اخبار استانی

پرداخت ۸ میلیارد تومان به جامعه عشایر برای ایجاد اشتغال
۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به جامعه عشایر خراسان جنوبی برای ایجاد اشتغال و تولید پرداخت شد. مدیرکل امور عشایر استان گفت: تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت برای پرداخت ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۰۰ متقاضی عشایر استان امضاء شد.وی افزود: از این رقم تاکنون ۸ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶۰ نفر پرداخت شد.


۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد


سلم آبادی ضمن اشاره به  اعطای ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات متمم مسکن مددجویان ادامه داد: همچنین  دو هزار و ۶۹۰ خانوار از اعطای این تسهیلات بهره مند شده‌اند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه و تخصیص سه هزار و ۵۵ انشعاب رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری از دیگر برنامه‌ها است.وی یادآور شد: سرکشی از خانواده‌های ایتام، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری میز خدمت در شهرها و روستاها، راه اندازی هسته‌های کارآفرینی و برگزاری گفتمان بررسی نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه‌های ایام ا… دهه فجر دانست.سلم آبادی با اشاره به  مراسم از تجلیل مادران زهرایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه سیره فاطمی، خاطر نشان کرد:  تجلیل از بانوان نمونه فرهنگی و برگزاری نمایشگاه نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی هم از برنامه‌های این ایام است.

توزیع ۵۳ تبلت بین دانش آموزان


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  53 مورد تبلت به دانش آموزان تحت حمایت درمیان اهدا می شود، بیان کرد: همچنین اعطای ۸۵ فقره تسهیلات برای خرید تبلت به فرزندان محصول مددجو را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست وی عنوان کرد:  ایجاد پایگاه جمع آوری کمک، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع دهه سرنوشت ساز و برگزاری جشن و راهپیمایی ۲۲ بهمن از  نیز در این ایام برگزار می شود. وی با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرتی، افتتاح چهار طرح هادی روستایی، افتتاح ۱۱ مسکن مددجویی، ادامه داد: افتتاح ۱۱ پروژه اشتغال مددجویی و افتتاح مراکز مثبت زندگی از برنامه‌های پیش بینی شده دهه فجر سال جاری است.

اعطای ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی


وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی اعطا شده است.وی ارائه خدمات رایگان در مراکز و کلینیک‌های تحت نظارت، افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، افتتاح خانه حمایتی سالمندان، را از برنامه های دیگر دهه فجر عنوان کرد و افزود:  افتتاح خانه کوچک معلولین ذهنی فردوس و افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی ازدواج از دیگر برنامه‌های این ایام است.سلم آبادی با اشاره به اینکه  توزیع ماسک و مایع ضدعفونی در نماز جمعه، نصب دستگاه تصفیه آب و ساخت سرویس بهداشتی، انجام می شود: ادامه داد: پاکسازی و غبار روبی اماکن متبرکه، عیادت از بیماران بستری و حضور در پایگاه‌های انتقال خون از دیگر برنامه‌های این ایام است.

۲۹۰۰ خانوار روستایی نهبندان از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۴۸ روستای نهبندان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند. مصطفی بهی افزود:همچنین ۵۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل است.وی با بیان اینکه تاکنون ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار نهبندان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند، گفت: این امر امکان استفاده از کاربری‌های فضای مجازی را برای دو هزار و ۹۰۰ خانوار روستایی را فراهم کرده است.
           

        چهار هزار برنامه ویژه دهه فجر در خراسان جنوبی اجرا میشود

رئیس کارگروه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب ‌اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار برنامه ویژه دهه فجر با رویکرد رسانه‌ای و مجازی در این استان برگزار می‌شود.حجت الاسلام احمد ملایی افزود: با توجه به اینکه امکان فراخوان اجتماعات کلان مانند سال‌های گذشته به دلیل وضعیت شیوع کرونا وجود ندارد و اصل بر سلامت محوری است، برنامه‌های دهه فجر امسال بدون فراخوان عمومی و با جمعیت محدود برگزار خواهد شد.وی اظهار داشت: با این وجود برنامه‌ریزی شده است تا با استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و فضای مجازی، عموم مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کنند و از برنامه‌های دهه فجر بهره‌مند شوند.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: برنامه‌های محوری ۱۲ و ۲۲ بهمن و دیگر برنامه‌های سراسری با محوریت کمیته‌های اجرایی دهه فجر استان و همکاری چند کمیته دیگر برگزار خواهد شد.وی دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، نواختن زنگ انقلاب که در سامانه شاد هم قابل بارگیری خواهد بود، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را از مهمترین برنامه‌های آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی اعلام کرد.حجت الاسلام ملایی گفت: بیش از ۸۰۰ برنامه هم اختصاص به پروژه‌های عمرانی دارد که توسط مسئولان ذیربط اطلاع‌رسانی می‌شود.

۵۷۵ واحد مسکونی نیازمندان در شهرستان نهبندان ساخته شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهبندان گفت: ساخت ۵۷۵ واحد مسکن محرومان در ۷۴ روستای این شهرستان از سال گذشته شروع و امسال به طور کامل اجرا شد. حسین کلانتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زیربنای این ۵۷۵ واحد مسکونی را ۳۱ هزار و ۹۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: گردش مالی این طرح‌ها ۳۶ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان بود و برای ۴۶۳ نفر در شهرستان شغل ایجاد شد.وی عنوان کرد: سهمیه شهرستان نهبندان از محل طرح احداث ۶ هزار واحد مسکن اقشار کم‌درآمد استان نیز ۴۲۰ واحد است که تاکنون ۴۲۰ نفر به بانک معرفی شدند و ۳۷۱ واحد به مرحله عقد قرارداد با بانک، ۲۹۸ واحد پی‌کنی، ۱۸۲ واحد اجرای سقف و ۳۵ واحد به مرحله سفت‌کاری رسیده است.مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهبندان متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را ۳۶ درصد ذکر کرد و گفت: واحدهای مسکونی با مجموع زیربنای ۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع احداث و برای ۳۳۱ نفر در شهرستان شغل ایجاد می‌شود. وی افزود: در طرح اقدام ملی مسکن نیز ۳۷۳ نفر کل متقاضیان شهرستان بوده که ۱۶۲ نفر به بانک معرفی شدند.

۱۲ پروژه محرومیتزدایی بخش دُرح سربیشه آماده بهرهبرداری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۲ پروژه در قالب طرح سند توسعه بخش دُرح شهرستان مرزی سربیشه همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
رضا سلم‌آبادی روز شنبه در نشست خبری کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها با مشارکت ۱۳ دستگاه اجرایی استان اجرا و برای مجموع آنها ۲۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از محل اعتبارات کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط بوده است.وی گفت: درخصوص توسعه بخش درح تاکنون ۳۰ قرارداد با ۱۴ دستگاه‌ اجرایی منعقد شده که سهم کمیته امداد در این قراردادها ۲۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان است.مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: تاکنون کمیته امداد بابت سهم ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه این قراردادها، پنج میلیارد و ۹۹۱ میلیون تومان معادل ۲۶ درصد کل مبالغ قراردادها را به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز کرده است.وی افتتاح ۴۲ طرح اشتغال مددجویی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال برشمرد و اظهار داشت: این طرح‌ها به نیابت از سه هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی ایجاد شده و با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. سلم‌آبادی یادآور شد: افتتاح ۷۹ نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های دهه فجر امسال است که در سطح استان اجرایی خواهد شد.

            شناسایی ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

روز گذشته ۱۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۷ بیمار جدید شناسایی شدند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۷ بیمار جدید شامل ۱ بستری و ۱۶ سرپایی شناسایی شدند. دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بیرجند، ۲ مورد از فردوس، ۶ مورد از قاین، ۳ مورد از طبس، ۳ مورد از سرایان، یک  مورد از زیرکوه بوده است.

        استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل و فصل مسئله اراضی پادگان بیرجند

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل و فصل مسئله اراضی پادگان بیرجند تأکید کرد. حمید ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند، فلسفه برگزاری این نشست را حل مشکلی چندین ساله عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت قانونی برای حل و فصل مسئله زمین های پادگان قدیم بیرجند استفاده کرد تا بر اساس آن تصمیمی درست، قاطع و جدی گرفته شود.وی گفت: همه ما باید به عنوان مجموعه های زیر نظر نظام، برای برون رفت از مسایل، تصمیماتی درست و منطقی اتخاذ نماییم تا برای آیندگان به یادگار بماند و از آن تصمیم به درستی یاد شود.استاندار افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، بعد از طرح و بررسی موضوع اراضی پادگان ۰۴ بیرجند از ابعاد مختلف، تقاضای تغییر کاربری این اراضی با مالکیت ارتش به کمیسیون ماده ۵ رفته تا طبق قوانین و مقررات موجود کشور ، مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن عمل گردد.ملانوری با تأکید بر این که سند این زمین به نام ارتش صادر شده، ادامه داد: بر همین اساس، طرف حساب این کمیسیون ارتش می باشد نه اداره کل راه و شهرسازی، و ارتش می تواند وکالت زمین ها را به اداره کل راه و شهرسازی واگذار نماید. وی  در خصوص معافیت های ماده ۱۰ ادارات دولتی و… از پرداخت سهم شهرداری ها نیز گفت: اگر چه در این کمیسیون طرف حساب پرونده ارتش است اما معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مکلف می باشد نسبت به استعلام از وزارت کشور در این خصوص اقدام نماید. استاندار تصریح نمود: طبق تصمیم اتخاذ شده در این جلسه، چنانچه بر اساس قوانین موجود، سهمی به شهرداری نیز در این کمیسیون تعلق گرفت، باید پرداخت شود تا در عمران و آبادانی شهری نظیر توسعه فضای سبز، بهسازی معابر و… هزینه شود.

با بصیرت می توان در مقابل اهداف دشمنان ایستاد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ضربه دشمنان داخلی برای انقلاب خصمانه تر است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی در دیدار با اعضای کمیته مردمی و پیشکسوتان انقلاب اسلامی در بیرجند گفت: خداوند مقدر کرد که شما پیشکسوتان در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی در این صحنه های انقلاب(بزرگداشت دهه فجر) حضور فعالی داشته باشید. حجت الاسلام والمسلمین عبادی، در بخشی از سخنانش افزود: اگر دشمن شکست نمی خورد مقصرش عملکرد ما مسئولان است، چرا که انقلاب اسلامی قدرت بسیاری دارد، به نحوی که به گفته دبیرکل سابق سازمان ملل انقلاب ایران به قدری قوی است که اگر با آن خصمانه برخورد نمی شد می توانست بسیاری از معضلات اورپا را حل کند.

کاهش ۵۱ و نیم درصدی بارشها

میانگین بارش‌های خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ و نیم درصد کاهش دارد.رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت:براساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش‌های امسال در استان از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر) حدود ۳۲  میلیمتر بوده که در بلندمدت ۴۰ میلیمتر و در سال گذشته  در همین مدت حدود ۶۶ میلیمتر باران باریده است. نخعی با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۱ و نیم درصد کاهش دارد، افزود: از ابتدای سال زارعی جاری تاکنون بیشترین بارش‌ها در شهر نهبندان با حدود ۵۹ میلیمتر  و کمترین مربوط به سرایان با ۲۲ میلیمتر ثبت شده است.

تجهیز ۳ سقاخانه بیرجند به تجهیزات الکتریکی

۳ باب سقاخانه در شهرستان بیرجند مجهز به تجهیزات الکتریکی و چشمی شدند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در راستای تصمیمات ستاد مبارزه باکرونا تاکنون ۳ باب سقاخانه  با هزینه ۳۰ میلیون تومان در شهرستان بیرجند مجهز به تجهیزات الکتریکی و چشمی شدند.وی افزود: سه سقاخانه که به تجهیزات الکتریکی مجهز شده اند بازگشایی شدند اما سایر سقاخانه‌ها با نظر ستاد مبارزه با کرونا تعطیل هستند.

افزایش حدود ۴ درصدی مصرف گاز CNG در خراسان جنوبی

بیش از ۴۶ میلیون متر مکعب گاز CNG در ده ماه امسال در خراسان جنوبی مصرف شد.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: میزان مصرف سوخت CNG در ۲۴ باب عرضه این سوخت پاک در ده ماه امسال، ۴۶ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۶۷۸ متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۷ درصد افزایش داشته و معادل همین میزان مصرف بنزین کاهش داشته است.

مردانی از دلایل روی آوردن مردم خراسان جنوبی به مصرف CNG و کاهش مصرف بنزین را قیمت مناسب‌تر و پایین‌تر بودن میزان آلایندگی آن در مقایسه با بنزین عنوان کرد.

توزیع ۴۰ تن روغن مایع در فردوس

سربازی-  امروز توزیع ۵۰ هزار بطری روغن مایع معادل ۴۰ تن بین ۱۵ واحد صنفی در فردوس آغاز می‌شود.رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فردوس روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان فردوس گفت: توزیع ۵۰ هزار بطری روغن مایع معادل ۴۰ تن بین ۱۵ واحد صنفی در این شهرستان از فردا (۱۲ بهمن) آغاز می‌شود. وی بیان کرد: از ابتدا ی ماه ۱۲ تن تخم‌ مرغ در واحدهای صنفی شهرستان توزیع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت