اخبار استانی

مقابله پلیس بیرجند با سرقت‌ در پوشش زباله‌گردی

فرمانده انتظامی بیرجند گفت: با در نظر گرفتن بخش عمده‌ای از سرقت‌های متعدد که توسط زباله‌گردها و معتادان انجام شده و به منظور کاهش آن، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش روانی در این شهرستان اجرا شد. فولادی افزود: مأموران در این زمینه ۶ سارق و خریدار اموال سرقتی دستگیر و ۲۱ فقره سرقت را کشف کردند.

هفته خونین جاده های استان

مهدی آبادی- جاده های خراسان جنوبی از ابتدای هفته تاکنون شاهد چندین تصادف بود که در پی آن ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند. روز گذشته بر اثر تصادف بین یک دستگاه کشنده تریلر و سواری پژو ۲۰۶ در محور طبس- یزد ۵ نفر کشته برجای گذاشت. رئیس پلیس راه خراسان جنوبی در تشریح این حادثه خونین گفت: در این حادثه که به صورت رخ به رخ به وقوع پیوست بلافاصله نیروهای امدادی انتظامی و حمل و نقل جاده‌ای به محل اعزام شدند. رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این حادثه در ۸۵ کیلومتری محور طبس- یزد رخ داد، بیان داشت: طی این حادثه ۵ نفر شامل راننده و سرنشین‌های سواری در دم جان باختند. رضایی عنوان کرد: سرنشینان پژو همه اهل بردسکن و ساکن یزد بوده‌اند. وی همچنین در خصوص علت این حادثه، گفت: علت حادثه انحراف به چپ سواری پژو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است. چند روز پیش نیز برخورد کامیون کشنده با اتوبوس در محور طبس به بشرویه ۵ کشته برجا گذاشت و همچنین بر اثر انحراف و واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محور عشق آباد-بردسکن راکب موتورسیکلت نیز متاسفانه یک نفر از هم استانی هایمان فوت کرد. به گفته رئیس پلیس راه استان خستگی و خواب آلودگی علت تصادفات بوده است. بنابراین از ابتدای هفته تاکنون ۱۱ نفر در حوادث جاده ای در استان فوت کردند.

انتخاب شهردار «بیرجند» در هاله‌ای از شایعه

فارس- سخنگوی شورای شهر بیرجند گفت: در حال حاضر هنوز شهردار بیرجند انتخاب نشده و منتخب شدن شهردار شایعه است. محمودی‌راد اظهار داشت: انتخاب شدن شهردار بیرجند شایعه بوده است، هر چند روند انتخاب شهردار برای بیرجند در حال انجام است. وی با بیان اینکه از وجود نخبگان شهر در روند انتخاب شهر استفاده می‌شود، تصریح کرد: امتیازدهی، مصاحبه و رأی‌دهی برای افرادی که برای این پست مدنظر هستند با حضور نخبگان صورت گرفته است. سخنگوی شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر استعلام سابقه افرادی که بالاترین رأی را برای انتخاب شهردار بیرجند به دست آورده اند از طریق مراجع ذیربط در حال انجام است، افزود: این افراد ۵ نفر هستند که کارهای استعلام سابقه این افراد در حال انجام است. محمودی‌راد در مورد بومی بودن انتخاب شهردار و اهمیت این موضوع، گفت: هر چند این موضوع دارای اهمیت برای اعضای شورای شهر بوده اما ملاک‌های دیگر از جمله سابقه، تجربه، مدیریت و برنامه‌ها تحت شعاع برای انتخاب شهردار بوده است. وی خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا داریم از شایعات در مورد انتخاب شهردار جلوگیری کرده تا فرد خاصی دچار چالش نشود.

خانه دارشدن بیش از ۳۰ هزار نفر در طرح مسکن مهر

خبرنگاران جوان- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ساخت ۳۰ هزار و ۹۸۰ واحد مسکن مهر از ابتدای طرح تاکنون در استان خبر داد. داعی گفت: بر طبق قرارداد اولیه، استان آمادگی لازم برای ساخت ۳۱ هزار و ۲۴۶ واحد مسکن مهر را اعلام کرد که بر اساس اعلام متقاضیان تاکنون ۳۰ هزار و ۹۸۰ واحد مسکن مهر در استان ساخته شده است. او افزود: برخی واحد‌های قرارداد اولیه تاکنون متقاضی‌ نداشته است که ساخته و واگذار شود. داعی ادامه داد: از سال ۹۹ به بعد طرح مسکن ملی به طرح اقدام ملی تغییر و واگذاری زمین رایگان به متقاضیان برای ساخت مسکن همانند قبل ادامه دارد. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی مسکن بیشتر زمین‌ها را به گروه‌های ساخت واگذار می‌کنیم که به طور مثال در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر به هر ۵ نفر یک قطعه زمین به صورت رایگان برای شروع ساخت و ساز واگذار می کنیم. داعی بیان کرد: همچنین با واگذاری زمین به یک انجمن خیرین مسکن ساز در شهرستان بیرجند، این انجمن در حال ساخت مسکن برای ۱۸۰ خانوار است. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در پایان عنوان کرد: در شهر‌های با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز به هر یک یا دو متقاضی قطعه‌ای زمین برای ساخت مسکن واگذار می‌کنیم.

سهم ناچیز صنعت گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی

صداوسیما- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، سهم صنعت گردشگری از منابع صندوق توسعه ملی را ناچیز دانست. نصیرایی در دیدار با ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضمن تشریح ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان از ضرغامی دعوت کرد تا با سفر به این منطقه از نزدیک با قابلیت‌های آن آشنا شود. نماینده مردم شهرستا‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان همچنین با اشاره به گردشگری مذهبی، بومگردی و میراث فرهنگی منطقه، رونق این صنعت را در گرو توجه و رفع موانع فعالان این صنعت برشمرد. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به مشکلات استفاده از منابع صندوق توسعه ملی اشاره کرد و افزود: بخش عمده‌ای از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار صنعت قرار می‌گیرد و بخش گردشگری بهره کمتری از تسهیلات حمایتی این صندوق می‌برد. وی از وزیر میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا تفکیک منابع صندوق توسعه ملی را برای بخش گردشگری پیگیری کند. نصیرایی گفت: کرونا باعث شد فعالان صنعت گردشگری استان در بازپرداخت وام‌های دریافتی از این صندوق دچار مشکل شوند و لازم است برای تمدید دوره مشارکت، افزایش دوره بازپرداخت و پلکانی شدن مبلغ اقساط پیگیری‌های لازم انجام شود.

گازرسانی به ۱۵۶ روستای جدید در خراسان جنوبی

فارس- مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از در دست اقدام بودن گازرسانی به ۱۵۶ روستای استان با جمعیتی معادل ۳ هزار و ۶۸۶ خانوار خبر داد. هاشمی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۴۴۶ روستا در استان از نعمت گاز بهره مند هستند. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ هزار و ۵۱۱ خانوار روستایی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، تصریح کرد: این تعداد خانوار جمعیتی بالغ بر ۲۸۶ هزار و ۷۳۵ نفر را شامل می شوند.مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: تا چند ماه آینده تمامی روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان از این نعمت پاک برخوردار می گردند. هاشمی افزود: با برنامه ریزی های صورت پذیرفته تعداد روستاهای گازدار در استان تا پایان سال به یک هزار و ۶۰۲ روستا و درصد بهره مندی روستایی استان به ۹۸ درصد افزایش می یابد. وی بیان کرد: طی سه سال اخیر گازرسانی به روستاها در استان شتاب قابل ملاحظه ای یافته است.

خط کشی بیش از دو هزار کیلومتر جاده‌های خراسان‌جنوبی

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲ هزار کیلومتر خط‌کشی در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان با هدف ارتقای ایمنی و تسهیل در رفت و آمد انجام شده است. سجاد احمدی شاهرخت،افزود: خط کشی راه‌ها ضمن اینکه از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای نیز محسوب می‌شود.

تداوم خواب بازار مسکن از زمستان پارسال

خبرنگاران جوان- بازار مسکن بیرجند در حالی تابستان را سپری می‌کند که رکودی که از اواخر زمستان پارسال در این بازار آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. در این شرایط قیمت مسکن افزایشی نبوده بلکه کاهش محسوسی هم داشته و این موضوع هم بر رونق معاملات اثر نداشته است، اما در سوی دیگر بازار افزایش اجاره املاک در حالی داغ است که به گفته برخی مشاوران املاک، خانه اجاره‌ای کمتر یافت می‌شود. این روز‌ها افزون بر رشد فزاینده اجاره بها در استان و به خصوص در بیرجند، نبود خانه خالی هم به دغدغه و کابوس برای مستأجرانی تبدیل شده است که از صاحب خانه جواب رد برای تمدید اجاره نشینی شنیده اند.

رهن و اجاره‌های سرسام آور

اصغری جوان بیرجندی با بیان این که در روز‌های اخیر برای اجاره مسکن به بنگاه‌های زیادی مراجعه کرده است، گفت: اجاره‌ها خیلی بالاست و پرداخت آن از توان مالی ما که تازه زندگی مشترک را شروع کرده‌ایم خارج است.او افزود: ما زوج‌های جوان با مشکلات زیادی مواجه هستیم که اجاره‌بها و قیمت مسکن با توجه به گرانی‌های اخیر به این مشکلات افزوده است.اصغری جوان بیرجندی گفت: مسئولان فقط وعده می‌دهند، اما نظارتی بر بنگاه‌ها نیست و در زمان مراجعه به متصدیان بنگاه‌ها می‌گویند صاحب خانه قیمت را مشخص می‌کند.او که چند ماه از عقد او و همسرش می‌گذرد و برای شروع زندگی به دنبال خانه‌ای متناسب با شرایط اقتصادی خود است، بیان کرد: برخی صاحب خانه‌ها فقط رهن کامل می‌خواهند و رهن کامل هم مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است در حالی که تأمین چنین رقمی برای من که تازه کسب و کار را شروع کرده ام بسیار زیاد است. اصغری ادامه داد: اگر هم رهن کامل مطرح نباشد با مبالغی در حدود ۶۰۰ هزار تومان اجاره و ۲۰ میلیون رهن و بیشتر در شمال شهر خانه اجاره می‌دهند که نسبت به ماه‌های قبل بسیار زیاد است، هر چند خانه برای اجاره هم بسیار کم پیدا می‌شود.

عرضه زیاد، اما تقاضا کم است

آن طور که از صحبت متصدیان مشاوران املاک در شهر بر می‌آید، بازار در حالی رکود خرید و فروش را تجربه می‌کند که عرضه زیاد، اما تقاضا کم است. به گفته یکی از مشاوران املاک، قبل از انتخابات همه منتظر برگزاری آن و نتایج مذاکرات بودند و حالا در شرایط فعلی همه منتظر هستند تا ببینند وعده‌های دولت در زمینه مسکن تا چه حد تحقق می‌یابد. او افزود: قیمت مسکن در دو سال گذشته چند برابر افزایش یافته است به طوری که شهروندان دیگر توان خرید مسکن را با توجه به افزایش دیگر هزینه‌های زندگی ندارند. یکی دیگر از متصدیان مشاور املاک هم با اشاره به سکوت حاکم بر بازار معاملات مسکن گفت: با وجود این اجاره بها تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و خانه اجاره‌ای به سختی در شهر پیدا می‌شود.

رکود بازار مسکن

اربابی رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند هم با تأیید رکود بازار مسکن گفت: در دو ماه گذشته هیچ تغییری ایجاد نشده و قیمت‌ها همان نرخ‌های ماه‌های پیش است. او افزود: ابتدای امسال قیمت مسکن کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشت و بعد از آن هیچ افزایش یا کاهش قیمتی را شاهد نبوده ایم. اربابی دلیل پایین بودن معاملات مسکن را افزایش هزینه‌های زندگی و رشد چند برابری قیمت مسکن و افت توان خرید دانست و بیان کرد: مصالح ساختمانی و آهن از ابتدای سال افزایش قیمت داشته، اما نقشی در افزایش قیمت مسکن نداشته است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیرجند ادامه داد: هرچند برخی از فروشندگان به دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت املاک خود را افزایش دادند از سویی دیگر به دلیل تورم قدرت خرید مردم کاهش یافته و همچنان رکود در بازار مسکن حاکم است. او با بیان اینکه از ابتدای سال اجاره بها در بیرجند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و اجاره بهای املاک تجاری گاهی تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در مجموع مستأجران در شهر بیرجند با توجه به تعداد زیاد مسکن و تراکم جمعیت گران زندگی می‌کنند.

گرفتار شدن ۲۴۳ نفر در دام کرونا

در شبانه روز گذشته ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: دیروز ۳۰۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۱۰۳ بیمار جدید شامل ۲۸ بستری و ۷۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند. مهدی زاده افزود: همچنین از ۶۸۶ تست سریع کرونا ۱۴۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند. وی بیان کرد: ۳ مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت شد .

منابع مالی استان نباید خارج شود

فارس- استاندار خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان، گفت: بانک‌های استان منابعی را در قالب تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی دولتی یا خصوصی قرار می‌دهند در حالی که درآمدهای حاصل از آن در خارج استان است و باید این منابع به استان برگشت داده شود. استاندار افزود: این اصلاً پسندیده نیست که شرکت‌های دولتی و غیر دولتی و بنگاه‌های اقتصادی، اینجا کسب درآمد کنند ولی گردش مالی‌شان را جای دیگری انجام دهند و منافعش به دیگر مناطق تعلق گیرد. عالی ترین مقام دولت در استان ادامه داد: این موضوع به کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود که برای شرکت‌های وابسته و پیمانکاران خود زمانی را تعیین کنند که منابع مالی خود را به استان برگردانند. وی با اشاره به حجم سپرده‌های مردم استان در بانک‌ها، گفت: براساس آمار ۶۶ درصد منابع بانکی استان سپرده‌های مردمی است که به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت در بانک‌ها پس‌انداز شده‌اند. ملانوری با بیان اینکه این حجم از منابع باید در اختیار تولید، اشتغال و توسعه قرار گیرد، متذکر شد: این حجم از سپرده‌گذاری راکد مطلوب مردم و شبکه بانکی استان نیست این منابع باید به هر شکل ممکن به حرکت درآید. استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های ما در برنامه‌ریزی‌ها باید این باشد که به هیچ عنوان منابعی از استان خارج نشود، اضافه کرد: براساس گزارش‌های موجود، پرداخت تسهیلات به خوبی صورت می‌گیرد و تعاملات نیز مطلوب است اما به علت عدم اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع گلایه‌هایی از عملکرد سیستم بانکی وجود دارد. ملانوری ادامه داد: با عنایت به اهمیت موضوع باید برای افزایش منابع مالی بانک‌ها اقدامات عاجلی در زمینه جذب اعتبارات ملی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون ماده ۵۶ صورت گیرد. وی به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و بیان داشت: عقب‌ماندگی و محرومیت زیبنده این استان نیست لذا هر کسی با هر نوع اختیار و توانی که دارد باید کمک کند تا از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه استفاده شود. استاندار خراسان‌جنوبی اقدامات شبکه بانکی را در راستای تعامل با دستگاه‌ها خوب عنوان و تصریح کرد: با توجه به حرکت جهشی برنامه‌های استان رویکرد بانک‌ها هم باید تغییر کند و تعامل بیشتری صورت گیرد. وی ادامه داد: با راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران ما به دنبال فعال کردن سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم و با برگزاری مرتب جلسات درپی پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری هستیم. استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مردم باید جرأت و جسارت پیدا کنند و قدرت ریسک شان بالا برود و از این شرایط پیش آمده برای ورود به کارهای تولیدی استفاده کنند. استاندار خراسان‌جنوبی ارائه اطلاعات دقیق منابع موجود و تسهیلات پرداختی بانک‌ها را الزامی دانست و اظهار داشت: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که داده‌ها در برنامه‌ریزی‌ها دارند، اطلاعات کلیه سرمایه‌گذاران، واحدهای صنفی و غیره موجود است و نظارت‌ها به خوبی در این حوزه‌ها صورت می‌گیرد لذا بانک‌ها هم باید تابع این شرایط باشند.

گردش مالی شرکت‌ها خارج از خراسان جنوبی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: سرمایه‌گذاران زیادی از بانک‌های استان تسهیلات دریافت کرده‌اند اما منابع خود را اینجا هزینه نمی‌کنند و گردش حساب آنها خارج از استان است. زرنگ افزود: براساس مواد قانونی، شرکت‌های بزرگی که در هر محلی فعالیت می‌کنند مکلف به هزینه‌کرد منابع خود در همان استان هستند اما این مهم محقق نمی‌شود. وی گفت: براساس قانون باید شبکه بانکی استان منابع خود را به کمیسیون هماهنگی بانک‌ها اعلام کند اما بانک‌های خراسان جنوبی امتناع می‌کنند. دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از موانع عمده پیش روی ما علیرغم اینکه چند مرحله مکاتبه شده، این است که سطح اختیارات استان پاسخگوی نیازهای خراسان جنوبی نیست. مدیر شعب بانک ملی خراسان جنوبی افزود: از مجموع منابع بانکی ۳۴ درصد در بخش بلندمدت و ۳۲ درصد در بخش کوتاه‌مدت است که منابع گرانقیمتی برای شبکه بانکی هستند همچنین ۱۸ درصد قرض‌الحسنه جاری، ۱۲ درصد قرض‌الحسنه پس‌انداز و چهار درصد سایر منابع است. وی با بیان اینکه ترکیب منابع ارزان‌قیمت و جاری ۳۰ درصد منابع بانکی استان را به خود اختصاص داده است گفت: مردم استان به دلیل وضعیت اقتصادی و معیشتی علاقه چندانی به سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها ندارند و ۶۶ درصد سپرده‌های مردمی در حوزه بلندمدت و کوتاه مدت است.

تعطیلی برخی نانوایی‌ها در بیرجند

مهر- اتمام سهمیه آرد برخی نانوایی‌های بیرجند به علت پخت بیش از سهمیه روزانه نگرانی بابت تبدیل شدن نان مردم به خوراک دام را تقویت کرده است.برخی از شهروندان بیرجندی که روز گذشته برای تهیه نان مراجعه کرده بودند با تعطیلی نانوایی محله خود مواجه شدند و پارچه‌ای نصب شده بر درب نانوایی دیدند که روی آن نوشته شده «همشهریان و همسایگان عزیز نانوایی به علت اتمام آرد تا رسیدن سهمیه جدید تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌باشد».این موضوع برای مردم جای تعجب بود چرا که تعطیلی نانوایی به این دلیل را تاکنون مشاهده نکرده بودند و مسئله را به رسانه‌ها منعکس کردند تا چرایی و علت موضوع مشخص شود.با توجه به برخی از شنیده‌ها نگاه به این سمت است که شاید نان مصرفی به سمتی می‌رود که تبدیل به خوراک دام شود که این موضوع نیز با توجه به گران شدن و در دسترس نبودن نهاده‌های دامی موضوع دور از ذهنی نیست.موضوع گرانی نهاده‌های دامی، مسئله‌ای است که در سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی توسط نماینده دامداران استان هم مطرح شد. اکبر مرادی، رئیس اتحادیه نانوایان خراسان‌جنوبی در این زمینه اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی هر نانوایی به طور متوسط روزانه ۶-۷ کیسه سهمیه آرد دارد که به صورت ماهیانه به نانوایی‌ها تحویل داده می‌شود.وی بیان کرد: اما تعدادی از نانوایی‌ها به واسطه درخواست بسیار مردم برای خرید نان بیش از سهمیه روزانه پخت کردند و در نتیجه در پایان ماه با کمبود آرد رو به رو شدند که این موضوع در واقع یک تخلف است که به آن رسیدگی می‌کنیم. رئیس اتحادیه نانوایان استان در پاسخ به این سوال که علت درخواست بیش از اندازه مردم برای خرید نان چه بوده است، ادامه‌داد: وقتی که قیمت نان از خوراک دام کمتر است، آیا انتظار ندارید که شاهد این موضوع باشید؟ مرادی با بیان اینکه در برخی موارد افراد دو برابر متوسط خرید قبل تقاضای نان می‌کنند، بیان‌کرد: در مواردی نیز برخی از روستاییان که سهمیه آرد دارند، سهمیه آرد را برای خوراک دام خود کنار می‌گذارند و نان مصرفی خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و این موضوع یکی از علل تقاضای بیش از معمول نان است.

افزایش سهم استان از واکسن کرونا

فارس- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با افزایش واردات محموله‌های واکسن به کشور سهم استان نیز افزایش یافته است دهقانی با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در استان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: در حال حاضر میزان پوشش واکسیناسیون دوز اول در جمعیت هدف و بالای ۱۸ سال در استان ۴۱.۴ درصد و دوز دوم ۲۵ درصد است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه روند واکسیناسیون جمعیت هدف به خوبی در حال انجام است، افزود: با افزایش واردات محموله‌های واکسن به کشور سهم استان نیز افزایش یافته است. دهقانی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۳۸ هزار و ۴۱۴ نفر در استان دوز اول واکسن کرونا و ۱۴۴ هزار و ۶۶۲ نفر دوُز دوم آن را دریافت کرده‌اند. وی با اشاره به انواع واکسن‌های تزریق شده در استان، گفت: انواع واکسن‌های تزریق شده در استان شامل سینوفارم، بهارات، آسترازنکا، اسپوتنیک و برکت بوده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: براساس اعلام وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه از جمله افراد بالای ۳۲ سال ساکن در استان، دانشجویان، طلاب، معلمان، اساتید، هنرمندان، کارکنان حمل و نقل عمومی، خبرنگاران، بیماران نادر و معلولان و سایر افراد اعلام شده در حال انجام است. دهقانی خاطرنشان کرد: افراد اعلام شده می توانند از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام برای واکسیناسیون نمایند.

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیاردی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی از ابتدای سال جاری تا کنون در استان خبر داد و گفت: جوانان باید در حوزه توسعه استان ورود پیدا کنند.ملانوری در ستاد ساماندهی امور جوانان استان خاطرنشان کرد: جوانان جزو سرمایه های ارزشمند کشور هستند اما هنور نتوانسته ایم از این ظرفیت به درستی استفاده کنیم. به گفته وی؛ ستاد ساماندهی امور جوانان به منظور جبران این نقیصه راه اندازی شده است. استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: در سفر رئیس جمهور محترم به استان، عرض کردم در صورت حمایت دولت و با استفاده از ظرفیت های این جغرافیای زرخیز، در بازه زمانی ۳تا ۴ ساله تعداد ۹ شهرستان کم بر خوردار استان از محرومیت خارج می شوند.

گذر زمان به نفع انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کار از آن گذشته است که انگلیس یا فرانسه یا آمریکای ورشکسته بخواهد جلوی جمهوری اسلامی ایران مانع ایجاد کند، گفت: ملت ها بیدار شده و گذر زمان به نفع انقلاب اسلامی ایران است. حجت الاسلام عبادی مطرح کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب خیلی از آن موانع گذشته رفع شد اما هنوز دشمن با خیرگی تصور می‌کند که می‌خواهد برگردد و متأسفانه در داخل هم آثار پای دشمن را در جهات مختلف می‌بینید.

سند توسعه نهبندان بازنگری می شود

فرماندار نهبندان با بیان اینکه سند توسعه نهبندان به دستور رئیس جمهور بازنگری می شود، گفت: با بازنگری این سند ظرفیت های معدنی و گردشگری نهبندان، به توسعه این شهرستان کمک خواهد کرد.بیکی افزود: با بازنگری این سند ظرفیت های شهرستان که ظرفیت های معدنی و گردشگری خوبی است به توسعه نهنبدان کمک خواهند کرد.

الزام دستگاه های اجرایی به ارائه طرح هایی به منظور کاهش آمار تصادفات

استاندار دستگاه های اجرایی را به ارائه طرح هایی عملیاتی با هدف کاهش آمار تصادفات استان ملزم کرد. ملانوری در جلسه ستاد راهبری وضعیت تصادفات استان،گفت: تصادفات، یکی از ضرورت ها و موضوعات بسیار مهم استان ما و کل کشور است، به همین دلیل باید به طور ویژه مدنظر قرار داشته باشد. وی با اشاره به دستورالعمل برگزاری ستاد راهبری تصادفات به صورت هر ۶ ماه یک جلسه، تصریح نمود: باید با بررسی علل تصادفات و ارائه راهکارها، برای کاهش آمار تصادفات چاره اندیشی کنیم. استاندار با اشاره به عوامل مؤثر در بروز حوادث و سوانح جاده ای، گفت: برخی از تصادفات به جهت وجود مشکلات زیرساختی است که رفع آنها در قالب اصلاح شیب شیروانی، احداث باند دوم، رفع نقاط حادثه خیز و …از وظایف ما در دستگاه های اجرایی می باشد.

بهره برداری از طرح آبیاری کم فشار درسطح ۴۵ هکتار

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت:طرح آبیاری آقای خدادکرد کوهستانی کشاورز دشت درح درسطح ۴۵ هکتاربه بهره برداری رسید. جوادی بایگی افزود: اعتباردولتی هزینه شده دراین طرح ۲۷۷۰میلیون ریال می باشد که باعث صرفه جویی آب به میزان ۱۱۲۵۰۰ مترمکعب آب درسال می شود.وی گفت: اجرای سامانه های نوین آبیاری می تواند باعث استفاده بهینه از نعمت خدادادی آب نیز شود.

انتظار دوساله طبسی ها در تکمیل پروژه پردیس سینمایی

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت:کلنگ پردیس سینمایی طبس در سال ۹۸ به زمین زده شده است اما متأسفانه هنوز این پروژه تکمیل نشده است وی بیان‌کرد: پردیس سینمایی طبس در قالب تفاهم نامه‌ای بین فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری طبس آغاز شد و در مجموع کمک‌های وزارت خانه و کمک بلاعوض سازمان شهرداری‌ها و … برای این پروژه در نظر گرفته شده است. زمزم با بیان اینکه از محل تسهیلات تحفه هم یک میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شد، گفت: اما متأسفانه شهرداری طبس به واسطه مسائل و مشکلات مالی تاکنون نتوانسته است این پروژه را به اتمام برساند و در کار تعلل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت