یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

خطرات کمبود ویتامین دی

ویتامین دی برای جذب کلسیم و حفظ تعادل مواد معدنی در بدن ضروری است. ویتامین دی ناکافی باعث اختلال در جذب کلسیم و تضعیف استخوان ها به همراه درد مفاصل می شود. کمبود ویتامین دی همچنین می تواند منجر به تضعیف ماهیچه ها گردد. همه افراد باید روزانه ۱۵ میکروگرم ویتامین دی را از طریق مواد غذایی، مولتی ویتامین ها و نور خورشید به دست بیاورند. غلات غنی شده و فرآورده های لبنی حاوی ویتامین دی هستند.

زودتر شام بخورید تا چربی بسوزانید!

خوردن یک شام دیر هنگام می‌تواند بدون در نظر گرفتن کالری، باعث افزایش وزن و قند خون بالا شود. به گفته پزشکان خوردن شام ساعت ۶ بعد از ظهر به جای ۱۰ شب بهترین زمان است.عقل متعارف این است که کالری کالری است، مهم نیست چه زمانی آن را بخورید و افزایش وزن ناشی از خوردن کالری بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید ایجاد می‌شود. اما زمانی که دیر غذا می‌خورید می‌تواند نقش مهمی در افزایش وزن داشته باشد.

چای بابونه خواب آور است

گیاه بابونه یک درمان سنتی برای مشکل بی‌خوابی است. محققان بر این باورند که ترکیب فلانوئید به نام آپیگنین این چای را خواب آور می‌سازد. به نظر می‌رسد آپیگنین به گیرنده‌های اسید گاما آمینوبوتیریک A تبدیل می‌شود؛ فرآیندی که به تحریک خواب کمک خواهد کرد، از این رو یکی دیگر از خوراکی‌های خواب آور چای بابونه است.
گردو نیز خواراکی است که دارای ترکیبات متعددی است که باعث تقویت و تنظیم خواب می‌شود.

موثر بودن رژیم غذایی در کنترل دیابت

داشتن یک رژیم غذایی مناسب، یکی از راه‌های اصلی تنظیم قند خون یا گلوکز است. گلوکز برای بدن منبع اصلی انرژی بوده و از کربوهیدرات موجود در غذاها گرفته می‌شود. هنگامی که سطح قند خون افزایش می‌یابد، هورمون انسولین از پانکراس به جریان خون آزاد شده و این مسئله کمک می‌کند تا بدن به طور موثر از گلوکز استفاده کند. عدم رعایت رژیم غذایی دیابتی می‌تواند موجب ایجاد گلوکز در خون شود و خطرناک است.

مصرف نوشابه قبل از ورزش

مصرف هرگونه نوشابه قبل از فعالیت ورزشی منع شده است؛ زیرا، مصرف هرگونه مایعاتی که حاوی مواد قندی باشد باعث افزایش قند خون و متعاقب آن ازدیاد انسولین خون می شود. افزایش انسولین در خون به سرعت باعث کاهش قند خون می شود. در واقع ورزشکار با مصرف هرگونه مایعات حاوی قند مانع رسیدن قند که مهمترین منبع انرژی بدن است می شود. علاوه بر کاهش کیفیت و توانایی های خود باعث خستگی زودرس نیز می شود.

بالاخره کرونا از طریق خوردن و آشامیدن منتقل می شود یا نه؟
افراد مبتلا به نوعی اختلال شایع به نام مری بارت ممکن است خلاف افراد سالم در اثر خوردن و نوشیدن مواد غذایی آلوده مبتلا به کرونا شوند. در یک فرد سالم اعتقاد بر این است که حتی اگر غذا و نوشیدنی حاوی ذرات ویروسی کرونا باشد، اسید معده به سرعت آنها را خنثی می کند. با این حال، افرادی که ریفلاکس معده دارند، ممکن است از آسیب طولانی مدت به مری رنج ببرند؛ با گذشت زمان سلول های مری می توانند تغییر کرده و شبیه سلول های روده شوند و خطر در اینجا آغاز می شود چرا که سلول های روده گیرنده هایی دارند که قادر به اتصال به ویروس کرونا هستند و محققان معتقدند که سلول های مری در حالتی که فرد به مری بارت مبتلاست، ممکن است همین کار را انجام بدهند و فرد را آلوده کنند.

این افراد مهم ترین قربانیان کرونا هستند
شریعتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، می‌گوید: افراد سالمند یکی از مهم‌ترین قربانیان کووید – ۱۹ هم از نظر جسمی و هم روحی بوده‌اند. اول برای آرامش جامعه می‌گفتند، نگران نباشید فقط کسانی که سالمندند و بیماری زمینه‌ای دارند در معرض خطر جدی هستند و جوان‌ها نباید نگران باشند. البته این روزها می‌دانیم این موضوع واقعیت ندارد اما به هر حال سالمندان با این گفته‌ها هم تحت تأثیر شدید این ویروس قرار گرفته‌اند. با تحقیقاتی که درباره نقش کرونا در زندگی سالمندان انجام شده مشخص شده افسردگی، اضطراب و فشار روانی در سالمندان افزایش یافته. وی افزود:‌ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که ارتباط سالمندان محدود شود یا سالمندان در خانه قرنطینه دائمی نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت