اخبار استانی

گزارش اولیه از علت سانحه قطار مشهد – یزد منتشر شد

در متن اطلاعیه کمیسیون عالی سوانح راه آهن تاکید شده است: بر اساس بررسی های انجام گرفته تاکنون، دو علت مهم در وقوع این سانحه، انسداد مسیر حرکت قطار مسافری توسط بیل مکانیکی پس از اتمام عملیات و اعلام آزاد سازی مسیر تردد قطار از سوی سرپرست عملیات بهسازی و همچنین تخطی از سرعت مقرره و تعیین شده مطابق حکم احتیاط است.

حضور استاندار خراسان جنوبی در مراسم یادبود جانباختگان قطار در یزد

استاندار خراسان جنوبی با سفر به استان یزد در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان قطار مشهد – یزد حضور یافت. جواد قناعت، برای ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جانباختگان حادثه قطار مشهد – یزد در این مراسم حضور یافت. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی نیز در این برنامه، استاندار را همراهی می‌کنند.

وزش باد شدید در خراسان جنوبی ادامه دارد

بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی امروز نیز در برخی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در مرز شرقی سبب خیزش گرد و خاک می‌شود و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا قابل پیش‌بینی است. همچنین احتمال بارش پراکنده در نقاط مرتفع شهرستان‌های فردوس و سرایان وجود دارد.

معرفی ۱۶ طرح فناوری استان برای دریافت تسهیلات به بانک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: پرداخت ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات برای ۱۶ طرح فناوری اطلاعات استان تصویب و این طرح‌ها به بانک عامل معرفی شد. مصطفی بهی از تصویب ۱۶ طرح فناوری در کمیته فنی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ خبر داد. وی گفت: از محل منابع بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، تسهیلاتی به شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات همچنین دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی که دارای پروانه حقوقی هستند، تخصیص یافته تا بتوانند طرح‌های فناورانه خود را اجرایی کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: از همین محل تاکنون ۱۶ درخواست در خراسان جنوبی ثبت شده که در کمیته فنی مورد بررسی قرار گرفته است و از این تعداد ۱۲ مورد برای انجام مراحل پرداخت به بانک عامل معرفی شده‌اند. وی افزود: مجموع اعتبار تسهیلات درخواستی بررسی شده تاکنون ۸۸ میلیارد ریال بوده است که شامل طرح‌هایی در حوزه‌های فناوری اطلاعات و توسعه دفاتر پیشخوان خدمات دولت می‌شود.
بهی گفت: این تسهیلات در قالب حمایت از توسعه اشتغال در شرکت‌های فعال حوزه فاوا شامل شرکت‌های نوپا و غیرنوپا، حمایت از توسعه پلتفرم کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، حمایت از آموزش، توانمندسازی و کاریابی نیروی انسانی و برگزیدگان رویدادهای نوآوری در حوزه فاوا پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین این تسهیلات به منظور حمایت از توسعه بسترهای آنلاین ارائه محصولات و خدمات در واحدهای صنفی و کسب و کارهای متداول و سنتی، حمایت از طرح‌های ملی ویژه، تامین سرمایه در گردش شرکت‌های فناوری اطلاعات و حمایت از توسعه فعالیت‌های دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی پرداخت می‌شود.
بهی اظهار داشت: هدف از پرداخت این تسهیلات توسعه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و حمایت از شرکت‌های این حوزه است و در همین خصوص نرخ بهره تسهیلات مذکور ۱۰ درصد و مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ۳۶ ماه پس ازدوره تنفس یکساله خواهد بود.

ثبت نام ۱۷۰ هزار نفر برای وام اجاره تاکنون

ایسنا- از زمان آغاز ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن در روز ۱۲ خردادماه تا کنون بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و این وام به مستاجرانی تعلق می‌گیرد که کد رهگیری قرارداد آنها مربوط به سال ۱۴۰۱ باشد.
در سال جاری ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کمک ودیعه مسکن در نظر گرفته شده که چهار برابر سال گذشته است. مبلغ وام در تهران ۱۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون و سایر شهرهای کشور ۴۰ میلیون تومان است. اجاره‌نشین‌ها برای ثبت نام به سامانه saman.mrud.ir مراجعه کنند. وزارت راه و شهرسازی شرایط متقاضیان را ظرف ۲۴ ساعت بررسی و در صورت تایید به کارتابل سیستم بانکی معرفی می‌کند. کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند از روز ۱۲ خردادماه که ثبت نام آغاز شده تا کنون بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر برای دریافت وام اجاره سال ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند.
بر اساس اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی افرادی که دارای قرارداد با کد رهگیری سال ۱۴۰۱ هستند می‌توانند برای وام ودیعه مسکن امسال ثبت نام کنند. کسانی که اسفند سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند فقط در صورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.
در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد. عدم اختصاص وام به بسیاری از مستاجران، گلایه‌های آنها را در پی داشت. به نظر می‌رسد با توجه به کمبود منابع، ‌ بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات سخت‌گیری‌هایی داشتند. در دو سال گذشته شروط خارج از قانون توسط بانکها شامل مواردی همچون ضامن رسمی باید ۱۰ سال سابقه داشته باشد و حداقل ۵ سال از زمان رسیدن به دوران بازنشستگی او باقی مانده باشد، بی‌نظمی، کندی پرداخت و سنگ‌اندازی پیش پای مستاجران، مشکلاتی بود که اجاره‌نشین‌ها در دریافت تسهیلات ودیعه مسکن با آن مواجه شدند.

استقلال در کشاورزی یک الزام است

ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز مساله استقلال در همه موضوعات و از همه مهمتر در بخش کشاورزی که حیات بشر به آن بستگی دارد، تنها راهی است که باید برگزینیم. حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: عوارضی هم که اخیرا در جهان پدید آمده، یک چهره مبهم به همه دنیا نشان می‌دهد و فرصتی است که باید پیش از آنی که تهدیدها جنبه میدانی پیدا کند، هر کشوری هرچه سریعتر مساله استقلال خود را تمام کند.

دو طرح کارگاهی صنایع دستی در شهرستان بیرجند افتتاح شد

ایرنا- ۲ طرح کارگاهی صنایع دستی در شهرستان بیرجند به مناسبت هفته صنایع دستی افتتاح شد. رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بیرجند گفت: این ۲ طرح شامل کارگاه دوخت لباس پامبوک و کارگاه استودیو سرامیک رهاست که با اعتبار چهار میلیارد ریال راه‌اندازی شده است. علی جنتی‌فر از اشتغال مستقیم ۱۵ نفر در این کارگاه‌ها خبر داد.

۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی امسال در خراسان جنوبی صادر شد

ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال ۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید در خراسان جنوبی صادر شد و میزان سرمایه‌گذاری مصوب در این استان به هزار و ۱۴۳ میلیون دلار رسید. مرتضی ذاکریان افزود: بنابراین از ابتدای تاسیس استان (۱۳۸۳) تا پایان اردیبهشت امسال هزار و ۱۴۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای ۲۷ پروژه در استان مصوب شده است.

اشتغال پایدار معلولان با همگرایی بین بهزیستی و فنی وحرفه ای

جمیله رضازاده، معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان در دیدار معاون آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای استان گفت: همگرایی بین بهزیستی و فنی وحرفه ای به افزایش نرخ اشتغال پایدار و ارتقاء سطح مهارتهای شغلی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی منجر می‌شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، حق پرست، معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هم، گفت: ۱۳۰ استاندارد خاص افراد دارای معلولیت در ادارات تابعه فنی و حرفه ای استان، آماده ارائه است.

تحویل اجساد ۱۴ جانباخته حادثه قطار مشهد – یزد

ایسنا- سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انتقال ۱۴ جسد حادثه قطار مشهد – یزد به پزشکی قانونی گفت: با تحویل پنج پیکر دیگر به خانواده‌ها، کار شناسایی و تعیین هویت اجساد حادثه قطار مشهد – یزد به اتمام رسید. از میان ۱۴ جسد انتقالی به پزشکی قانونی یک نفر در شهرستان طبس یعنی همان محل وقوع حادثه شناسایی و تحویل بستگان شد.

۶ تیرماه ماه اولین گروه زائران خراسان‌جنوبی عازم حج می‌شوند

مهر- مدیرکل فرودگاه‌های استان گفت: اولین پرواز زائران حج خراسان جنوبی صبح ششم تیر ماه از فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند انجام می شود. عظیم طهماسبی گفت: عوامل فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند آمادگی کامل برای پروازهای حج زائران خراسان جنوبی را دارند.وی با اشاره به اینکه از فرودگاه بیرجند هزار و ۲۱ زائر عازم سرزمین‌های نور و سفر زیارتی حج تمتع می‌شوند، بیان‌کرد: پرواز زائران خراسان‌جنوبی در روزهای ششم و هفتم تیرماه سال جاری خواهد بود که ساعت اولین پرواز هم ۸:۴۵ روز ششم تیرماه است.
وی گفت: برای زمان برگشت حاجیان خراسان‌جنوبی نیز در حال حاضر تاریخ پنجم و ششم مردادماه اعلام شده است که پرواز برگشت هم در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند به زمین خواهد نشست.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای سفر آسان، بی خطر و بدون هیچ مشکل خاصی برای زائران تاکنون چند جلسه با حضور همه نهادها و ارگان‌های دخیل برگزار شده است.

آب خلیج فارس برای مصرف صنایع خراسان جنوبی منتقل می‌شود

بهره‌برداری از طرح برق‌رسانی به معادن شاهکوه ؛ تا اوایل مرداد امسال
ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: برای تامین آب مورد نیاز فولاد قاینات، خط انتقال آب از خلیج فارس در حال پیگیری است و خط شماره سه به استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی انتقال خواهد یافت. عباس جرجانی در نشست خبری افزود: مقرر شد ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب به خراسان رضوی و ۶۰ میلیون مترمکعب به خراسان جنوبی اختصاص یابد که طرح در استان کلید خورده و امید است با احداث این خط انتقال، مشکل اصلی اکثر صنایع استان حل و فصل شود.
وی بیان کرد: با واحدهای صنعتی در حال مذاکره هستیم که وارد عقد قرارداد شوند و میزان نیاز آبی را مشخص کنیم لذا درخواست داریم واحدهای تولیدی هرچه زودتر این اقدام را انجام دهند تا بتوان سهمیه استان را افزایش داد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه فولاد قاینات یکی از سهامداران این خط انتقال است گفت: همچنین این کارخانه برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین اعلام آمادگی کرده تا علاوه بر استفاده از خط انتقال آب خلیج فارس، از پساب فاضلاب نیز استفاده کند.

ترغیب واحدهای تولیدی به بهره‌وری مناسب از آب

وی تصریح کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر در ۲ بخش صنعت و معدن استان خراسان جنوبی مشغول به‌کار هستند در حالی که مصرف آب در این بخش کمتر از ۲ درصد است اما با توجه به کمبود آب، واحدهای تولیدی را به بهره‌وری مناسب از آب ترغیب می‌کنیم. جرجانی تامین آب را از زیرساخت‌های مهم معادن دانست و افزود: براساس توافق انجام شده با شرکت آب منطقه‌ای قرار است ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از پساب فاضلاب بیرجند به منطقه معدنی نهبندان و خوسف انتقال یابد.
وی گفت: استعلام و مناقصه در این خصوص انجام شده و واحدهای معدنی نیز ترغیب شده‌اند تا شرکت زیرساخت ایجاد شود و ۲ شرکت مادر تخصصی برای اجرای کار اعلام آمادگی کرده‌اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: خط نورد واحد فولاد قاینات سال گذشته وارد مرحله بهره‌برداری شد و زمینه اشتغال بیش از هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم کرده که با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد پیش‌بینی شده، نیمه اول سال ۱۴۰۲ تکمیل و بهره‌برداری شود.
وی یکی از مولفه‌های مهم در سرمایه‌گذاری را حمل و نقل ذکر کرد و گفت: برای کاهش هزینه‌ها حداقل باید مواد اولیه یک واحد تولیدی یا فرآوری، محصول داخلی استان باشد. جرجانی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در معادن خراسان جنوبی از اهمیت زیادی برخوردار است تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های معدنی برای ایجاد سرمایه‌گذاری استفاده شود که سال قبل همه تلاش خود را بر سرمایه‌گذاری در این حوزه و تکمیل زیرساخت‌ها متمرکز کردیم.
وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی معادن سنگ گرانیت شاهکوه نهبندان به عنوان یکی از اقدامات مهم در استان اظهار داشت: معادن گرانیت این منطقه جزو ذخایر استراتژیک استان است چون از ظرفیت‌های خاصی است که سبب شده استان ما به عنوان قطب گرانیتی شناخته شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: به علت نوسانات بازار، نوع فرآوری معدنی و تغییر نگرش مردم یکسری از معادن گرانیت سال‌های قبل تعطیل شده بود که پارسال با ایمیدرو وارد مذاکره شدیم و به عنوان حامی و تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی واحدهای معدنی از توان این شرکت استفاده کردیم.
وی افزود: در اولین اقدام واحدهای فرآوری سنگ استان در حال ساماندهی و تعیین تکلیف است و سرمایه‌گذارانی که تمایل به ادامه فعالیت ندارند از چرخه خارج و در یک تا ۲ ماه آینده وضعیت مشخص می‌شود.
جرجانی بیان کرد: از ۵۹ واحد معدنی سنگ حدود ۶۰ درصد واحدها فعال هستند و مابقی در ماه‌های آینده تعیین تکلیف و ساماندهی می‌‎شوند که بیشترین تعطیلی مربوط به معادن دارای سنگ‌های سخت است. وی گفت: استان خراسان جنوبی با توجه به ساختار زمین‌شناسی از ذخایر غنی معدنی با تنوع حدود ۵۲ نوع ماده معدنی از مجموع ۶۵ نوع ماده معدنی شناخته شده کشور برخوردار است.

خراسان جنوبی رتبه اول سرمایه‌گذاری در بخش معدن

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همین ظرفیت موجود باعث شد در سال گذشته خراسان جنوبی با صدور ۱۴۴ فقره پروانه اکتشاف و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رتبه اول میل به سرمایه‌گذاری در بخش معدن در سطح کشور را از آن خود کند.
وی تصریح کرد: خراسان جنوبی در سال گذشته با صدور ۳۵ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی و سرمایه‌گذاری بیش از هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۸۵ نفر، رتبه چهارم در سطح کشور را در این بخش به خود اختصاص داد. جرجانی گفت: ۴۱ فقره گواهی کشف با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۲۰۸ میلیارد ریال در سال گذشته صادر شد که در این بخش نیز خراسان جنوبی توانست رتبه سوم در کشور را به دست آورد.
وی یادآور شد: با توجه به اهمیت حوزه معدن که به عنوان مزیت و محور توسعه اقتصادی خراسان جنوبی معرفی و شناخته می‌شود، احیا و فعال‌سازی معادن راکد و غیرفعال یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه صمت استان بوده و خواهد بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در این خصوص با برگزاری مستمر جلسات تعیین تکلیف معادن راکد و غیرفعال با حضور بهره‌برداران معدن در مرکز استان و شهرستان‌ها، طی سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳ واحد معدنی از معادن راکد و غیرفعال استان وارد چرخه تولید و احیا شدند. وی افزود: برگزاری ۲ مرحله مزایده در بخش اکتشاف با تعداد ۲۴۹ محدوده و در بخش بهره‌برداری با ۴۲ محدوده در سال گذشته از دیگر اقدامات مهم بخش معدن در راستای واگذاری محدوده‌های معدنی و معادن به افراد دارای صلاحیت و توان لازم بوده است.
جرجانی گفت: اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی نیز با حضور بیش از ۱۸۰ کارشناس خبره معدنی نخستین بار در خراسان جنوبی از دیگر دستاوردها و نقاط قوت حوزه معدن در سطح کشور است که این طرح در زمینه تمرکز بر بخش معدن و ذخایر معدنی انجام شده و اکنون در مرحله پردازش اطلاعات و بررسی نتایج اولیه است.
وی اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های ما در حوزه معادن وجود ماشین‌آلات فرسوده است که ورود ماشین‌آلات در دستور کار قرار گرفته و قانون معادن اجازه واردات ماشین‌آلات با صفر تا پنج سال و پنج تا ۱۰ سال کارکرد را داده است که از این طریق حقوق مالیاتی معادن کسر خواهد شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: همچنین طرح برق‌رسانی به معادن شاهکوه نهبندان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا اوایل مرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های معدنی یکی از اولویت‌های مهم این اداره کل است گفت: سال گذشته با توافق ایمیدرو، احداث پست برق ۱۳۲ کیلووات معادن شاهکوه نهبندان در دستور کار قرار گرفت و ایمیدرو در حال اجرای ۹۰ کیلومتر خط انتقال برق و ۲ ترانس ۳۰ در معادن شاهکوه است که با تکمیل آن کل برق این منطقه تامین خواهد شد.
جرجانی افزود: براساس توافق‌نامه قرار است خط برق توسط ایمیدرو و پست برق توسط وزارت نیرو اجرا شود همچنین سرمایه‌گذار برای ترانس‌ها تعیین و زمین تحویل پیمانکار شده است.وی اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های مهم در معادن شاهکوه تامین برق است که مشکلات زیادی را برای معدنکاران در پی داشت اما با تامین برق یکسری معادن راکد نیز فعال شده و ارزش افزوده افزایش خواهد یافت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که در حوزه معادن شهرستان نهبندان داریم، احداث پست ۴۰۰ کیلوولت در این منطقه از دیگر اقدامات است که برق برخی معادن از جمله منطقه طلاخیز هیرد تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: در منطقه طبس نیز خط انتقال برق به معادن زغال‌سنگ پروده با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

“مصاحبه اختصاصی با مدیر ستادی بانک کشاورزی به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی”

۱۴۴ درصد رشد پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی خراسان جنوبی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل

شعب بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۲۰/۳/۱۴۰۱ بیش از ۵ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۴۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد تسهیلات ۵۳ درصد و از نظر مبلغ پرداختی ۱۴۴ درصد رشد داشته است. حسین مودی، مدیر ستادی مدیر ستادی بانک کشاورزی به خبرنگار آوا گفت:بخش اعظم تسهیلات پرداختی در سال جاری مربوط به طرح مردمی سازی یارانه ها بوده به طوری که از ابتدای شروع این طرح از تاریخ سوم خرداد ماه تا روز گذشته تعداد ۸۷۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۰۳ میلیارد ریال پرداخت گردیده است. وی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت امام رضا(ع) و سالگرد تاسیس بانک کشاورزی گفت: همکاران ما در شعب منتخب ارائه دهنده خدمت مذکور (شعب اعتباری و روستایی) تا زمان حضور مشتری در ساعت غیر اداری ، آماده خدمات دهی می باشند. مدیر ستادی بانک کشاورزی در ادامه این گزارش که به مناسبت هشتاد و نهمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی صورت گرفت، افزود: بانک کشاورزی استان خراسان جنوبی در حال حاضر دارای رتبه ی یک کشور هم در پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ وهم در درصد جذب اعتبار آن می باشد.بطوریکه از ابتدای سال تا کنون۲۰۰ فقره پرونده تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ به مبلغ۱۱۰۰ میلیارد ریال توسط شعب پرداخت گردیده که در این حوزه نیز شاهد رشد چشمگیر در تعداد تسهیلات و مبلغ آن هستیم. وی در ادامه گفت:عملکرد بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ای همچون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی بسیار مطلوب بوده و در مدت یاد شده تعداد ۲۲۹ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۳۲۵ میلیارد ریال پرداخت که در این حوزه شاهد رشد ۶۹ درصدی در مبلغ تسهیلات هستیم. همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی با ۱۶۲ فقره پرونده به مبلغ ۷۲ میلیارد ریال دارای رشد ۱۹۵ درصدی در تعداد تسهیلات و رشد ۴۷۴ درصدی در مبلغ آن می باشد. بانک کشاورزی به منظور همراهی با تولیدکنندگان خسارت دیده از عوامل قهری از ابتدای ابلاغ بند خ ماده ۳۳ تا کنون، امکان بهره مندی قریب به ۷۶۰۰ نفر به مبلغ ۳۲۰۰ میلیارد ریال از مساعدتهای قانونی بند مذکور را فراهم نموده است.
صندوق بیمه کشاورزی استان نیز به عنوان بخش حمایتی در حوزه محصولات کشاورزی و دامی از ابتدای سال زراعی(مهر ۱۴۰۰)تا کنون بیش از ۶۳ هزار راس انواع دام،بیش از ۱۷ هزار هکتار محصولات باغی،بیش از ۱۲هزار هکتار محصولات زراعی و بیش از ۲۸ میلیون قطعه طیور را تحت پوشش قرار داده و تا کنون مبلغ ۷۶۰ میلیارد ریال غرامت به بیمه شدگان خسارت دیده پرداخت نموده است

جمع آوری بیش از ۵ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره در استان
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در جلسه شورای زکات استان از جمع آوری بیش از ۵۵ میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره در سطح استان جمع آوری شده است. عرب در ادامه افزود: از این مبلغ بیش از ۴۲ میلیارد ریال فطریه و بیش از ۱۳ میلیارد ریال کفاره بوده است که در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۹ میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان جمع آوری شده است که از مبلغ ۵ میلیارد و ۷۴میلیون تومان نقدی و ۴ میلیارد و ۴۴ میلیون تومان به صورت غیر نقدی بوده است. عرب افزود: با زکات جمع آوری شده در سال گذشته زمینه اهدا ۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان، هزینه های درمانی ۸۸۷ بیمار، ۲۴ مورد هزینه های تحصیلی، ۴۸۹ مورد در زمینه مسکن، ۳۹ هزار ۲۶۵ مورد در زمینه معیشتی، ۷ پروژه مسجد، ۹ پروژه حسینیه، ۷ پروژه آشپزخانه هیات مذهبی در استان هزینه شده است.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم بر لزوم آگاهی کشاورزان از اهمیت ادای زکات محصولات تاکید کرد.

راه اندازی ۵ دستگاه ماشین آلات راهداری طی یک ماه در دیهوک

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت: با توجه به اهمیت ماشین آلات در اجرای طرح‌ها و اقدامات راهداری در مدت کمتر از یک ماه ۵ دستگاه از این ماشین آلات، کار تعمیرات اساسی آنها به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، احمد آخوندی، گفت: تعداد ۷ دستگاه دیگر هنوز در حال تعمیرند.

آسفالت ۱۰ کیلومتر از راه مجتمع آبگرم لوت؛ طی یک سال آینده

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: مسیر دسترسی به مجتمع آب درمانی آبگرم لوت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که با پیگیریهای انجام شده طی یکسال آینده ده کیلومتر از این مسیر آسفالت می شود. محمدعلی ایمانی گفت: در جلسه ای با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مقرر شد پنجاه میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک به این مسیر تخصیص پیدا نماید و با استفاده از قیر رایگان و اعتبارات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان میزان ۱۰ کیلومتر از این مسیر آسفالت شود.

تعرفه رایگان آب، برق وگاز خانواده های تحت پوشش بهزیستی

شرفی، سرپرست اداره کل بهزیستی استان گفت: تعرفه آب، برق و گاز مشترکین کم مصرف که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند رایگان می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، یوسفی مدیر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی استان نیز در این خصوص گفت: خانواده های تحت پوشش تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا به آدرس
http://sam.behzisti.net مراجعه و اطلاعات مربوط به خانوار خود را ثبت نمایند.

درخشش رادیو خراسان جنوبی در بین مراکز صدا و سیما

رادیو خراسان جنوبی در بین مراکز صدا و سیما موفق به کسب بالاترین امتیاز شد. به گزارش روابط عمومی صدا و سیما، رادیو خراسان جنوبی در ارزیابی سال۱۴۰۰ در بین ۳۳ مرکز صداو سیمای کشور در یک رقابت فشرده موفق به کسب بالاترین امتیاز شد. کیفیت محتوایی و شکلی برنامه ها، پویایی و اطلاع رسانی، برنامه ریزی و نظم، موفقیت در جشنواره‌های ملی و بین المللی و داشتن برنامه‌های فاخر و حضور در شبکه های ملی از شاخصهای ارزیابی مراکز بوده است.

راه‌اندازی کمپ تیم ملی در اولویت است

ایرنا- رییس فدراسیون هاکی گفت: تلاش داریم کمپ چمنی تیم ملی هاکی را در ورزشگاه آزادی بعد از ۵۲ سال راه‌اندازی کنیم. بهرام قدیمی در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات هاکی خراسان جنوبی گفت: قاینات در رشته هاکی داخل سالن از بازوان نیرومند ورزش هاکی است، کمک لازم را برای توسعه ورزش هاکی خواهیم کرد. وی عنوان کرد: در صورتی زمین ۸۰۰ متری در اختیار فدراسیون قرار گیرد ما قول تجهیز آن را در شهرستان زیرکوه خواهیم داد. در پایان، سید غلامرضا سعیدی با کسب ۲۲ رای برای مدت چهار سال به عنوان رییس هیات هاکی استان انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


استاندار خراسان جنوبی با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال

بیشتر

یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت