یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تاخیر در رشد کودکان و تیروئید

مشکلات تیروئید اغلب به طور متفاوتی در بچه ها نشان داده می شود، چون بچه های کوچک قادر به اظهار علائم خود نیستند. اگر متوجه شدید که رشد کودک شما نسبت به همسالان خود کندتر است، در مورد درد عضلات شکایت دارد یا اگر معلم ها می گویند وی بازیگوش است و تمرکز ندارد می تواند یکی از علائم تیروئید و پایین بودن سطح هورمون ها باشد که بر رشد آن ها اثر می گذارد. به پزشک مراجعه کنید.

هر روز چای سم‌زدا بنوشید

چای‌هایی سم‌زدای زیادی وجود دارند که هرکدام فواید خاص خودشان را دارند، که معروف‌ترین آن‌ها، چای سبز است. اما اگر چای سبز، دلتان را زده می‌توانید سراغ انواع گیاهان دیگر بروید که خواص سم‌زدایی از بدن دارند. مثلاً دم‌نوش‌هایی که به خواب بهتر کمک می‌کنند، به شما انرژی می‌دهند یا کبد و کلیه‌ها را پاکسازی می‌کنند و همچنین دم‌نوش‌هایی که آرام‌بخش بوده و حس بهتری به شما می‌دهند.

گیاه مرزه ضد التهاب

یک پژوهشگر طب سنتی از خواص مشترک گیاه مرزه با سیر گفت: گیاه مرزه یک ضدعفونی کننده قوی است که خواص ضد التهابی و ضد درد هم دارد. محمد خانی درباره خواص گیاه مرزه اظهار کرد: این گیاه اشتها آور و از خانواده آویشن است که بیشتر خواص آویشن را هم دارد. پودر مرزه را می‌توان به صورت ادویه در غذا استفاده کرد. گیاه مرزه ضد نفخ است و برای کسانی که به بیماری اسهال دچار شده اند می‌تواند مفید عمل کند.

نشانه های سنگ کلیه

سنگ های کلیه معمولا بی علامت هستند، مگر این که ابعاد سنگ زیاد باشد یا عفونی شود که با درد همراه خواهد بود. برخی علائم مثل ادرار خونی، عفونت های مکرر و دردهای پهلو در کسانی که سابقه ابتلا به سنگ کلیه دارند ممکن است ناشی از تشکیل سنگ جدید باشد.در مورد سنگ های حالب هم دردهای شدید، تهوع، استفراغ، ادرار خونی و سوزش ادرار از علائم محسوب می شود. در این شرایط به پزشک مراجعه کنید.

بهترین حالت برای خوابیدن

بهتر است موقعیتی را پیدا کنید که شما را راحت تر کند. قرار نیست تمام طول شب در موقعیت یکسانی باقی بمانید. این موضوع یک مورد جهانی است که تقریبا تمام مردم در طول خواب خود بی قرار شده به اطراف می چرخند و موقعیت خود را تغییر می دهند. ما با این چرخش در واقع از خودمان محافظت می کنیم. بدن ما با تغییر وضعیت مطمئن می شود که برای کل دوره خواب گردش خون ما به هیچ قسمت خاصی از بدن قطع نمی شود

چند دقیقه تماس با فرد کرونایی ما را مبتلا می کند؟
عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا گفت: کافی است 15 دقیقه با یک فرد مبتلا به کرونا در تماس باشید تا به کرونا مبتلا شوید. مسعود مردانی گفت: از سه هفته پیش با جهشی که در ویروس کرونا اتفاق افتاد، روند ابتلا به کرونا از 3 تا 9 برابر افزایش یافت.وی اظهار داشت: اکنون عمده بیماران کرونا، خانوادگی و فامیلی هستند. فردی که ابتدا به ویروس مبتلا شده، به طور دقیق موارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و همین موجب ابتلای سایر افراد خانواده شده است.مردانی با اشاره به این که افراد کرونایی بدون علامت می توانند به اندازه افراد کرونایی با علامت باعث انتقال ویروس کرونا باشند، گفت: اگر 15 دقیقه با یک کرونایی در تماس باشید، مطمئن باشید که به کرونا مبتلا می شوید. بنابراین هرگونه مریضی تب دار، کرونا است.

علایم ایمن‌ شدن طولانی بدن در برابرکرونا
معمولا در بحث ایمن‌سازی بدن در برابر ویروس‌ها سخن از آنتی‌بادی‌ها به میان می‌آید. اما آنتی‌بادی‌ها تنها نیمی از ارتش سیستم پیچیده ایمنی هستند که هر یک دارای مکانیزم خاصی برای مقابله با ویروس‌ها هستند. برای مثال ویروس‌هایی که به سلول‌ها حمله کرده‌اند، از دید آنتی بادی‌ها پنهان می‌شوند، اما سلول‌های قاتل T. این ویروس‌ها را شکار و نابود می‌کنند.نوع دیگری از سلول‌های T. سلول‌های B. را برای تبدیل شدن به یک کارخانه تولید آنتی بادی تحریک می‌کنند. گروه دیگری از سلول‌های ایمنی نیز چند دقیقه بعد از ورود پاتوژن‌ها به بدن، آن‌ها را مورد حمله قرار داده و سیگنال‌هایی موسوم به سیتوکین را ارسال می‌کنند تا نیرو‌های سیستم ایمنی در همه جای بدن برای مقابله با پاتوژن بسیج شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت