اخبار استانی

ورود دام به مناطق حفاظت شده جرم است

چرای غیرمجاز دام در منطقه حفاظت شده درمیان نگران‌کننده است. اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ورود و چرای غیرمجاز دام برای تعلیف در منطقه حفاظت شده درمیان – سربیشه نگران‌کننده است و مسئولان باید چاره‌اندیشی کنند.


بهره برداران بخش کشاورزی تدابیر لازم را بیاندیشند

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت : بهره برداران بخش کشاورزی با توجه به پیش بینی هواشناسی برای وقوع رواناب و وزش تند باد و بارش‌های رگباری، تدابیر لازم را بیاندیشند. میرجلیلی افزود: با توجه به استمرار بارندگی‌ها و افزایش شدت آن در برخی نقاط استان از کشاورزان، دامداران، گلخانه داران و عشایر درخواست می‌شود با توجه به همراه شدن بارش‌های رگباری، با وزش باد شدید، گرد و خاک و رعد و برق برای کاهش خسارات پیش بینی لازم را داشته باشند.


شناسایی ۸۶ مبتلای جدید به کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۲۳۷ تست تشخیصی کرونا در خراسان جنوبی انجام شد و ۸۶ مورد مثبت کرونا شناسایی شد. دهقانی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد فوت ناشی از ویروس کرونا در استان به ثبت رسید و با احتساب این فوتی، مجموع تعداد فوتی ها به ۸۳۰ مورد رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۵۳ هزار و ۶۳ آزمایش کرونا در استان انجام شده است که ۱۹ هزار و ۵۳۹ مورد آن مثبت بوده است.


استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسید


استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا میزان استفاده از ماسک در خراسان جنوبی به ۶۶ درصد رسیده است و ۳۴ درصد مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند. ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: براساس گزارش ارائه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی کرونا میزان رعایت فاصله‌ اجتماعی در استان ۵۶ درصد است و ۴۴ درصد مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند که عدد بزرگی است. وی گفت: اگرچه اصناف همکاری قابل توجهی داشتند اما نمودار ابتلا در استان ما متاسفانه در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفته است در حالی که هفته گذشته به صورت مقطعی نزولی شد. استاندار خراسان جنوبی افزود: با وجود آنکه اطلاع‌رسانی در صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در حال انجام است اما نمودار ابتلاهای استان صعودی شده و این درحالی است که اصناف هم تعطیل بوده‌اند. وی دورهمی‌های خانوادگی را مهمترین عامل افزایش آمار ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: براساس آمار ۶۵ درصد موارد ابتلا به دلیل دورهمی‌های خانوادگی است. ملانوری گفت: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا حداکثر زمان برگزاری مراسم‌ شب‌های قدر ۲ ساعت است و برگزارکنندگان توجه لازم را در این خصوص داشته باشند. وی افزود: طبق دستورالعمل‌ها مراسم شب‌های قدر باید در فضای روباز در سراسر استان حتی شهرهای زرد و با یک چهارم ظرفیت برگزار شود.

طرح بهسازی ورودی بیرجند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار خراسان جنوبی همچنین در حاشیه بازدید از محل اجرای طرح بهسازی ورودی شهر گفت: برنامه‌ریزی شده است که طرح بهسازی ورودی شهر بیرجند از سمت میدان سردار شهید سلیمانی (میدان فرودگاه) تا تابستان امسال به بهره‌برداری برسد. ملانوری افزود: این طرح با همکاری دستگاه‌های مختلف در حجم ۱۳ هکتار جدول‌گذاری، تامین روشنایی، حفر چاه و ایجاد فضای سبز در طول بلوار شهید سلیمانی (حد فاصل میدان فرودگاه تا پلیس راه) و نصب سردیس شهید سلیمانی در حال اجرا است. وی افزود: علاوه بر اعتباراتی که شهرداری بیرجند برای اجرای این طرح تامین کرده است، مدیریت استان نیز حمایت خواهد کرد تا طرح بهسازی ورودی شهر در تابستان امسال مورد بهره‌برداری قرار گیرد. همچنین استاندار از روند اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان نیز بازدید کرد.


روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی صعودی است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نمودار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی هفته گذشته به صورت مقطعی نزولی شد اما در حال حاضر روند ابتلا در این استان صعودی است. دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در ادارات ۱۰۰ درصد و در صنوف ۹۲.۱ بوده است، نماز جمعه هفته گذشته نیز فقط در شهرستان‌های زرد برگزار شد. وی درباره روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی گفت: تقریبا تمامی کادر درمان استان به غیر از کسانی که خودشان از تزریق واکسن خودداری کردند و کسانی که در دوره کوتاهی بعد از ابتلا به کرونا هستند، واکسینه شدند. دهقانی افزود: از سه‌شنبه هفته گذشته واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان آغاز شد که طبق آمار ۱۶ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در خراسان جنوبی داریم و طبق ابلاغیه جدید مادران باردار بالای سه ماه حاملگی هم باید واکسن بزنند.

واکسیناسیون ۷۰درصد از کادر درمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: چهارهزار و ۷۵۰دوز واکسن برای تزریق به کادر درمان در خراسان جنوبی توزیع شده است. احمدی با بیان اینکه واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی مانند همه کشور از کادر درمان شروع شد، گفت: امیدواریم این هفته به ۱۰۰درصد برسد. وی افزود: خوشبختانه در خراسان‌جنوبی واکسن عوارض خاصی نداشته است و همان عوارض معمول واکسن‌ها چون تب و بدن درد بوده است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه کمبود نیروی پرستاری و پزشکی در خراسان‌جنوبی کمبود نسبی و نه کمبود حاد است گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۰پرستار به مجموعه نیروهای پرستاری خراسان‌جنوبی افزوده شده، ۱۱۰پرستار تمدید طرح شده و ۱۸نفر نیز در آزمون‌های استخدامی پذیرش شده‌اند. همچنین دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی نیز گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۵۵ دوز واکسن کرونا به استان وارد شده و طبق مشخصات به هفت هزار و ۲۸۲ نفر واجد شرایط تزریق شده است.

کرونای هندی تا کجا پیش می رود؟

مسعود ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند گفت: مطالعات اولیه و نظرات خبرگانی براین اساس است که ویروس هندی تا ۲۰ درصد خطر انتقال را افزایش داده؛ این امر به معنای ۲۰ برابر شدن مبتلایان نیست بلکه به این معناست که اگر تاکنون یک نفر مبتلا، سه نفر را می‌توانسته مبتلا کند اکنون می‌تواند ۳.۶ نفر را مبتلا به ویروس کند.


اعمال قانون ۵ هزار خودرو متخلف در طرح ممنوعیت شبانه


فرمانده انتظامی استان از اعمال قانون بیش از پنج هزار خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه در استان خراسان جنوبی خبر داد. سردار فرشید افزود: ممنوعیت ورود و خروج خودروها در شهرهای قرمز و نارنجی با جدیت اعمال می‌شود. فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از استمرار طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ صبح در همه شهرهای استان بدون در نظر گرفتن رنگ آنها نیز خبر داد و گفت: از ۲۱ فروردین ماه تاکنون بیش از پنج هزار قیض جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است. فرشید با بیان اینکه متاسفانه عدم رعایت محدودیت ها زیاد است، ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۲۲۸ خودرو به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های شبانه جریمه شدند.وی از صدور ۸۲ برگه جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در استان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت ۱۹۸ خودرو متخلف هم یک میلیون تومان جریمه شده‌اند.فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به ممانعت ورود ۱۱۱ دستگاه خودرو و ممانعت از خروج ۱۷ هزار خودرو به شهرهای قرمز در مدت زمان اجرای طرح تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۸۰ هزار تذکر لسانی صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت