یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اثر بخشی واکسن کرونای اکسفورد

واکسن کرونا ویروس ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد ۷۰ درصد از دچار شدن افراد به علائم کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند.این خبر در حالی اعلام شده که پیشتر دو شرکت فایزر و مدرنا از موثر بودن بیش از ۹۰ درصدی واکسن کرونای خود خبر داده بودند که این برای دانشگاه آکسفورد هم از جهتی پیروزی محسوب می‌شود و از طرفی نیز ناامیدکننده خواهد بودبا این حال واکسن دانشگاه آکسفورد به مراتب ارزان‌تر است.

پخش ویروس با گرفتگی بینی

قطرات عطسه افرادی که بینی آنها گرفته است (در صورتیکه هیچ یک از دندان‌های خود را از دست نداده باشند) حدود ۶۰ درصد دورتر از افرادی که این مشکل را ندارند، پخش می‌شود. این بدان معناست که وقتی کسی بینی خود را با دستمال پاک و خالی می‌کند، می‌تواند فاصله پخش میکروب‌ها به بیرون را کاهش دهد. جریان هوا در اثر برخورد با ساختار بزاق / مخاط که در آنجا قطرات شکل می‌گیرند و پخش می‌شوند

خطر کمبود ویتامین دی در ابتلا به کرونا

نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی کقت: مقالات بسیار متعددی درباره کمبود ویتامین D به چاپ رسیده است و طبق نتایج به دست آمده کسانی که این ویتامین را به میزان کافی در بدن نداشته باشند بیشتر به کرونا مبتلا خواهند شد و طول درمان طولاتری هم خواهند داشت. برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها لازم است افراد حتما بدن خود را به جذب ویتامین D از طریق مصرف مکمل‌ها یا لبنیات عادت دهند.

کرونا با مغز انسان چه می کند؟

عوارض مغزی را در 125 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در انگلیس مورد ارزیابی قرار گرفته است. تقریبا نیمی از آنها به دلیل لخته شدن خون دچار سکته مغزی شده بودند در حالیکه مابقی آنها نیز علائم التهاب مغزی، روان پریشی یا زوال عقل داشتند.یکی از نویسندگان گزارش می گوید: روشن است که این ویروس باعث ایجاد مشکلاتی در مغز می شود در حالی که ابتدا فکر می کردیم همه عوارض آن به ریه ها مربوط است.

تمرینات هوازی انجام دهید

انجام تمرینات هوازی به بهبود ظرفیت ریه کمک می کند. مثال های معمول ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، دویدن، شنا، رقص، تنیس، بوکس و غیره است. اگر به بیماری ریه مبتلا هستید قبل از شروع هرگونه تمرین هوازی با پزشک خود مشورت کنید و برای افزایش ظرفیت ریه، تمرینات یوگا را تمرین کنید.تصفیه کننده هوا در بهبود کیفیت هوا در خانه شما کمک می کند که برای ریه های شما مفید است.
کرونا و خطر لخته شدن خون
متاسفانه بخش قابل توجهی از بیماران کرونا، حتی بعد از بهبود با پدیده لخته شدن خون و پیامدهایی مانند سکته قلبی یا مغزی و آمبولی ریه مواجه می شوند. خوردن داروهای رقیق کننده خون می تواند در کاهش این عارضه موثر باشد. آسپرین 80 قرصی است که اغلب می توان آن را به افراد تجویز کرد تا هر شب یک عدد از آن را میل کنند. هر چند آسپرین 80 دارویی مناسب برای کاهش ریسک لخته است ولی بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک تان مشورت کنید. پرتقال، انار، زردچوبه، زنجبیل، چای سبز، سیر، کیوی و آب زرشک برای کاهش غلظت خون مفید هستند. هشدار مهم: بسیاری از قربانیان کرونا، دارای غلظت خون هستند. فوراً آزمایش غلظت خون دهید و اگر غلظت خون دارید، سریعاً درمانش را آغاز کنید.
افراد مبتلا به کووید ۱۹ تا چندماه نسبت به این ویروس ایمنی دارند؟

دیوید اییر از محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: آلوده بودن به کووید۱۹، حداقل برای ۶ ماه از عفونت مجدد اکثر افراد به این ویروس پیشگیری می‌کند و این خبر واقعا خوبی است، زیرا می‌توان اطمینان داشت که حداقل در کوتاه مدت، بیشتر افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، دیگر به آن مبتلا نخواهند شد. وی، گفت: ما از نتایج یک مطالعه قبلی متوجه شدیم که سطح آنتی بادی با گذشت زمان کاهش می‌یابد، اما این مطالعه اخیر نشان می‌دهد که در افرادی که به ویروس کرونا آلوده شده اند، مصونیت‌هایی وجود دارد.‌‌‌‌ تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان می‌دهد که هیچ کدام از افرادی که آنتی بادی‌هایی علیه ویروس کرونا داشتند در طی حدود تقریبا هفت ماه دوباره به این ویروس آلوده نشدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت