اخبار استانی

پرداخت تسهیلات برای عبور عشایر از بحران خشکسالی

مدیرکل امور عشایر استان گفت: پرداخت تسهیلات به عشایر برای عبور از بحران خشکسالی تسهیل شده و به صورت ضمانت زنجیره ای انجام می شود. میرجلیلی افزود: در شرایطی که خشکسالی موجب از بین رفتن ۸۰ درصدی مراتع استان شده، عشایر می توانند با دریافت تسهیلات کم بهره مدت دار، برای تامین علوفه دام خود به ادارات امور عشایر شهرستان مراجعه کنند.


چهار تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران


استاندار خراسان جنوبی از امضای چهار تفاهم‌نامه اجرای (M.D.F)، فورفورال، استیل کورد و روغن لانولین به عنوان اولین ثمرات ستاد توسعه خاوران خبر داد و گفت: این چهار تفاهم‌نامه در جلسه آتی ستاد به امضا می‌رسد تا وارد فاز عملیاتی شوند. ملانوری در پنجمین نشست ستاد توسعه خاوران که با حضور روسای کمیته‌های ذیل ستاد در دفتر استاندار برگزار شد، افزود: توقع ما از روسای کمیته‌ها و اعضای ستاد همچنین فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی این است که طرح‌های سرمایه‌گذاری را در کنار کارهای بسیار مهمی نظیر مدیریت کرونا و برگزاری انتخابات به طور جدی دنبال کنند. وی از سرمایه‌گذاری به عنوان پایه توسعه پایدار در استان نام برد و گفت: کمیته فرصت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به اهمیت موضوع نباید منتظر ایده باشد و باید نقطه نقطه ظرفیت‌های استان را در ابعاد مختلف معدنی، کشاورزی، گردشگری و سایر موارد شناسایی و به ادارات کل معرفی کند. وی بیان کرد: دبیرخانه ستاد توسعه خاوران مکلف است ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان را در سطح ملی اطلاع‌رسانی کند. ملانوری به اختصاص بودجه مناسب به فرهنگسراهای دانش‌آموزی استان اشاره کرد و گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش اعتبار قابل توجهی به تجهیز فرهنگسراهای دانش‌آموزی اختصاص یافت و توقع این بود که ایده‌های دانش‌آموزان اخذ شده و به ستاد تحویل شود. نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: دانش‌آموزان استان با حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی نظیر خوارزمی خوش درخشیده‌اند و از ایده‌های خوبی برخوردارند لذا باید به آنها فرصت بدهیم تا تفکر سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای در آنها رشد پیدا کند. وی خطاب به کمیته اطلاع‌رسانی ستاد توسعه خاوران گفت: ستاد را نه تنها در استان بلکه باید به صورت ویژه در کشور معرفی کرد و از ظرفیت‌های رسانه ملی نیز باید در این زمینه بهره جست تا این حرکت ابتکاری استان به خوبی معرفی شود. استاندار خراسان جنوبی به دو طرح ارائه شده “کشت و صنعت دثار صنعت گستر در زنجیره تولید نساجی” و طرح “هلدینگ معدنی عمرانی خاوران” اشاره کرد و گفت: کارهای کارشناسی این دو طرح طی یک هفته آینده در کارگروه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان انجام می‌شود تا ظرفیت کشت پنبه در خوسف، فردوس و بیرجند با استفاده از منابع آبی موجود مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

مراقبت ویژه در مرز شرقی برای مقابله با کرونا ضروری است

استاندار خراسان جنوبی در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان بر ضرورت مراقبت ویژه در مرز برای مقابله با ورود ویروس کرونای هندی تاکید کرد و گفت: این ویروس باید جدی گرفته و تلاش شود حفاظت از مرز به درستی صورت گیرد.ملانوری افزود: انجام آزمایش کرونا در مرز الزامی است و باید از اتباع ایرانی و غیرایرانی که وارد کشور می‌شوند، آزمایش گرفته شود، درخصوص هزینه انجام آزمایش نیز در جلسه هفته آتی تصمیم‌گیری خواهد شد. وی بر لزوم استقرار کارشناسان بهداشتی در مرز تاکید کرد و گفت: استقرار کارشناسان بهداشتی و نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌ها در واحدهای مختلف صورت می‌گیرد. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کارشناس بهداشتی در منطقه ویژه اقتصادی حضور دارد تصریح کرد: چنانچه نیروی بیشتری در این خصوص نیاز باشد باید نسبت به افزایش نیروهای بهداشتی به صورت مقطعی تا پایان دوره همه‌گیری کرونا اقدام شود.


بسیج همه امکانات برای تأمین نهاده‌های دامی

ملانوری در جلسه بررسی وضعیت نهاده‌های دامی استان گفت: با توجه به بسیج همه امکانات برای تأمین نهاده‌های دامی خشکسالی‌های امسال که در بدترین وضعیت طی ۵۰ سال گذشته می‌باشد و در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده، نیاز است در بحث مدیریت شرایط در زمینه‌های مرتبط با آب، خاک، مرتع، کشاورزی و دامداری جلسات کارشناسی متعددی برگزار شود.وی با تأکید بر این که برای کنترل شرایط و رفع نیاز دامداران استان باید دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار قرار دهیم، افزود: برنامه کوتاه مدت برای مدیریت وضعیت فعلی است و در برنامه بلند مدت برای تضمین آینده کشاوری و دامداری استان برنامه ریزی می‌کنیم.


توزیع ۱۲ هزار بسته معیشتی در قالب پویش «ایران همدل»


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از توزیع ۱۲ هزار و ۴۹ بسته معیشتی در قالب پویش «ایران همدل» میان نیازمندان استان ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد. سلم آبادی در آیین توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در رزمایش ایران همدل با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری استان، اظهار کرد: از ابتدای ماه رمضان ۸۴ آشپزخانه اطعام مهدوی توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری راه اندازی شده است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۵۸ پرس غذای گرم به ارزش ۲ میلیارد و ۷۹ میلیون تومان در بین خانوارهای نیازمند استان توزیع شده است. وی با اشاره به هدف گذاری تهیه و توزیع ۴۳ هزار و ۹۹۰ سبد غذایی در بین نیازمندان استان، ادامه داد: از ابتدای ماه رمضان تاکنون ۱۲ هزار و ۴۹ سبد غذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان توزیع شده است. سلم آبادی از توزیع ۳۲ هزار و ۳۱۳ بسته افطاری ساده به ارزش ۱۸۱ میلیون تومان از ابتدای ماه رمضان خبر داد و افزود: در مجموع در این مدت سه میلیارد و ۷۷۵ میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده است.


پوشش شبکه‌های دیجیتال در خراسان جنوبی به ۹۶.۷ درصد رسید


مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت: پوشش شبکه‌های دیجیتال در این استان به ۹۶.۷ درصد افزایش یافت و در سه سال گذشته جهش بسیار خوبی در زمینه راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال محقق شد. آینه‌دار بیان داشت: سال ۹۰ تا ۹۶، فعالیت‌های خوبی در زمینه پوشش شبکه‌های دیجیتال انجام شد و با راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه دیجیتال که بیشتر آنها در مناطق شهری بود، ۸۲ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار گرفت. وی افزود: به دلیل اینکه این مناطق دارای تراکم جمعیت بالایی است، درصد زیر پوشش هم بالاتر بوده است. مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی گفت: از سال ۹۷ تا پایان سال ۹۹ تعداد ایستگاه‌های دیجیتال استان از ۲۰ ایستگاه به ۱۶۲ ایستگاه دیجیتال افزایش یافت که جهش بسیار خوبی در زمینه راه‌اندازی شبکه‌های دیجیتال بوده و تعداد ایستگاه‌ها در این مدت چند برابر شده است. وی اظهار داشت: میانگین کشوری پوشش شبکه‌های دیجیتال ۹۶ درصد است و خوشبختانه خراسان جنوبی در ردیف استان‌های بالای جدول بهره‌مندی از نظر پوشش شبکه‌های دیجیتال قرار دارد.


شناسایی ۱۰۷ مبتلای جدید به کرونا در استان

با ثبت ۲ مورد فوت جدید در بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها به۸۲۷ نفر رسید. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۲۹۰ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۰۷ بیمار جدید شامل ۲۵ بستری و ۸۲ سرپایی شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: از این ۴۳ مورد از بیرجند، ۲۰ مورد قاینات، ۱۶ مورد زیرکوه، ۸ مورد طبس، ۶ مورد نهبندان، ۴ مورد فردوس، ۳ مورد خوسف و از شهرستانهای درمیان و سربیشه هرکدام دو جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.


حماسه ای از جنس همدلی و بخشش


هفدهمین جشن گلریزان در حالی در خراسان جنوبی و بیرجند برگزار شد که خیران و مردم نیکوکار ۲۰ میلیاردریال برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند. استاندار خراسان جنوبی در مراسم جشن گلریزان بیرجند با بیان اینکه به همت همین مردم، در جشن گلریزان سال گذشته ۱۲۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان نیز آزاد شدند اظهار داشت: اوایل سال و طی دیدار رئیس‌کل دادگستری و مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، به این نکته اشاره شد که ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان داریم که با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان آزاد می‌شوند و این مبلغ را به نمایندگی از دولت و مردم فهیم استان تأمین کردیم تا این ۳۳ نفر در ایام عید به آغوش خانواده برگردند. مولانوری افزود: ما از مکتب شهید سلیمانی که متأثر از مکتب اسلام و انقلاب است، آموخته ایم که هر چه داریم را هزینه کنیم تا عزت و آزادی انسان ها حفظ شود و حفظ آزادی مردم شعار اصلی انقلاب است . به گفته وی؛ به همت همین مردم، در جشن گلریزان سال گذشته ۱۲۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان نیز آزاد شدند. استاندار با اشاره به حضور مدیران دستگاه‌ها، فرمانداران، فعالان اقتصادی و خیرین در مراسم امروز گفت: با کمک این افراد، ۷۸ نفر از افرادی که به دلیل جرائم غیرعمد در حبس به سر می برند، آزاد خواهند شد.

کمک ۲ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه خیران حدود ۲۰ میلیارد ریال در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان اهدا کردند گفت: این کمک‌ها در هفدهمین جشن گلریزان که شب گذشته به صورت مجازی و پخش زنده از شبکه خاوران برگزار شد، به صورت نقدی و تعهدی به همت مردم، کمک ستاد دیه، استانداری، صاحبان صنایع و پویش های مردمی تقبل شد. حسین پور افزود: هم اکنون ۷۸ زندانی جرائم غیرعمد دوران حبس خود را در زندان‌های استان سپری می‌کنند که از این تعداد ۴۰ نفر بدهکار مالی، ۳۵ نفر برای مهریه و ۳ نفر زندانی دیه هستند. وی بدهی این زندانیان را در مجموع ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زن هستند. مدیر نمایندگی ستاد دیه استان خراسان جنوبی با درخواست کمک و مساعدت از مردم خیر خراسان جنوبی تا پایان ماه مبارک رمضان برای کمک به این زندانیان، گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ از هم اکنون آماده دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی ۷۸ زندانی جرائم غیرعمد است.


آماده باش ۱۳۲ تیم امدادی در پی احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق


۱۳۲ تیم عملیاتی و امدادی خراسان جنوبی برای امدادرسانی به حوادث احتمالی در پی وقوع رواناب و وزش تند باد و بارش‌های رگباری در حالت آماده باش قرار گرفتند. مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت : این تیم‌ها شامل ۵ بازوی مدیریت بحران اعم از نیرو‌های هلال احمر، اورژانس، راهداری، پلیس راه و آتش نشانی از روز گذشته تا پایان وقت دوشنبه هفته آتی در آماده باش هستند. میرجلیلی افزود : پیرو اخطاریه‌های قبلی به استحضار می‌رساند طبق پیش بینی‌های هواشناسی حجم اصلی بارش‌های رگباری طی روز گذشته تا پایان وقت روز شنبه در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، سربیشه، سرایان، نهبندان، درمیان و خوسف خواهد بود. وی با درخواست از فرمانداران، اضافه کرد: از آنجایی که طبق پیش بینی‌ها بارش‌ها به صورت نقطه‌ای باعث ایجاد رواناب نیز خواهد شد، ضمن اطلاع رسانی گسترده و آماده باش نیرو‌های امدادی و عملیاتی؛ تدابیر لازم در سطح شهرستان اندیشیده شود.

افزایش ۴۲درصدی اهدای خون از ابتدای ماه رمضان

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت : اهدای خون از ابتدای ماه رمضان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲درصد افزایش دارد، اما نیاز خونی استان همچنان باقی است. میری مقدم گفت:از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون ۹۲۴نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که ۷۲۴نفر موفق به اهدای خون شدند. وی افزود: از این تعداد ۶۶۸نفر آقا و ۵۶نفر خانم بودند که ۳۵نفر از آنها پلاسما و ۱۳نفر پلاکت اهداء کردند.

موارد بستری بیماران کرونایی در سراشیبی

شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بستری روزانه بیمارستان‌های خراسان جنوبی با شیب ملایم در حال کاهش است و طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته خیز چهارم کرونا با تداوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت‌ها روند کاهشی بیشتری خواهد داشت.

مشارکت خیرین دراحداث ۹۵ درصدپروژه‌های آموزشی وپرورشی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۹۵ درصد مدارس استان با مشارکت خیرین نیکو کار احداث و تکمیل می‌شود.واقعی در دیدار با دو تن از خیرین مدرسه ساز استان که به مناسب هفته اکرام و تکریم از خیرین برگزار شد، با اشاره به بهره برداری از ۲۷ پروژه خیر ساز با ۱۵۷ کلاس درس با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان در سال گذشته، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۹۳ پروژه با ۴۴۳ کلاس درس در سطح استان با همت و مشارکت خیرین در حال احداث است.

تابستانی سخت، پیش روی صنعت برق

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از خاموشی‌های متعدد در فصل گرم سال خبر داد. دادگر درباره کاهش تولید برق نیروگاه آبی استان گفت: به دلیل افزایش متوسط دمای هوای روزانه، افت شدید نزولات آسمانی و ذخایر مخزنی سدها، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف، با خاموشی‌های متعدد در فصل گرم سال روبرو خواهیم شد. وی با اشاره به اینکه مصرف برق در فروردین امسال نسبت به پارسال افزایش داشته است افزود: معمولا این رشد در سال‌های گذشته حداکثر ۷ درصد بوده، که در حال حاضر به بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
ورود مسافر از مرزهای شرقی متوقف شد

سخنگوی گمرک گفت: ورود مسافران پاکستانی و افغانستانی و سایر اتباع، از مرزهای شرقی به کشور کاملا متوقف شد. لطیفی افزود: از روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه، ورود مسافران پاکستانی و از روز پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه، ورود مسافران افغانستانی و سایر اتباع غیرایرانی از مرزهای شرقی به کشور متوقف شد. وی اظهار داشت: از روز چهارشنبه ورود اتباع پاکستانی از مرزهای “میرجاوه” و “ریمدان” در استان سیستان و بلوچستان و از روز گذشته ورود مسافر افغانستانی از مرزهای “میلک” در استان سیستان و بلوچستان، “ماهیرود” در استان خراسان جنوبی و “دوغارون” در استان خراسان رضوی به کشور ممنوع شده است.

کمک ۱۳ میلیارد تومان بنیاد برکت برای توسعه نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: بنیاد برکت به عنوان معین اقتصادی این شهرستان ۱۳ میلیارد تومان در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی مشارکت کرد. بیکی افزود: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره توسط این نهاد برای اشتغالزایی حدود هزار و ۵۰۰ نفر در نهبندان پرداخت شده است.

۶۹۱ کیلوگرم فرآورده خامی دامی در خراسان جنوبی معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در فروردین ماه سال جاری، ۶۹۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی در استان معدوم و از چرخه مصرف مردم حذف شد. اصغر زاده بیان کرد: تأمین سلامت و بهداشت غذایی جامعه از رسالت‌های این سازمان بوده که در این راستا نظارت‌های مستمری از مراکز عرضه فرآورده خام دامی انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت