یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

نماد و برند فرهنگی استان ما چیست ؟

تا حالا به این فکر کردید که نماد شهرمون یا استانمون چیست؟ و مردم سایر استان ها، مارا به چه عنوان می شناسند؟ به محصولات کشاورزیمون یا فرهنگ مردممون؟ به معادن زیادمون یا مناطق گردشگری؟ دقیقا به چی می شناسند؟ گمونم مردم سایر استان ها، مرکز استانمون را به بیرجند، بجنورد و بروجن خواهد شناخت و ذهنیتی از استانمون هم ندارم که به چه چیزی می شناسند. یعنی این همه سال گذشته یک نفر پیدا نشده به موضوع برندینگ استان و بیرجند ورود کنه. چند وقت پیش تبریز بودم دو سوم افراد اصلا بیرجند و خراسان جنوبی رو نمی شناختند. به یک نفر نقشه ای دادم، سمت جنوب دنبال بیرجند می گشت. اصفهان شهر گردشگری ، مشهد و قم شهر مذهبی و رشت شهر باران و… در سطح کشور شناخته و شناسایی شده اند. واقعا این ضرورت وجود دارد که متخصصان فرهنگی استان به شناخت استعدادهای بیرجند و استان بپردازند و در صورت لزوم هم هزینه کنند هیچ اشکالی نداره این در دراز مدت به نفع این منطقه و دیار خواهد بود. اصلا چرا جشنواره های فرهنگی در استان اجرا نمی شود؟ و …. حداقل این عقل کوچک من میگه اگر دوستان فرهنگی ما یکم همت کنند، تلاش کنند، به یک نماد برای شهر و استانمان برسند و سپس متولیان اقتصادی روی این نماد سرمایه گذاری کنند و رسانه های ما آن را تبلیغ کنند و با یک تعامل با رسانه های کشوری به این موضوع بپردازنند، حداقل از این وضع مضحک بیرجند، بجنورد، بروجن در خواهیم آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت