یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

پذیرا بودن نظرات دیگران

این مورد هم بخشی از هوش عاطفی است اما در محیط کار پذیرا بودن نسبت به بازخوردها و نظرات دیگران نقش مهمی در موفقیت شغلی ایفا می کند. به خصوص در مشاغل جدید. حتما در مورد این موضوع فکر کنید زیرا بازخوردها و نظرات سازنده به شما کمک می کنند بتوانید کارتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اگر در مقابل نظرات دیگران حالت تدافعی گرفته و نگرشی منفی نسبت به آن ها داشته باشید، مسلما نمی توانید از این نظرات بخوبی استفاده کرده و آن را در استراتژی کارتان بکار ببندید. کلید دریافت و ارائه بازخورد و پیشنهاد این است که به برخوردهایتان با دیگران نگرش مثبتی داشته باشید

رهایی از بدهی های سبک و سنگین

هنگامی که با چند نفر در خصوص بدهی های تان صحبت می کنید( اشخاص قابل اطمینان ) می بینید که بدهی داشتن، چیز غیر عادی ای نیست و شما تنها شخصی نیستید که بدهکارید. این کار سبب می شود، حس بهتری پیدا کنید. مخصوصا به اعضای خانواده تان بگویید و برایشان توضیح دهید که میخواهید با کمک آن ها از پس بدهی های تان برآیید. بدانید حقوق ماهانه تان صرف چه چیزهایی می شود. شما نخست باید مشکل را شناسایی کنید تا بتوانید راهکار و درمان مطلوب را برای آن بیابید. تهیه یک فهرست کمک زیادی به شما خواهد کرد. تلاش کنید فهرست با صداقت تهیه شود. درصورتی که برای خرید چیزی پول کافی ندارید، بابت آن وام نگیرید. البته این بستگی به این مسئله دارد که میخواهید این وام را صرف چه کاری بکنید. چنانچه می خواهید در شرکت تان سرمایه گذاری کنید یا خانه ای بخرید، با استفاده از این شیوه می توانید قسمتی از پول نقد موردنیاز را تامین کند. فروش وسایل غیر ضروری که حتی در طول یک سال هم مورد کاربرد قرار نمی گیرند علاوه بر این که سبب ایجاد فضای آزادتر در منزل می شود به پرداخت قسمتی از بدهی شما هم کمک خواهد کرد. به ذهنتان تلنگر بزنید برای اینکه هرچه سریعتر بدهی های خویش را پرداخت کنید باید بیشتر کار کنید اکنون این شامل اضافه کاری و شغل دوم هم می شود پس از همین اکنون به سراغ آن ها بروید تا هرچه سریعتر از این گرفتاری راحت شوید.

نکات جالبی که کمک می‌کند تا “هدف زندگی” خود را دریابید!

معمولا همه افراد در زندگی خود راهی را طی می کنند بی آنکه هدفی برای آن در نظر گرفته باشند. دلایلی وجود دارد که افراد برای زندگی خود هدفگذاری نمی کنند. خیلی از افراد اصلا با هدفگذاری آشنایی ندارند و اصلا نمیدانند که هدف چیست؟ معمولا این افراد در خانواده هایی بزرگ شده اند که یا سرپرست خانواده کارمند بوده و به صورت روتین زندگی خود را دنبال کرده و به دنبال تحول زندگی خود نیستند بنابراین با مفهوم هدف گذاری زیاد آشنایی ندارند. خیلی از افراد راه رو بلد نیستند و همچنین به درستی آموزش ندیده اند و خیلی از این افراد با نحوه صحیح هدفگذاری آشنایی نداشته و در بسیاری از مواد وقتی از این افراد میپرسی هدف چیه اصلا نمیتونن جواب درستی بهت بدن و معمولا هدف رو با مقصد و یا ارزش اشتباه میگیرند ما وقتی هدف خودمان را قطعی انتخاب می کنیم و برای رسیدن به آن متعهد می شویم، آن وقت است که برای رسیدن به آن هدف برنامه ریزی کرده و دست به عمل می زنیم و در نهایت شروع به پیشرفت کردن می کنیم پس داشتن هدف در زندگی می تواند به شدت روی پیشرفت ما تاثیر بگذارد.وقتی بدانید چه می خواهید و چه کارهایی را باید انجام دهید، این کار باعث می شود فقط روی کارهایی که برای رسیدن به آن هدف نیاز است متمرکز شود، بنابر این کارایی شما به شدت افزایش می یابد، وقتی هم که کارایی تان بالا باشد شروع به پیشرفت می کنید، پیشرفت کردن باعث می شود شاد شوید و روحیه تان هم بالا برود، البته ممکن است یک نفر خوش گذرانی کند و او هم شاد باشد ولی مطمئن باشید شادی که از رسیدن به یک هدف سخت و مهم به دست می آید با خیلی چیزها قابل قیاس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت