزود: پیش‌بینی ما این است که در زمینه آسفالت معابر شهری در راستای رفاه شهروندان مانند سال گذشته بیش از تعهد سالانه عمل کنیم. وی با بیان اینکه در سال جاری لکه‌گیری خیابان طالقانی بیرجند انجام شد گفت: روکش آسفالت خیابان و میدان شهدا هم انجام شده است و روکش آسفالت خیابان قرنی و صیاد شیرازی را در برنامه داریم. رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری بیرجند گفت: خیابان انقلاب بیرجند نیز هر ۲ لاین آن آسفالت تراشی شده است. وی افزود: در مناطق سپیده و ظفر بیرجند هم معابر خاکی داریم که هنوز تحویل شهرداری برای آسفالت نشده است. حدیدی نژاد تصریح کرد: تلاش ما این است که روکش آسفالت معابر اصلی بیرجند که دچار مشکل هستند را در ۶ ماه نخست امسال به اتمام برسانیم.

بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی نیازمند کمک خیرین هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: بیماران خاص و صعب‌العلاج استان به دلیل هزینه‌های درمانی بالا، کل درآمد خود را صرف درمان می‌کنند و در زمینه معیشت نیازمند حمایت و کمک خیرین هستند. سلم‌آبادی افزود: در حال حاضر سه هزار و ۱۰۹ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان خراسان جنوبی تحت حمایت کمیته امداد هستند و این نهاد با در نظر گرفتن یک بسته بیمه مکمل توانسته است بسیاری از هزینه‌های درمانی آنان را تامین کند
.
شناسایی ۴۳ مبتلا جدید به کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴۳ بیمار جدید شامل ۲۷ بستری و ۱۶ سرپایی شناسایی شدند که حال ۸ بیمار کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نامساعد است. دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۶ مورد از بیرجند، ۶ مورد از قاین، ۶ مورد از طبس، ۶ مورد از نهبندان، ۳ مورد از درمیان، ۲ مورد از زیرکوه، ۱ مورد از فردوس، ۱ مورد از خوسف، ۱ مورد از سربیشه و ۱ مورد از سرایان بوده است.


تاکید استاندار بر ایده پردازی و تقویت پژوهش سراهای دانش آموزان


استاندار خراسان جنوبی از اختصاص اعتبار ویژه به تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی گفت و اظهار داشت: پژوهش‌سراها باید با فعال شدن در کنار مدارس، ایده‌ها را از دانش‌آموزان بگیرند و آنها را به طرح تبدیل کنند.ملانوری در آیین بزرگداشت مقام معلم که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: استفاده از ایده‌های دانش‌آموزی دو پیامد به همراه دارد؛ یکی اینکه ایده‌ای که محصول فکر جوان است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد دوم اینکه با ایجاد این حرکت، اعتماد به نفس جوانان را تقویت می‌کنیم. وی با بیان اینکه ضمانت آینده در گرو تربیتی است که امروز برای دانش اموزان رقم می خورد، تصریح کرد: باید این فهم را در دانش‌آموزان ایجاد کنیم که درس را برای پیدا کردن یک شغل خوب نخوانند و معلمان باید دانش‌آموزان پژوهشگر و پرسشگر تربیت کنند. وی تاکید کرد: معلمان باید تلاش‌ کنند دانش‌آموزان را به گونه‌ای تعلیم دهند که بتوانند خود و جامعه را اداره کنند. رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه تکریم و تعظیم معلم وظیفه همه ماست گفت: مهمترین وظیفه‌ای که بر دوش همه افراد جامعه است، تواضع در برابر معلمان است.

کمبود ۲۶۰۰ معلم در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پروش استان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته معلم از کمبود ۲۶۰۰ معلم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در همین راستا از وزارتخانه افزایش سهمیه استخدامی برای استان را درخواست کرده ایم. واقعی با اشاره به اینکه ۱۸هزار و ۲۹ دانش آموز استان به دلیل نبود زیرساخت اینترنتی و نداشتن گوشی تلفن همراه و تبلت از فضای مجازی محروم هستند، گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۰۰ گوشی و تبلت با همت خیران و سازمان های مختلف در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است. وی ادامه داد: در ۲ سال گذشته رتبه اول میانگین نمرات امتحانات نهایی کشور را خراسان جنوبی داشته است و دانش‌آموزان این استان در المپیادها با رشد ۳۱ درصدی راه یافته به مرحله دوم المپیاد خوش درخشیدند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در همین ارتباط یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی استانداری برای تجهیز پژوهش‌سراهای استان اختصاص پیدا کرد که با توجه به تاکیدات رهبری بر حمایت از پژوهش اقدامی قابل توجه است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز به جمع دانش‌آموزان استان اضافه می‌شود افزود: بهره‌برداری از پروژه‌هایی که تاکنون انجام شده فقط می‌تواند ۸۰ کلاس درس نیازمندی سالانه را پوشش دهد. وی گفت: خوشبختانه ۱۵۸‌ پروژه آموزشی با پیشرفت ۷۰ درصد در استان وجود دارد که اگر تا مهر آینده به بهره‌برداری برسد بخش قابل توجهی از کمبودها جبران خواهد شد.

دغدغه معیشت ،کار معلم را تحت الشعاع قرار می دهد

نماینده مردم بیرجند،درمیان و خوسف در مجلس نیز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اگر معیشت معلم مناسب نباشد، تربیت مدنظر محقق نمی شود چرا که معلم حین کار دغدغه های فراوان دیگری دارد که عملا کار او را تحت الشعاع قرار می دهد. خسروی بر گسترش فضای آموزشی در سطح استان تأکید کرد و گفت: معلمان به عنوان پدران معنوی جامعه هستند و امیدواریم حل مشکلات معیشتی و مسکن فرهنگیان در حرف و شعار خلاصه نشود.


مهلت ۱۰ روزه برای سررسید چک‌های اصناف


استاندار خراسان جنوبی با هدف حمایت از اصناف استان، اعلام کرد: سررسید چک‌ها از زمان تحویل وجه به مدت ۱۰ روز مهلت داده شود. ملانوری در ستاد مدیریت بحران کرونا استان که ویژه اصناف تشکیل شد، گفت: اصناف و بازاریان در جریان شیوع بیماری کرونا تاکنون همکاری خوبی داشته اند. استاندار افزود: تعدادی مصوبه داشتیم که شامل کمک بلاعوض و تسهیلات به زنان سرپرست خانوار شاغل در واحد‌های صنفی است که از بیماری ویروس کرونا دچار آسیب شده اند و توسط اتاق اصناف معرفی شدند. به گفته وی در مجموع به ۱۷۵ زن سرپرست خانوار شاغل در واحد‌های صنفی تسهیلات اعطاء شده است. استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین اقساط معوقه اصناف به مدت ۱۲ قسط انتقال یابد و کسانی که بیمه هستند تا پایان سال گذشته و بدهکار هستند توسط سازمان بیمه تأمین اجتماعی به مدت ۱۲ ماه قسط بندی شود. وی همچنین خواستار همکاری سازمان امور مالیاتی استان شد و گفت: آب، برق، تلفن و دستگاه‌های خدماتی در زمان اعلام محدودیت‌ها قطع نشود.رئیس اتاق اصناف استان هم در این جلسه گفت: یک سوم جمعیت استان ما را اصناف تشکیل می دهند و ۸۱ درصد از مغازه‌ها و اصناف مستاجر هستند که به علت بیماری کرونا ۱۶۰ مغازه و در استان تعطیل شده اند. علیزاده افزود: ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از نیروی کار در سال گذشته برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند و به ۵ هزار و ۵۰۰ نیروی کار بیمه بیکاری پرداخت شده است.


ورود ۶هزار تُن جو به خراسان جنوبی


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از ورود ۶هزار تُن جو برای تأمین خوراک دام استان خبر داد. محمدابراهیم ابراهیمی گفت: این مقدار جو تحویلی، علاوه بر سهمیه موجود استان است که با پیگیری استانداری، شرکت پشتیبانی امور دام و نمایندگان مردم استان به خراسان جنوبی اختصاص یافت. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: این مقدار جو به قیمت مصوب دولتی، بین ۱۵هزار نفر از عشایر و دامداران استان توزیع می‌شود. محمدابراهیم ابراهیمی گفت: سال۹۹ نیز، از سوی شرکت پشتیبانی امور دام استان ۲۹هزار تُن جو، ۳۴هزار تُن ذرت و ۳۱هزار تُن سویا بین دامداران و مرغداران استان توزیع شد که در مقایسه با سال۹۸، ۲برابر افزایش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت