اخبار اجتماعی – فرهنگی

اجرای بیش از ۱۱ هزار برنامه دهه فجردر کارگروه کمیته ی همیاری

کاری – مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و مسئول کارگروه کمیته همیاری و تشکل های مردمی از اجرای ۱۱ هزار و ۷۸۰ طرح به مناسبت دهه فجر توسط کمیته امداد، اوقاف و امور خیریه، بهزیستی، تامین اجتماعی و هلال احمر خبر داد. رضا سلم آبادی با بیان اینکه  انقلاب اسلامی زمینه بهره گیری هرچه بیشتر محرومان از امکانات خدماتی، رفاهی، فرهنگی و دیگر زیربناها را فراهم کرد، افزود : به گفته امام (ره) ستون‌های انقلاب روی دوش خانواده‌های محروم بود و نهضت خدمت رسانی در این نهاد به راه افتاد. وی یادآور شد: برای بهتر برگزار شدن برنامه های دهه فجر  کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر در راستای تبیین نقش موثر محرومین در جمهوری اسلامی راه اندازی شده است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  افتتاح ۱۲ پروژه سند توسعه درح با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان و افتتاح ۴۲ طرح اشتغال به نیابت از سه هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی از جمله این پروژه‌ها است، خاطر نشان کرد:  79 نیروگاه خورشیدی طی دهه فجر  افتتاح می شود که  این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.سلم آبادی با اشاره به اینکه  685 عدد وسایل گرمایشی بین ۶۸۵ خانوار رایگان توزیع می شود، یادآور شد:  11 مرکز نیکوکاری در استان افتتاح  و کمک به گازکشی دو هزار و ۶۹۰ منزل مددجوی شهری و روستایی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در ایام دهه فجر است.

۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای مددجویان کمیته امداد


سلم آبادی ضمن اشاره به  اعطای ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات متمم مسکن مددجویان ادامه داد: همچنین  دو هزار و ۶۹۰ خانوار از اعطای این تسهیلات بهره مند شده‌اند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار کرد: توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه و تخصیص سه هزار و ۵۵ انشعاب رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری از دیگر برنامه‌ها است. وی یادآور شد: سرکشی از خانواده‌های ایتام، دیدار با خانواده‌های شهدا، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، برگزاری میز خدمت در شهرها و روستاها، راه اندازی هسته‌های کارآفرینی و برگزاری گفتمان بررسی نقش ولایت فقیه در جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه‌های ایام ا… دهه فجر دانست. سلم آبادی با اشاره به  مراسم از تجلیل مادران زهرایی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری کارگاه سیره فاطمی، خاطر نشان کرد:  تجلیل از بانوان نمونه فرهنگی و برگزاری نمایشگاه نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی هم از برنامه‌های این ایام است.

توزیع ۵۳ تبلت بین دانش آموزان


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  53 مورد تبلت به دانش آموزان تحت حمایت درمیان اهدا می شود، بیان کرد: همچنین اعطای ۸۵ فقره تسهیلات برای خرید تبلت به فرزندان محصول مددجو را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست وی عنوان کرد:  ایجاد پایگاه جمع آوری کمک، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع دهه سرنوشت ساز و برگزاری جشن و راهپیمایی ۲۲ بهمن از  نیز در این ایام برگزار می شود. وی با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرتی، افتتاح چهار طرح هادی روستایی، افتتاح ۱۱ مسکن مددجویی، ادامه داد: افتتاح ۱۱ پروژه اشتغال مددجویی و افتتاح مراکز مثبت زندگی از برنامه‌های پیش بینی شده دهه فجر سال جاری است.

اعطای ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی


وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۶۹ میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی اعطا شده است.وی ارائه خدمات رایگان در مراکز و کلینیک‌های تحت نظارت، افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، افتتاح خانه حمایتی سالمندان، را از برنامه های دیگر دهه فجر عنوان کرد و افزود:  افتتاح خانه کوچک معلولین ذهنی فردوس و افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی ازدواج از دیگر برنامه‌های این ایام است.سلم آبادی با اشاره به اینکه  توزیع ماسک و مایع ضدعفونی در نماز جمعه، نصب دستگاه تصفیه آب و ساخت سرویس بهداشتی، انجام می شود: ادامه داد: پاکسازی و غبار روبی اماکن متبرکه، عیادت از بیماران بستری و حضور در پایگاه‌های انتقال خون از دیگر برنامه‌های این ایام است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:ذره بین نظارت ها بزرگتر شود

محمودآبادی- با توجه به بروز برخی مشکلات در روند توزیع اقلام ضروری مردم نظارت دستگاه‌های ذیربط در استان افزایش یابد. رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی روز گذشته در نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به بروز برخی مشکلات در روند توزیع اقلام ضروری مردم نظارت دستگاه‌های ذیربط در استان افزایش یابد و با هرگونه تخلف برخورد جدی شود.حجت الاسلام ابراهیم.وی افزود: با توجه به تمامی مشکلات موجود در زمینه مرغ و تخم مرغ وضعیت بازار در این زمینه مناسب است و برای آنچه از خارج استان باید وارد شود مانند روغن با کمبود مواجه نیستیم اما در روند توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم که باید رسیدگی شود.رئیس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش عملکرد سازمان‌های دولتی را اداره کل بازرسی رصد کند و اقدامات جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دامپزشکی رصد شود که اگر ترک فعل و مفسده‌ای هست آنچه که تخلف و جرم است به دادستانی اعلام شود.وی گفت: نحوه توزیع در واحدهای توزیعی را سازمان تعزیرات نظارت کند زیرا برخی واحدها نیازمند تشکیل پرونده و برخورد قضایی است و تاکنون با برخی از آنها برخورد شده و پرونده‌ها در حال رسیدگی است. حجت الاسلام حمیدی گفت: دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه تمام تلاش‌شان بر این باشد که اقلام ‌ضروری مردم به ویژه در ماه‌های پایانی سال به خوبی توزیع شود. وی همچنین با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که با قدرت‌تر از همیشه هستیم  و این دستاورد مهم جز با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدا میسر نبود.رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: بهترین راه برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم است و هرچه بیشتر رضایتمندی مردم را داشته باشیم، بهترین جشن است.

تصمیم نفس گیر ارتش برای قلب بیرجند

قاسمی- هرچند قرار بود زمین های پادگان ۰۴ تبدیل به فضای سبز شود.اما مالکیت ارتش در زمین ها، آن هم توسط قراری که با راه و شهرسازی گذاشته بود،تبدیل به یک چالش بزرگ شد، تا جایی که امروز ارتش تصمیم گرفته در این زمین ها ۴۰۰ واحد مسکونی احداث کند. تصمیمی که اگر در قلب بیرجند اجرایی شود با هیچ آرامبخشی درمان نخواهد شد. محور اصلی جلسه شورای شهر روز گذشته که با حضور شهردار بیرجند برگزار شد، اراضی پادگان بود. تقی زاده، رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در این مورد گفت: به عنوان نمایندگان مردم دنبال مطالبه گری هستیم ولی به ما می گویند امنیتی است. وی در این باره توضیح داد: جلسه ای با فرمانده ارشد نظامی ارتش خراسان جنوبی و مدیرکل راه و شهرسازی داشته ایم که طرح شهرداری را قبول ندارند و  تأکید بر اجرای طرح ارتش شده است. به گفته وی این در حالی است که طرح پیشنهادی از سوی ارتش خلاف خواست مردم و ضوابط شهرسازی است، چرا که اکثر آن به احداث واحدهای مسکونی، تجاری و اداری اختصاص یافته است.

ساخت و ساز ارتش در اراضی پادگان

رئیس شواری شهر بیرجند بیان کرد: ارتش گفته است فقط ۴۰۰ واحد مسکونی در اراضی پادگان برای کارکنان ارتش خواهد ساخت اما، امکان افزایش تعداد ساخت و ساز وجود دارد، حتی برای همین تعداد واحد مسکونی نیز بار ترافیکی زیادی در منطقه ایجاد می شود. تقی زاده ادامه داد: همچنین این طرح خلاف انتظار مردم که منتظر فروپاشی دیوار و  ایجاد فضای سبز هستند، می باشد. وی تصریح کرد: راه و شهرسازی نیز به دنبال منافع خود، با ارتش همراه شده است و می گوید در ۱۳ قطعه ارتش باید طرح خود آنها اجرایی شود و در قطعات کم باقی مانده شهرداری هر کاری می خواهد انجام دهد که اصلا این کار درست نیست. به گفته وی حتی شنیده ایم که در بخشی از این اراضی، ارتش ساخت و ساز خود را نیز شروع کرده است.

ساخت و ساز ربطی به امنیت ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند اعلام کرد: اصل بر انتقال پادگان فلسفه خاصی به نفع مردم داشت که با این کار آن فلسفه اجرایی نمی شود، همچنین زمانی که حرف می زنیم ومطالبه گری می کنیم پاسخ ارتش بر این مبنا است که اجازه را از شورای امنیت ملی گرفته ایم ، امنیتی است و نباید دخالت کنید. تقی زاده افزود: ما در مسائلی که امنیتی است هیچ دخالتی نداریم و کاملاً با آن موافق هستیم ولی احداث واحدهای مسکونی، تجاری و اداری ربطی به امنیت ندارد. وی با بیان اینکه با طرح شهرداری نیز چنان موافق نیستیم، تأکید کرد: اما طرح شهرداری منفعت بیشتری برای مردم دارد و ساخت و ساز کمتر و فضای سبز بیشتری در آن دیده شده است.

ضوابط شهرسازی باید رعایت شود

میری، عضو شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این زمینه گفت: طرح باید به کمیسیون ماده ۵ بیاید و با توجه به ضوابط شهرسازی بررسی شود. به گفته وی فلسفه اصلی خروج پادگان تبدیل شدن آن به منطقه سبز و خدماتی برای مردم بود که با طرح موجود ارتش این موضوع اجرایی نمی شود. وی خاطر نشان کرد: راه و شهرسازی به دنبال منافع خود است، این در حالی است که با اضافه کردن اراضی زعفرانیه به شهر این سود را برده اند و باید در بخش اراضی پادگان منافع مردم در نظر گرفته شود.

توافقی که ملغی شد

حسنی صفت، عضو شورای اسلامی شهر بیرجند خاطر نشان کرد: با توافقی که در گذشته با حضور نمایندگان ولی فقیه، ارتش، شورا، فرمانداری و معاونت حقوقی راه و شهرسازی صورت گرفت بر این قرار بود که طرح شهرداری مورد تایید قرار گیرد ولی اکنون چگونه آن توافق را یک طرفه ملغی کرده اند؟

جلوگیری از ساخت و ساز غیر قانونی ارتش

جاوید، شهردار بیرجند نیز در این جلسه تأکید کرد: طرح مشترک اداره کل راه و شهرسازی و ارتش در زمینه اراضی پادگان مورد تأیید شورا و شهرداری نیست چرا که کارکرد اصلی آن رعایت نشده است. به گفته وی شهرداری به دنبال رعایت ضوابط می باشد و حوزه فنی استانداری نیز مسلما ضوابط شهرسازی را در اولویت قرار می دهند. وی با اشاره به نامه فرمانده ارشد نظامی ارتش خراسان جنوبی در زمینه ساخت و ساز در اراضی پادگان گفت: در آن نامه به صورت دستوری گفته اند که با پروانه ساخت در اراضی پادگان موافقت کنید که ما موافقت نکرده ایم و آنها گفته اند که اجازه دارند رأسا بدون اجازه شهرداری نیز کار کنند. شهردار افزود: این در حالی است که ارتش اجازه ساخت و ساز بدون مجوز را فقط در داخل پادگان های خود را دارد و اکنون اراضی مورد نظر جزو فضای شهری است که این کارشان خلاف قانون است ، گفته ایم با توجه به ماده ۱۰۰ جلوی این کار گرفته می شود و از حق عموم مردم دفاع می کنیم.  جاوید بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی حتی باید جلوی این کار را بگیرد چرا که خود این قوانین را ثبت کرده است و حالا از آن تخلف می کند. وی خاطر نشان کرد: اراضی زعفرانیه به همین دلیل به شهر اضافه شده است و اگر ضرورت بر ساخت واحدهای مسکونی برای کارکنان وجود دارد، می توانند به آنجا انتقال دهند.یزدان شناس، عبدالرزاق نژاد، طاهری و زهره موهبتی دیگر اعضای شورای شهر در این جلسه نیز خواستار رفع این مشکل به نفع مردم شدند. دراین رابطه مقرر شد با استاندار خراسان جنوبی نیز مشورت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت